![]() |
Grafschennis in Bilzen
Ik weet niet of Nederland er enigszins aandacht aan besteedt, maar in België is het de headline van het nieuws.
Van de site van het belang van Limburg: 27/11 Vandalen vernielen meer dan honderd grafstenen in Bilzen Onbekenden hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag meer dan honderd grafzerken vernield op het kerkhof aan de Hasseltsesteenweg in Bilzen. "De rechtopstaande stenen zijn omgeduwd. De graven zijn gebroken en overal liggen brokstukken. De grafstenen zijn van mensen die in de jaren vijftig overleden zijn. Er zijn enkele recentere bij. Er zijn nog geen aanwijzingen over de daders", zegt zonechef Dirk Claes van de politie Bilzen-Riemst-Hoeselt. De politie is nog volop bezig met de vaststellingen. Er wordt onderzocht of er een verband is met vernielingen afgelopen nacht in een school. In de school beschadigden onbekenden onder meer het sanitair. Er had een jongerenfuif plaats. De plaats waar de fuif plaatsvond en het kerkhof liggen ongeveer tweehonderd meter van elkaar. Ik heb de beelden op het nieuws gezien, echt buitengewoon zielig is dat mensen zoiets doen, sommige stenen zijn echt de vernieling ingetrapt. Voor foto's (krijg ze niet gekopiëerd): http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...zen/index.html Nieuws online te bekijken op http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm Ik trek het me helemaal aan, want ik woon tegenwoordig door de week in Beverst, deelgemeente van Bilzen, aan dezelfde weg als dit kerkhof, ik ben geboren in Bilzen, mijn grootouders wonen er, ik ga naar de kunstacademie op 200m van die school... Ondertussen bedenk ik me ook dat ik nu helemaal geen zin meer heb om daar uit te gaan en permanent te wonen, al mijn vrienden wonen hier (Baarle) en ik kom in het weekend ook gewoon terug om hier iets te gaan doen, mijn ouders zouden liever zien dat ik nu met mijn werk en mijn woonplaats daar iets opbouw maar de 'goesting' is er nu helemaal niet meer. Wie doet zoiets, ik ben zelf genoeg onder invloed van allerlei middelen geweest, maar ik heb nog nooit zoiets laags in mijn hoofd gekregen. Hebben we geen respect meer? Zijn wij jongeren echt zo slecht opgevoed? Of wie haalt zoiets in zijn hoofd? |
Ja, wat moet je nou met die Lonsdale-jongeren? :confused:
|
Beetje doelloos. :o gaap
|
gatverdamme.
fijn als het je familie betreft bijvoorbeeld. dit mag echt niet kunnen. maar wat doe je er sowieso aan? straffen? of begraafplaatsen beveiligen :rolleyes: ? |
|
Citaat:
|
Thx Zaina trouwens.
En al die schade, van mij mogen ze de daders hier flink voor laten werken. Afzien. |
Tiswah.
|
Citaat:
|
heel vervelend natuurlijk, maar ook heel tiswah
|
Mag ik een suggestie doen? Iedereen die tiswah roept, onmiddellijk van het forum verwijderen. :s
|
Citaat:
|
Citaat:
Tiswah |
Citaat:
Maar ja de arrogante leden hierzo vinden het nogal leuk, als zij het niet interessant vinden, om tiswah te zeggen. :rolleyes: |
tsja dit is enorm triest, ik snap nog steeds niet waarom mensen zulke ongein uithalen (n)
|
Citaat:
|
KEIHARD AANPAKKUHHHHHH
wat een dumbass reactie is dat eigelijk, alsof daders keihard aanpakken alle problemen oplost. |
Ach het is loos. Maar zo'n probleem is het nou ook weer niet. Kan je iemand niet meer herdenken als de steen kapot is?
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je helemaal niet reageert, verdwijnt de thread automatisch. |
Citaat:
|
Niet de fout maken om een logische verklaring te zoeken voor gedrag van dieren die geen ratio kennen.
|
:D Dat is ook zo. Ach ja, ik zal me wel bij mijn mede-mutanten ophouden en mompelen over de waanzin des mens.
En voor de mensen die het geen nieuwswaarde vinden, tja, het is nu eenmaal België, hier is er veel rond te doen geweest. En voor mij is het net iets meer nieuwswaarde omdat ik er woon en werk en weet ik het. Maar daarvoor hoef je nog niet minachtend te doen. |
Vandalisme vloeit voort uit de behoefte om iets, wat dan ook, kapot te maken. En daarbij wordt bij voorkeur een doelwit genomen wat makkelijk is, toevallig bij de hand, weinig kans op betrapping enzo.
Vandalisme is pure vernielzucht, het zijn gelegenheidsdaders. Een paar leiders die niet sporen en heel veel volgers die niet achter willen blijven. Op zich vaak best aardige jongens, maar te zwak en te beinvloedbaar om tegen de leiders in te gaan. Ideale HALT klantjes, zijn met een paar strenge woorden weer op het rechte pad, want ze doen het niet echt expres. Gewoon, meelopers. Haal ze weg uit die groep en ze doen het nooit weer. |
pfff..
|
Citaat:
tja, dan krijg je een tiswah-thread. ikzelf zal natuurlijk niet achter blijven: Tiswah. |
Het slaat ook nergens op. Geen motieven. Ze verveelden zich en leek het leuk om met steentjes te spelen.
|
Citaat:
Citaat:
Niet dat je het overigens tegen mij had, maar gewoon voor de duidelijkheid.. :o :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en de laatste tijd is er hier in de buurt een groepje dat het ongelooflijk leuk vindt om 's nachts, als ze te veel gezopen hebben, op de graven te gaan kotsen. zoiets vind ik dus totaal respectloos. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is gewoon vewrnieling voortgekomen uit baldadigheid door dronkenschap. Niks Lonsdale of andere ideologische motieven. Nieuws met een hoog Hart-van-Nederland gehalte.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze durven het alleen niet toe te geven. @Benfatto, als ik wat meer tv keek zou ik vast weten waarover je het hebt. Maar hier is het gewoon 7u-nieuws headline-gehalte. |
Citaat:
|
Ik verwerp deze laffe daad en ben (temeer omdat ik ook zelf Belg ben) geschokt door dit gebeuren.
Dit moet in de scherpste bewoordingen veroordeeld worden en de daders moeten streng worden aangepakt! |
Citaat:
|
Jama.. KOMAAN
dit kan toch gewoon niet! |
Citaat:
|
[misschien heb ik wel wat té scherp gereageerd.. :o]
|
Citaat:
|
Het spijt me, maar dit heeft inderdaad niet zoveel discussiewaarde.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11. |