![]() |
is dit wel een goed idee?
ik moet een opleiding kiezen voor volgend jaar en allen de oplieding voeding en dietetiek spreekt me wel een beetje aan. Maar het probleem is dat ik zelf niet echt tevreden ben over mn lichaam en me een beetj dik voel en daardoor ook niet zo veel zelfvertrouwen heb. Is dat niet raar om dan zo'n opleiding te gaan doen?
|
misschien helpt die opleiding je juist...
|
Maar tegelijkertijd kan het ook zijn dat je interesse in dietiek alleen ligt in het feit dat je jezelf ermee wilt verbeteren, en niet in het jarenlang als beroep uitoefenen van het helpen van anderen met hun voeding.
Als je het om beide doet is het natuurlijk wel weer de perfecte studie. |
Als dat je interesse heeft en niet alleen op jezelf gericht dan lijkt me dat juist wel een verstandige keuze. Op die manier zal je eerder kiezen voor een gezonde manier van lijnen dan voor crashdieten of jezelf uithongeren lijkt me (als je al gaat lijnen).
|
Zolang die opleiding je idd ook trekt om later mee te gaan werken ed, waarom zou je hem dan niet gaan doen? Er zijn ook zat mensen die een hekel aan school en/of leerkrachten hebben en toch een lerarenopleiding gaan doen. Enz.
|
Blijf jezelf goed in de gaten houden en let meer op je gezondheid dan je gewicht. Als je dat doet kun je die opleiding gewoon doen. Dat heeft je interesse gewoon, niets mis mee.
Overigens, bij psychologie zitten ook meer mensen met stoornissen enzo dan bij andere studies. Om maar eens een vergelijking te trekken. Ook geen ramp. |
He allemaal!
Ja, eigenlijk hebben jullie wel gelijk. IK wil heel graag mensen helpen op het gebied van voeding enzo en misschien wil ik dan wel iets gaan doen met te dikke kinderen enzo. Ik weet dan ook wel een beetej hoe ze zich kunnen voelen enzo, dus het is dan alleen maar positief! Bedankt! IK denk dat ik de studie gaan doen en dan zie we wel hoe het gaat! groetjes mira_love |
Verstandig. Je moet zo objectief mogelijk bekijken welke opleiding jou leuk lijkt. Als je zo onzeker bent over jezelf, zul je ook bij veel andere opleidingen tegen problemen aanlopen. Dus kies gewoon wat je leuk lijkt en ga daar honderd procent voor. Succes :)
|
tja bij psychologie is het voor veel mensen ook de motivatie om zichzelf te leren kennen...
Maar ja dan heb je ook weer snel van ooh jee, dat en dat en dat heb ik ook (van bijv schizofrenie) dus je kan jezelf ook dingen aan gaan praten. Maar dat is bij voeding en dietiek minder. Maar bij zo'n opleiding leer je juist hoe het wel moet... |
Lijkt me niet echt een probleem.. die onzekerheid verdwijnt waarschijnlijk vanzelf wel als je ouder wordt. Je bent nog jong..
|
*check fotoboek* JIJ DIK?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |