![]() |
Wat scheelt er...
Ik heb sinds twee maanden een vriend... K zie hem graag en kan hem niet missen.. Net als in elke relatie waren die eerste weken fantastisch.. je denkt aan niets en niemand anders, je moet elkaar steeds zien, je kan niet zwijgen over die ander... Wat vooral opvallend was, dat is dat er heel veel passie bijhoorde de middagen, avonden en nachten dat we samen waren..
Sinds vorige week echter had ik t gevoel dat ik wel blij was hem te zien en dat ik ook verlangde hem te zien maar.. Dat die passie voor mij efkes niet hoefde.. Ik hoefde hem niet voortdurend te knuffelen, we discussieerden zelf af en toe (geen ruzie), ik was wel eens koppig of tegendraads, maar ik wilde toch gewoon dat hij bij me was.. Ook al was ik misschien ietsje afstandelijker.. Ik vroeg mij af wat er scheelde... Van zijn kant was alles net zoals de weken ervoor.. Bij mij was er iets veranderd.. Ik was nog steeds zot van hem maar.. ik reageerde anders... Gisteren waren we weer samen en ... ik denk dat ik weet wat er scheelde.. Zijn negatieve kantjes die ik reeds kende van in t begin maar waarvan ik zei dat t me niets deed, waren voor mij nu plots iets belangrijker geworden en ergerden me soms.. Bv. In t begin zei ik.. niet te snel rijden als je naar huis gaat maar blijkbaar luisterde hij daar niet naar.. Hij was altijd iets sneller thuis dan verwacht.. (hij rijdt niet TE snel..) Bv. Wat hij draagt van kledij is niet echt wat ik graag zie.. Ik ben zot van zijn mooie hemdjes en pullen maar hij lijkt na twee maanden niets anders te hebben dan zijn paar jeansbroeken.. Daar wil ik hem ook niet in veranderen... Gisteren waren we op een feestje.. en t viel me meer op als anders... En zo zijn er wel nog een paar dingen.. maar niets is groots.. en toch.. Ik vind t gewoon raar.. Is dat die blinde verliefdheid die plots weg is en dat ik nu oog krijg voor zijn karaktertrekjes en eigenschappen die ook minder zijn..? Herkennen jullie dat gevoel plots..? Ik weet niet echt hoe er mee om te gaan... |
Ik ken het ook wel soms, waar ik me vroeger nooit aan ergerde en nu soms wel, vaak ziet hij het wel aan mij en zegt hij: ben ik irritant? dus dan weet hij ook gelijk dat ik me er aan irriteerde, en stopte hij ermee. Praat er over met hem, als je het niet doet, worden die irritaties meer en meer en kan je straks niks anders meer zien dan zijn negatieve kanten.
Sorry voor nutteloze reactie :| |
Praat erover :o
Maar iedereen heeft negatieve kanten en je moet er proberen mee om te gaan en hem erop proberen te wijzen. Sommige dingetjes kan hij heus wel veranderen, maar je moet er neit van uit gaan dat je hem helemaal naar je hand kunt zetten en je moet dit zeker ook niet proberen, want dat gaat de relatie ws bijna zeker niet ten goede komen. |
in het begin was je gewoon 'blind' van verliefdheid en nu niet meer en iedereen heeft irritante trekjes!
|
Het enige wat je kan doen is er eerlijk over praten zeggen hoe het zit en vooral zeggen dat je hem nog graag ziet maar ... en dan je verdere uitleg ... succes ermee!!!!
|
Ja, als dit gevoel blijft (misschien is 't alleen een tijdelijk dipje? :s ), dan zou ik 't er wel met 'm over hebben.. Anders weet hij ook niet wat er is, en wat er fout is gegaan..
En het is en blijft toch een leuke lieve jongen, niet? Ondanks diezelfde spijkerbroeken & rijsnelheid?? :) |
Citaat:
Thx allemaal.. |
Ik zou het niet leuk vinden als mijn geliefde de inhoud van mijn kledingkast zou willen veranderen.
|
Als je je gaat ergeren aan dat soort kleine dingetjes dan is het te laat.
|
Citaat:
|
Ofwel accepteer je de negatieve trekjes (iedereen heeft er wel) ofwel (als die de positieve overheersen) dan moet je eens goed nadenken over hoe je 't verder wilt.
|
Ik zie hem graag hoor.. ik kan niet zonder hem.. maar blijkbaar was t onbewust dat ik er wel mee bezig was/ben..
|
Citaat:
|
Mjah, de roze bril is duidelijk af.
Je kun t jezelf een beetje aanpakken en jezelf duidelijk maken dat het natuurlijk nergens op slaat, en wat meer positieve dingen gaat zien, kun je weer je roze bril op zetten. Al lukt dat niet zo 1 2 3. Succes, vecht er even voor, maar soms is het ook maar goed er aan toe te geven, want die ergernissen worden alleen maar erger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou ja, dan is 't ook zonde om bij hem weg te gaan voor die kleine dingetjes..
Ik ben bang dat er nooit iemand zal zijn waar je je NIET aan ergert... Helaas ben ik op zoek naar zo iemand (vandaar misschien ook wel dat ik nog altijd single ben.. ;) ).. Maar goed, als je met die kleine dingetjes kan leven, is 't verder geen probleem.. En 't is ook niet erg dat die er zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, dit is offtopic.. |
Citaat:
Ik weet het niet. Ik heb altijd meteen al zoiets van 'niet de hele tijd' zoenen/knuffelen. Dan vind ik het gewoon niet leuk meer:p Het is wel leuk maja niet constant......passie heb ik meer mijn momenten voor, niet constant. Ik heb ook kleine dingetjes waar ik me aan erger, dan maak k er weer n xtje btje soort van ruzie over, voelt hij zich weer n dag klote, maar dan issut wel van me af ofzo. En dan merk je later dat hij er wel wat aan probeert te doen. Alleen die kleding krijg ik er niet echt in:p T feit dattie op moment krap bij kas zit, is ook niet echt handig daarbij:p Ookal heb je na n tijdje dingen die je ergeren, je weet echt wel wanneer je iemand 'zat' bent en wanneer je gewoon ff een te perfecte relatie wil:) |
Citaat:
Ik bedoel.. ik vind de kledingstijl van mijn vriend nu ook niet echt geweldig, maar na 19 maanden is er nog altijd geen moment geweest dat ik me eraan heb geërgerd. Ik bedoel, als zoiets oppervlakkigs al na twee maanden betekent dat je afstandelijk wordt en je niet meer zo lekker voelt.. Nou ja.. |
Citaat:
daar ga je niet afstandelijk om lopen doen wel over zeuren;) hehe |
je maakt je te druk
dat supersprookjesachtige is zo over komt erop neer dat jullie meer van elkaar leren kennen en als je denk dat ook maar 1 relatie altijd een sprrokje blijf ben je naief bezig jullie proberen nu onbewust zegmaar wat dingen uit, of jullie tegen kritiek kunnen, of je een discussie normal kan voeren dan is later voor een gezonde relatie ook nodig dus ik zou me niet te druk maken en ja gezellige momenten komen strax ook voor kortom:jullie relatie is aan het evolueren het groeit en gaat vooruit |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |