![]() |
Fetishes en paraseksualiteit: oorzaken?
Exhibitionisme, sadomasochisme, voorliefde voor luiers, paarden, naaldhakken, komkommers, volle maan, kippen, rubberhandschoenen, haren trekken, slaan, denigreren, aanbidden, madeliefjes plukken...
Sommige mensen worden van vreemde of minder vreemde zaken opgewonden. In ieder geval: ze worden opgewonden van dingen die niets met seksualiteit te maken hebben of doen aan vreemde vormen van seksualiteit. Wat is dit volgens jou? Wat is de oorzaak van het feit dat deze mensen anders denken over of omgaan met seks? Note: het is niet de bedoeling mensen met bepaalde voorkeuren te dissen, dus houd het netjes. |
ten eerste is hier volgens mij geen antwoord op mogelijk en ten tweede hoort het meer op psychologie.
|
Freud
|
Citaat:
|
zeg kruimel geef het goede voorbeeld.. en vertel jij eens waarom je denkt dat mensen opgewonden raken van bijvoorbeeld een rubberen handschoen:)
|
Citaat:
Daarnaast ben ik van mening dat er een bepaalde gevoeligheid voor 'onredelijke' associaties moet zijn. Die gevoeligheid kan ontstaan zijn door genen of ervaring, dat weet ik niet precies, maar die zou wel verklaren waarom bepaalde mensen wel fetishes hebben en andere mensen niet. :) |
Ik heb laatst op Discovery hier iets over gezien, maar hoe het volgens hen précies zat, weet ik niet meer.
Volgens mij kwam het er op neer, dat sommige mensen niet (voldoende) opgewonden konden raken van "gewone" sex, maar van extra stimulans juist wel. Of dat nou psychologisch of neuro-biologisch was, weet ik niet meer. |
Citaat:
Het zou me niets verbazen als dit topic een enorme flop wordt :D |
Madeliefjes plukken, maar meer om het onschuldige en het sexy-lievige wat er aan vast zit.
|
Daar is net zo veel (of weinig) over te zeggen als de vraag waarom iemand bananen lekkerder vindt dan appels.
|
Ik kan me niet voorstellen dat hordes sexuologen hier niet al meters boekenplank over hebben volgeschreven.
De gewone man zegt: "Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers" Ik persoonlijk denk dat het niks met erfelijkheid te maken heeft, maar net als alle neurosen stamt uit ervaringen die in de heel vroege vormende jaren zijn opgedaan.Misschien wel trauma's die op deze manier worden omgezet naar iets wat wel lekker is, namelijk sexuele opwinding. Offe, andere hypothese: kindersexualiteit wordt door ouders onderdrukt, maar het zoekt toch een uitlaatklep. Die uitlaatklep wordt dan zo normaal en de vroege erotosche gevoelens zo succesvol en permanent onderdrukt dat het ook later, als seks en erotiek wel geaccepteerd zijn, nog van stal gehaald moet worden om sexueel opgewonden te kunnen worden. Het omgekeerde komt ook veel voor: de afknappers. We hebben allemaal wel iets wat zo'n nare associatie heeft dat we dat NIET met sex willen combineren. |
Er zit denk ik een bepaalde aantrekking in een taboe, juist omdat het `niet mag' . Het geeft iemand de kans zijn volledig andere kant te uiten.
|
Ik dnek dat het OOK genetisch is
dus een combinatie tussen aangeboren en aangeleerd de hersenen zitten heel complexin elkaar en een "foutje" in het bouwplan,en hoever dat ten uiting komt in je persoonlijkheid mensen ontvangen prikkels waar ze opgewonden van worden de hersenen bepalen of je er opgewonden van word als daar een foutje in zit kan dat ook een wittegymp zijn aan devoeten van je vriendin of je valt op hetzelfde geslacht allemaal iets wat "fout" kan gaan in je hersenen ps: ik heb niks tegen homos of mensen met een fetisch, maar dit is mijn biologische visie erachter |
paraseksualiteit???? ik had al moeite met paragliden
|
conditionering? Als je een paar keer seks hebt gehad tijdens het madeliefjes plukken...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb het ook.. volgens mij komt het door vroeger...:S
|
Ik denk dat het te maken heeft met het associatie vermogen van de mens. Zo hoorde ik van een vriend die psychologie studeert dat er een verhaal in zijn boek stond over een man die sex associeerde met slippers omdat zijn zus hem spankte en hij daar een boner van kreeg :s
Daarnaast denk ik, waar ligt de grens tussen het associeren van objecten door psyche en het simpelweg doen omdat je je verveeld? Als mensen zich erg vervelen en ze wat nieuws willen gaan ze vanzelf doorzoeken tot ze iets vinden wat ze vernieuwend en plezant ( :D ) vinden |
Citaat:
Dus niet omdat het leuk is, maar simpelweg omdat je niet (meer) zonder kan. |
Volgens mij is't meer vanaf kleinsafaan, ik ken wel'n gast die er op kickt om meisjes te kietelen, deed ie al zolang hij kon herinneren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan alleen wat over sm zeggen :
Het spel van uitdagen, plagen en (gespeelde) macht is volgens mij zo oud als de wereld. bij sm ligt daar gewoon wat meer de focus op |
true true
|
volgens mij waren er bewijzen dat voetfetesjisten gewoon met een neurologische afwijking hebben. moet ik mischien weer eens ff uitchecken
|
Ik denk dat als je er van houdt dat je er eigenlijk altijd al van gehouden hebt, dat dat dan altijd al in je heeft gezeten en er dan door bepaalde gebeurtenissen uit komt.
Als snap ik de lol er niet van, maarja ieder zijn ding |
Ik denk dat 't per fetish verschild... geilen op etalage ruiten ofzo zal wel uit de kindertijd vandaan komen.
Voet fetishen hebben er vast mee te maken dat voeten vaak bedekt worden en dat maakt 't 'spannend' voor sommigen. En sm wordt vast veroorzaakt door 't machtsgevoel... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vertrouw me moeder en ik doe geen sm met me moeder... Dus ik denk niet dat vertrouwen 'n oorzaak is waarom iemand sm nodig heeft om van seks te genieten. Het is 'n eerder een voorwaarde om het te doen. |
Citaat:
en gewoon lekker uitdagen en plagen .. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28. |