![]() |
rss-feeder voor elk subforum
Zou het misschien handig zijn om voor elke subforum een rss-feeder te maken?
Zodat men via een speciaal programma (b.v mozilla firefox) heel snel kan zien wat er word gepost op een subforum. |
Een rss-feeder?
Voor mij had je net zo goed chinees kunnen spreken :) |
Citaat:
Wij, firefox gebruikers, noemen dat een optie voor live bookmarks |
klinkt als erg veel extra dataverkeer
|
Iets dergelijks zit in vBulletin 3, totdat ze hier eindelijk eens gaan upgraden zul je geduld moeten hebben, gok ik ;)
En het is trouwens een RSS feed. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als je nou even uitlegt in 'normaal' nederlands wat het is en vooral (!) waar het goed voor is en waarom we het zouden willen... |
Citaat:
http://homepage.mac.com/martinvolder...SS-FireFox.jpg |
Citaat:
http://www.vd-bout.demon.nl/rss.png Hier zie je de "RSS-feed" van Fok!; wat dit feitelijk is, is een bestand op de server van Fok! met daarin de laatste nieuwsberichten die er gepost zijn (en Firefox leest dit bestand dus in en laat het zien als Bookmarks). Door erop te klikken ga je met je browser naar het betreffende item op de Fok! website. Het voordeel ervan is dus dat je via je browser zonder de site zelf te bezoeken, kunt zien of er nog interessante items op staan. Op dit forum zou het dus gebruikt kunnen worden om te zien of er in een bepaald forum nieuwe topics zijn. Je zou dan dus i.p.v. de nieuwsberichten in mijn screenshot, topictitels zien, waar je vervolgens op kunt klikken om naar het desbetreffende topic te gaan :) Overigens meen ik me te herinneren dat er al iets dergelijks bestaat (of iig heeft bestaan), alleen via een ander programma, dat speciaal daarvoor was geschreven door iemand op Tweakers.net (maar aangezien die nu ook RSS gebruiken zou het best kunnen dat dat progje nu niet meer bestaat). |
Citaat:
Leuk speeltje. Maar meer dan dat vind ik het ook eigenlijk niet. :) |
Offtopic:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En jij moet eens tergmailen :p |
Citaat:
My guess is dat 't toch maar door een heel beperkt aantal mensen gebruikt zou worden (hoewel Live Bookmarks in Firefox wel hèèl erg makkelijk en simpel werkt). Dus wat bandbreedte betreft denk ik dat 't wel meevalt. Maar goed, ik loop d'r niet warm voor hier op Scholieren. Zal het ook niet gebruiken zelfs al zou 't er zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit lijkt me een erg makkelijke en handige oplossing, alleen rijst/reist/rijsd/reisd/rijsdt/reisdt/* de vraag wie dit gaat maken. Ik heb 0,0 verstand van xml noch MySQL dus mij hoeven jullie iig niet aan te kijken.
Citaat:
*kies de goede spelling |
Citaat:
(diegene die dus knutselt aan dit forum) En als ze deze optie willen testen, raad ik aan om subfora sm, games en hardware te gebruiken. Want hier komen de techs, die dankbaar van de rss-functie gebruik zullen maken. |
Citaat:
en de kanss dat die bezoekers rss gebruiken is nou eenmaal groter (laat staan dat 't voor onzin oid nuttig zou zijn) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lijkt mij een heel goed plan, wie gaat er geld neertellen voor nieuwe servers?
|
En waarom zou je daar "nieuwe servers" voor nodig hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoef dat niet, ik klik wel gewoon verder hoor, vind er niet veel aan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als dat zo is dan mag ik graag jou wel uitgesproken mening hierover lezen. :) |
Citaat:
Het forum is verdwenen door wat juridische obstakels en geldproblemen (banners ed. hebben we afgehouden), maar ik kan je verzekeren dat we erg veel plezier hebben gehad van de feeds. Daarnaast is het ook nog een praktisch extraatje :) Of het btw zin heeft op dit forum, daar laat ik me verder niet over uit, daar kan ik echt niets over zeggen. |
Kijk, daar hebben we wat aan! (Y)
Ik ben voor een dergelijk systeem :) |
Citaat:
|
Een voorbeeld van zo'n forumfeed is te vinden op elke subforum van got.tweakers.net.
|
Na ongeveer 5 maanden up ik deze topic maar weer eens.
Want ik ben nieuwsgierig of animo voor is en of er al aan word gewerkt. |
Voor. :)
|
Ik stem, zoals gezegd, voor en ben bereid te helpen, mocht dat nodig zijn.
|
Voor!
|
Wat een up.
Voor de mensen die zo ontzettend voor zijn: waarom in godsnaam? Ik vind het een leuk speeltje hoor... maar om nou te zeggen dat ik voor ben of ooit op het idee zou komen om dat hier ook te gebruiken, nah. Zo ontzettend veel moeite scheelt het niet om gewoon te kijken zonder zo'n rss feed, imo. |
Jij gebruikt zeker nog geen aggregator? :)
|
Citaat:
Maar eh, wat doet het er toe? |
onnodig en onpraktisch om aantal redenen waaronder:
1. bezoek het forum, dan heeft men inkomsten 2. (wij) firefox-gebruikers weet 60% niet was RSS is en 95% heeft er geen behoefte aan. (excuses voor de kromheid van de laatste zin) zeg nou eerlijk, het is toch veel leuker om gewoon bezig te zijn met het forum dan op zwart-witte vlakjes te staren. (en zeg niet nee, want dan lieg je blijkt uit psychologisch onderzoek) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
reactie op laatste posts van grensgeval en Gimme more beer:
true, het zal load schelen en extra niet-verplichtende features zijn áltijd handig, je hebt altijd wel 1 iemand die 't gebruikt, al is het alleen maar de maker ervan. Maar wat een belangrijk argument tégen zou kunnen zijn (en een doorslaggevend argument), welk ook al is gegeven, is het gemis aan inkomsten van de banners. Volgens mij moet s.com een groot deel van haar inkomsten uit banners en adverteerders halen (zoniet alles?) en die willen alleen toeleggen als ze daar ook hun bannerviews voor krijgen. Kortom, als je RSS gaat toepassen, mis je de banners, mis je de adverteerders, mist s.com haar inkomsten, is er minder geld voor de servers en bandbreedte, gaat de kwaliteit van de service omlaag, gaat de kwaliteit van 't forum omlaag en de rest mag je zelf verzinnen. Oke, misschien is het wel een beetje doemdenken, maar 't zou me niks verbazen als adverteerders gaan klagen bij het idee van een RSS-feed :) Mocht dat niet zo zijn, dan zie ik ook geen reden om dit níet te implementeren, zeker niet als er enkele goedwillende forummers zijn die daar aan mee willen helpen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23. |