Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Videokaart (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1022860)

hehehehahaha 24-11-2004 16:57

Videokaart

Ik zit met een probleem

originele pc bevat onderandere: 1 dvd+rw en 1 harde schijf

nu wil ik de cd-romspeler van mijn oude pc als slave onder de originele dvd+rw in mijn systeem zetten maar dan komt het volgende probleem: Op men scherm komt:" no signal input"

dus ik heb hetvolgende geprobeerd welk geen van allen problemen gaf:
- cd-rom als master/slave geen dvd+rw
- cd-rom als slave/slave geen dvd+rw
- dvd+rw als master/slave en cd-rom enkel op stroom aangesloten
- cd-rom als master/slave en dvd+rw enkel op stroom

alle combinaties zijn geprobeerd op de primary, niet op de secondary

dus het probleem ligt al niet aan de stroomtoevoer, noch aan de herkenbaarhijd van de schijven. Jumpers ben ik niet vergeten te verzetten en de bios detecteerd automatisch

het is enkel als ik de dvd+rw en de cd-rom drive tegelijk aansluit dat ik geen beeldoutput krijg van mijn computer.

beeldoutput via moederbord, geen apparte kaart

Waaraan kan dit probleem liggen?

Dank bij voorbaat

Jolt 24-11-2004 17:00

Verdere specs van je systeem?

nare man 24-11-2004 18:26

IRQ-conflict met de videochip ofzo, maar dat zou hij eigenlijk automatisch moeten omzeilen.

hehehehahaha 24-11-2004 19:50

irq-conflicten daar ken ik allemaal niets van sorry, ik kan alleen hardware derin steken en da ongeveer laten marcheren

ik zen een leek in het vak he :p

Gimme more beer 24-11-2004 20:21

Citaat:

nare man schreef op 24-11-2004 @ 19:26 :
IRQ-conflict met de videochip ofzo, maar dat zou hij eigenlijk automatisch moeten omzeilen.
IRQ conflict zou kunnen, bij een onboard kaart, maar dan heb je wel een brak moederbord, zeg.

Wat je kunt proberen is je videokaart een ander vrij, conflictloos IRQ adres toe te wijzen en dan je 2e HDD te plaatsen.

Koning 24-11-2004 21:15

Ja logisch, als er 2 op master of slave zitten blijft je beeld idd zwart.. probeer een van de cp spelers op een ander kanaal (primary/secondary)

Gimme more beer 24-11-2004 21:48

Citaat:

Koning schreef op 24-11-2004 @ 22:15 :
Ja logisch, als er 2 op master of slave zitten blijft je beeld idd zwart.. probeer een van de cp spelers op een ander kanaal (primary/secondary)
? Volgens mij heeft een van ons iets niet begrepen...

MaHo 24-11-2004 21:58

TS heeft alle master slave combi's op primary geprobeerd. Koning geeft als oplossing dat er een drive secpndary moet zijn en een drive primary (en natuurlijk nog master/slave onderscheiding). Diot is wat ik uit zijn verhaal opmaak. Of het klopt kan ik niet zeggen, daar heb ik de ballen verstand van :p

Gimme more beer 25-11-2004 13:10

Ik heb mijn HDD's ook allebei op primary en mijn DVD-drives ook allebei op secundary, niets aan het handje hoor!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.