![]() |
Mijn Profielwerkstuk..:D
Ik ga vr me pws een frans etentje organiseren en Moet ik wat écht frnase recepten hebben, en als het kan weten uit welke streek het komt...
Kan iemand me een beetje goede leads geven?!.. Tnx alvast.. |
google
|
Restaurant hier in nederland opbellen die een franse keuken heeft. :)
|
Misschien dat er ook nog iets bruikbaars staat in reisgidsjes oid.
|
iets met kikkers en slakken
|
Franse frietjes of croissantjes, of slakken idd. Die dingen heten daar toch escargots?
|
truffels
|
bouillabaisse (of ik denk toch dat je het zo schrijft :D )
|
quiche lorraine
|
Citaat:
|
Citaat:
(Ik ben niet Harry Potter-verslaafd ofzo hoor :p ) |
Citaat:
|
Stokbrood, kaas, wijn...? En idd bouillabaisse (oid) en escargots (gatver) ofzo.
Volgens mij als je een boek over Frankrijk pakt, staan daar wel dingen in. En anders gewoon in een kookboek of op internet ofzo. |
Coq au vin :cool:
Klinkt al zo mooi Maar das dus haan met wijn, voor de duidelijkheid |
Citaat:
|
al die soorten wijn :cool:
|
Citaat:
Van frieten lijkt het me wel duidelijk dat ze niet uit Frankrijk komen. |
Slakken. :cool:
|
Crêpes (of galettes)! Streek: Bretagne
|
Citaat:
|
Citaat:
|
franse uien soep met gegratineerde kaas
allemaal franse kaasjes salade niqoise, dat is toch ook frans :bloos: |
Citaat:
|
en vooral veel wijn (y) ;)
|
ik kan wel wat recepten in elkaar stompen maar ik weet niet om me dat voor vrijdag lukt....
ik zal mun best doen. |
http://www.xs4all.nl/~rjmmilt/index.htm?http://www.xs4all.nl/~rjmmilt/menu/frank395.htm^submenu.htm
moet je ff kijken hoe je die onderste link moet openen Misschien met knippen plakken enzo maar ik dat je daar wel ff mee vooruit kan. |
|
Citaat:
|
foie gras ;)
|
TnQ!! Echt heel erg..
Moet volgende maand ofzow al da etentje geven..:$ Whhaa.. M ja, lukt me wel.. Heb nu alle recepten, zo goed als. En dan ff uitproberen en dan maken op "de" dag..;) |
zo'n franse stoofschotel: boef bourgignon.
Of raclettes. Eet smakelijk ;) |
patat op (stok)brood schijnen ze daar ook te eten :s
Er zijn volgens mij genoeg 'kleine' franse dingen die makkelijk te maken/kopen zijn... vergeet vooral de wijn niet ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ganzenlever en eendenpaté :)
levertjes worden zowieso wel veel gebruikt in de franse keuken |
Citaat:
Weer wat geleert. |
Citaat:
Verder zou ik gewoon eens de bieb inwandelen. Daar staan zat kookboeken die enkel en alleen over de Franse keuken gaan. Verder stammen heel veel gerechten die men in Nederland maakt oorspronkelijk uit de Franse keuken, dus je moet wel iets kunnen vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
Jammer genoeg zijn wij niet zo heel culinair verantwoord aangelegd en gaan wij meteen alles tot stamppot of prakje verwerken. Maar goed, dat kan ook uiterst lekker zijn :D Kan misschien leuk zijn om de herkomst van die Nederlandse gerechten uit te pluizen en ze eens in de oorspronkelijke vorm op tafel te zetten. |
Citaat:
Niet echt Frans, dus |
Citaat:
on-topic..kook iets met lavendel.. |
Tarte Tartin ofzo (omgekeerde appeltaart)
Confit de Canard . zeker een aanrader . Foie Gras word ook veel gegeten . (is alleen wat naar wat er met die dieren gebeurd) |
In sommige Aldi's verkopen ze diepvries bouillabaisse. Maar die is wel smerig te noemen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |