![]() |
[Nieuw Virus?] Hoe op te losse?
Hey,
Ik heb beetje internet probs laatste tyd. Checkte gister netstat in prompt, en nu heeft hij echt tig connecties, die naar microsoft gaan. Overal staat (het ip):microsoft-ds SYN_SENT Zo staan er zeker wel stuk of 20 a 30. Al de scanners die ik gebruik, zien geen virussen.. Ad-aware en Spybot zien verder ook geen speciale spyware ofzo. Weet iemand et ? Bedankt, |
ik heb ff op google gezocht en ik kan niet echt een oplossing vinden, wel zie ik dat een hoop mensen dit probleem hebben maar al wel langere tijd geleden dus een nieuw virus lijkt het niet echt maar misschien is het nog niet gevonden. (vind topics zoiezo vanaf mei, dit jaar)
iig het beste wat ik zo snel kan vinden (moet zo naar school) was om TCPView van sysinternals.com te downloaden daarmee schijn je te kunnen zien welk programma welke socket gebruikt en dus welke exe al die connecties veroorzaakt, ik denk dat je het beste bij taskmanager je programma's uit kan schakelen en daarna de exe verwijderen (check ook ff je register zodat je geen errors krijgt bij het opstarten) hopelijk heb je er iets aan, ik zal later vandaag nog eens verder kijken zodra ik tijd heb |
Bekijk je running processes of je daar wat verdacht ziet, Purgatori.
Of plaats hier een hijackthis-log, omdat men dan meer ziet dan een virusscanner/spyware scanner. |
Citaat:
|
Citaat:
|
btw, is het een 'verdachte' losstaande exe zou je die dan voor mij in een archive kunnen stoppen (zip of rar ofzo) en dan naar mij kunnen emailen? (email staat in mijn profiel)
ok ik moet toch echt ff uitzoeken wat een hijack-this log is (zie het overal maar weet niet wat het is :s ) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
http://www.liutilities.com/products/...brary/windows/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan kan je zelf de boel gaan verwijderen. Citaat:
|