![]() |
naar de dokter zonder dat ouders het weten
Hoe kan je ervoor zorgen dat je naar de dokter kan zonder dat je ouders erachter komen? Wordt de rekening altijd sowieso thuisgestuurd?
|
Als je meteen pint of contant betaalt krijg je geen rekening thuis, je krijgt dan wel een betalingsbewijs mee maar die wordt niet opgestuurt. Dit kan niet bij alle dokters.
overigens staat op de rekening niet waarvóór je bent geweest; je kunt dus altijd zeggen dat je keelpijn had. |
Of je gaat naar de Rutgersstichting, dat is gratis.
|
Citaat:
|
bij ons betaal je zowiezo direct de dokter , er wordt je dus niks opgestuurd! blijkt mij toch ook dat je ouders niets te zeggen hebben als je naar de dokter wil gaan eh..
|
Vanaf je 18e ben je toch zelfstandig verzekerd? Ik krijg mijn eigen post/rekeningen van de huisarts (als ze niet al verwerkt zijn door de verzekering).
|
wij krijgen niet eens post van de arts... maar je kunt hem vragen om geheimhouding en als dat nodig is het daar betalen.
|
Citaat:
Dus zullen zij ook mijn doktersrekeningen wel krijgen. Maar die arts heeft inderdaad geheimhoudingsplicht, dan zul je daar wel kunnen betalen of het op een andere manier regelen. |
Citaat:
|
k loop nu stage in een huisarts praktijk..
als je het vraagt, kun je contant betalen aan de bali en wordt er geen rekening na huis gestuurd.. |
Citaat:
|
* voelt zich super dom*
Ok nou over het naar de dokter gaan en dan dat je ouders het dus niet weten. Als je aan de Pil wilt, dan moet je dus naar de dokter... Maar hoeveel kost dat ongeveer, en wat kost de pil gewoon, en hoevaak moet je gaan :bloos: Ehrm ja.. ik weet dat dit eigenlijk in t grote pil topic hoort, maar k durf t er niet te vragen en k kant niet vinden.... |
Een doktersconsult kost bij ons geloof ik 26 euro. De goedkoopste pil (microgynon 30) is iets van 15 euro per zes maanden maar de eerste keer krijg je die altijd voor drie maanden mee. Alle andere pillen zijn duurder.
In principe hoef je maar een keer naar de dokter voor de pil, herhalingsrecepten kan je vaak telefonisch regelen of hoef je helemaal niet aan te vragen. Sommige artsen vragen of je nog een keer terugkomt na drie maanden om te evalueren of het bevalt en als je klachten hebt moet je natuurlijk altijd even langs gaan. |
DANK!!!!
Laatste vraag, wat wil de dokter weten/wat gebeurd er? |
Citaat:
|
Je bent geweldig!!!! Dank!!!!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |