Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [laptop] Beeldscherm kaas (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1024520)

geen punt :| 26-11-2004 09:35

[laptop] Beeldscherm kaas

Geupdate virusscan gedaan: geen virussen.
Al twee maanden spyware vrij.
Alles werkt prima, behalve...

Het beeldscherm. Van het een op het andere moment werd het een soort uitgerekt dambord met vakjes beeldscherm en vakjes bewegende zooi waardoor ik het beeldscherm bijna niet kan zien. Dat was niet alleen binnen windows maar ook erbuiten. Aantal pixels aangepast (met heel veel gepuzzel en gegok), hielp niet. Frequentie op z'n laagst gezet, hielp niet.

Vervolgens computer in veilige modus gestart, ik kreeg een of ander bericht, kon geen letters lezen (wat kan dat zijn geweest?) op dat scherm maar heb ja geklikt. Computer opnieuw gestart en hij was weer in orde. Dat was gisteren. Vandaag weer gestart en hij was weer kaas. Weer veilige modus, weer opnieuw gestart en hij deed het weer. Frequentie nagekeken, opnieuw alles gescant, niets aan de hand.

Komt dit probleem iemand bekend voor? Ik heb geen zin om m'n computer helemaal te formateren ofzo.

Koning 26-11-2004 15:44

Wat voor virusscanner gebruik je, welke windows gebruik je, wat voor videokaart heb je?

geen punt :| 26-11-2004 17:42

Norton, volledig geupdate. Vandaag nog. Windows XP, volledig geupdate. Ad-Aware SE Professional. Videokaart weet ik niet, ik heb tot zondagavond geen beschikking over dat ding.

Koning 26-11-2004 18:42

Probeer eens een andere virusscanner zoals avast (gratis) en scan dan nog eens.

SubbehQ 26-11-2004 18:46

of een online one, die van panda bv.

geen punt :| 26-11-2004 19:54

Maar jullie denken dus dat het een virus is? De online van Housecall heb ik trouwens ook gedaan.

D@mien 27-11-2004 01:12

Ik had vorige week problemen met een DIMMetje RAM bij de computer van mn tante...toen zag ik tijdens et booten ook dansende blokjes op et scherm...alsof de computer stoned was ofsow...en toen ik die DIMM eruit haalde was ie weer in orde....(die computer is prehistorisch en hij snapte et RAM niet, maar daar gaat et ff niet om :p)

Kan et neit zijn dat er een RAM stokkie niet goed vast zit in je kast of dat ie kapot is?
De enige RAM test die ik ken is Memtest...maar of die goed is weet ik niet....

geen punt :| 27-11-2004 09:16

Jamaar hoe kan het dan dat het opgelost is na een reboot in de veilige modus en de volgende dag er weer is :s Bovendien slaat veilige modus op windows terwijl het probleem zich ook buiten windows voordoet.

D@mien 27-11-2004 11:44

Citaat:

Röps schreef op 27-11-2004 @ 10:16 :
Jamaar hoe kan het dan dat het opgelost is na een reboot in de veilige modus en de volgende dag er weer is :s Bovendien slaat veilige modus op windows terwijl het probleem zich ook buiten windows voordoet.
Et feit dat het ook buiten windows is wijst op een hardwareprobleem.....en et enige wat ik kan verzinnen is een probleem met et RAM geheugen....maar dat ie et ineens weer doet is wel vreemd...

Droyd 28-11-2004 00:51

Volgens mij is het idd geheugen, op het gevoel dan :p Misschien dat bij de eerste boot iets getriggerd wordt zodat het vanaf volgende boots niet meer naar behoren werkt. Misschien begint het vanaf zoveel MB geheugen werd aangesproken (vanaf windows geladen is bv)

Het klinkt vaag, maar wanneer het je grafische kaart zou zijn zou je het sowieso van beginsaf aan moeten vreemd beeld hebben, al sluit ik het niet uit.

Warsocket 28-11-2004 00:57

videokaart te heet miss?
had ik hier ook
kreeg ik ook allerlij rare shit over me scherm heen

Droyd 28-11-2004 01:13

Misschien idd, maar waarom doet ie het na veilige modus wel terug. Misschien koelt de kaart tijdelijk af in veilige modus omdat de eigenlijke drivers de kaart niet aanspreken, maar een of ander generic vga ding, wat de kaart misschien minder belast.

Oh, uninstall anders eens de drivers van je videokaart en test dan ff een paar dingen.

Dat natuurlijk in de hoop dat windows niet zelf nvidia of ati drivers installeert na reboot.

geen punt :| 28-11-2004 11:27

Ik weet niet wat dat allemaal is :s Ik heb er niet zoveel verstand van. Nog iets: als ik op F8 druk tijdens het opstarten krijg ik een schermpje met wat ik op wil starten (toshiba bla, cd/rw/dvd drive of nog iets vaags). Als ik 'm bij dat scherm uit zet en opnieuw aan doe is het dambord ook weg :s

Droyd 28-11-2004 22:31

Haal gewoon eens een geheugenreepje uit en start dan nog eens op.
Doe dan hetzelfde voor het andere geheugenreepje.

Hopelijk heb je er 2 ;)

Zo weet je meteen of het al dan niet aan het geheugen ligt.

Wanneer het je geheugen niet is zal het wel je videokaart zijn.

Wanneer je niet zo happig bent om je computer zelf te openen vrees ik dat niemand je zal kunnen helpen hier. Volgens mij kunnen ze je zo helpen in de computerwinkel aangezien het sowieso hardwarematig is.

phoxetis 01-12-2004 15:50

klinkt eerder als een contactfout tussen de videokaart en het LCD paneel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.