![]() |
Beste regie/artdirection
hij is al ns eerder gehouden, maar niet echt boeiend werd hij toentertijd.
De vraag is wat vind jij de beste regisseur/regisseuse? (en waarom) Daarnaast ben ik ook benieuwd wat mensen een goede conceptdesigner of artdirector vinden. |
Art designer
- Doug Chiang - Ralph McQuarrie - Tim Burton |
Conceptdesigner: Christian Lorenz Scheurer
Feng Zhu mr. Martiniere Alan Lee (& anderen van LOTR) Regisseur: Tim Burton peter Jackson Roman Polanski en nog n paar van cultfilms maar waar ik de naam van de regisseur niet meer weet |
Baz Luhrmann
Lasse Hallstrom Tim Burton (y) |
takashi miike
takeshi (Beat) kitano. :D (y) |
richard kelly, david fincher, stanley kubrick, tim burton, spike lee, quentin tarantino, chris cunningham, michael gondry
van art director weet ik geen namen, maar naar het zien van sleepy hollow daarjuist, kwam ik er weer achter dat bij burton films de sets altijd briljant zijn, evenals bij kubrick overigens |
Regisseurs: Gaspar Noé, David Cronenberg, David Lynch, Michael Haneke, Kiyoshi Kurosawa.
Qua art-direction vooral het werk van Roger Christian en Les Dilley in ALIEN. Daarbij Giger's onmisbare aandeel. |
Voor zover je het een Art-Director kan noemen: Chris Cunningham. Laten we het er op houden dat het een geniaal art-director zou zijn.
Regie: Godard, Resnais, Kurosawa, Aronosfky, Fincher. Ik vergeet altijd namen bij dit soort lijstjes. Hier moet ik even over nadenken. |
Kurosawa heb ik alleen 7 samurai van gezien, maar die was inderdaad heel knap. Zelfde geldt voor Gaspar Noé.
Bij mij: Spike Lee Tim Burton Baz Luhrmann Sam Mendes Quentin Tarantino Sergio Leone Jean Pierre Jeunet En ik twijfel nog over: David Fincher Darren Aronofsky Steven Spielberg David Lynch Die zitten in de categorie wel goed maar misschien niet goed genoeg zeg maar. |
Frederico Fellini
Orson Welles Akira Kurosawa Jean Renoir Jean Luc Godard François Truffaut Alfred Hitchcock Stanley Kubrick Ingmar Bergman Woody Allen Andrei Tarkovsky Jean Cocteau Vittorio De Sica Michelangelo Antonioni Robert Bresson Wong Kar Wei Luis Buñuel Robert Altman Yasujiro Ozu Fritz Lang G.W. Pabst Powell & Pressberger Hayao Miyazaki Satyajit Ray Sergio Leone John Huston David Lean Pier Paolo Pasolini Mike Nichols Wes Anderson Paul Thomas Anderson Richard Linklater Tim Burton Spike Jonze Jean Pierre Jeunet Steven Spielberg Martin Scorsese Buster Keaton Charles Chaplin John Ford Michael Curtiz Howard Hawks Preston Sturges Billy Wilder Sergei Eisenstein Luchino Visconti |
Citaat:
|
Concept designers:
Skywalker Ranch ILM Craig Mullins Doug Chiang John WallinLiberto John Brown Ryan Church Phil Saunders Blur Sylvain Despretz Irfan Celik Richard Bluff 2d2cg.com nog n aantal regisseurs: Fellini Lynch Bergman Lang Coppola Kubrick Jeunet |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind larry clarke films wel altijd cool omdat zn onderwerpen cool zijn en hij vind het niet erg om af en toe heelijk shockerend uit de hoek te komen. bovendien gebruikt hij geen acteurs die in elke hollywood film zitten en gebruikt hij heftige muziek om zn beelden te ondersteunen. hulde !
|
Citaat:
|
Oh fuck ja.
Jean Pierre Jeunet, tuurlijk. En Danny Boyle! |
Citaat:
Ik haat starre Amélie fans... |
Citaat:
Vind je het erg dat ik Delicatessen misschien nog wel een betere film vind? :o daarnaast ben IK niet star, voor zover ik weet. |
Citaat:
Goed.. mijn inschattingsfout... maar laat ik zo zeggen: als je om je heen iedereen Jean Pierre Jeunet de hemel in ziet prijzen vanwege 1 film.. dan vind ik dat lichtelijk star en overdreven... want be real: Alien4 was echt ruk... |
Citaat:
Alleen heb ik die hele Alien4 niet gezien :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |