![]() |
Lost Paradise
Where Vestal Virgins dream
Laughing night-time into day Were The Garden still does gleam Never sorrows, no dismay There, gargoyles with cherub faces Emerge in the gloomy night Leaving non of the save places Into little lying Delilah’s sight Ik weet niet, misschien moet er nog een extra stanza bij. Heb er lang over nagedacht, maar ik heb nog geen idee. |
ik vind hem mooi
maar volgens mij is er 1 ding fout were betekent was/waren.. en ik heb het gevoel dat je een plaats wil aanduiden, dus is het dan niet where? Ik vind vooral de misterieuze gevoels bij dit gedicht mooi. Ik krijg er een soort droomvlucht van de efteling gevoel bij:) goed gedaan! |
Ja idd... foutje :bloos: In word heb ik hem al wel veranderd.
Thanks voor je reactie! |
ja ik vind het ook mooi, geheimzinnig en duister (y)
minpunt is het engels. |
Citaat:
Maja... Ik vind het idd een duister gedicht maar da's juist mooi :) Er zou wel een stukje bij kunnen komen! Keep up the good work (y) |
Citaat:
Citaat:
(2) Een Cherub is zelf een gevleugeld figuur van onbekende vorm (uit het Jodendom), dus hoe kan dat precies een deel van een gezicht zijn? (3) Hoe kunnen deze Gargoyles in de nacht komen, als de maagdelijke gezichten net de nacht in dag hebben gelachen? (4) Het was Delilah die Samson verraadde aan de Filistijnen; ik begrijp niet helemaal waarom zij een veilige plaats zou moeten toekomen... |
Oké... domme fouten :bloos: en dat studeert Engels :O
Vestal Virgins, zo heten de maagden uit het oude Rome. Ze lachen hier niet letterlijk de nacht naar de dag, maar pas als de dageraad begint. Er is wel een nacht daar, en die eindigt als ze lachen. Ik had eerst 'angel faces' staan, die klopt wel. Ik dacht dat cherub ook kon, aangezien die cherubijnen van die engeltjes zijn. according to mijn kunstgeschiedenis boek. Ik ken het verhaal van Samson en Delilah. Haar komt ook geen veilige plaats toe. Door de Gargoyle's, die haar hebben 'verleid' met hun mooie gezichten (verhaaltjes, schone schijn), is ze uit het paradijs (het goede, de veilige plaats) gestapt/gehaald en slecht geworden. Kort gezegd dus, de Gargoyle's hebben ervoor gezorgd dat de veilige thuishaven voorgoed uit haar zicht is verdwenen, er is geen weg terug. Heb het geschreven naar aanleiding van een vriendin die helemaal is veranderd sinds het begin van het jaar, nu ze door haar ouders is vrijgelaten. Ze zat eerst nogal onder de plak, en nu ze het studentenleven kent is ze helemaal losgeslagen. |
Citaat:
|
Ja I know... maar ik ga hier niet een hele geschiedenisles geven. Het is ook zondag en ik was ook net wakker :o en brak.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36. |