![]() |
Probleem bij maken van een rebus
Ik wil een rebus maken met een plaatje van een tent, maar de eerste t 'doet niet mee', dat zou dan dus -t zijn...maar dan zou het ook de laatste t kunnen zijn...en dat moet dus niet. Is er een manier om aan te geven dat de eerste t niet mee doet? Of moet ik gewoon een ander plaatje kiezen?
Als het volgens de forumbazen van DK op een ander forum hoort: ga je gang. Ik kon niet verzinnen welk forum dan. |
bv. een t met een streepje erdoor heen (t/,maar dan door elkaar), met daarachter een pijltje of een soort 'vervolgstreepje'. dan krijg je zoiets :
(t/)~ of (t/)-> voor de laatste t zou je dan ~(t/) of ->(t/) neerzetten. (voor de duidelijkheid, (t/) moet je dus lezen als 'doorgestreepte t'). |
tX (T met een kruis erdoor) . . . (drie puntjes)
wel een beetje makkelijk. |
Kan je niet een ander woord verzinnen met maar 1 t?
|
Citaat:
Citaat:
|
Bij een rebus is het toch juist de bedoeling dat het enigszins lastig is om hem op te lossen?
Dan is het juist een extra uitdaging voor de oplosser om er achter te komen of het de eerste t is die moet worden weggelaten of de laatste t? |
Ik zou denken dat ik dan de 2 t's moest weglaten... maar goed, dat ben ik ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
@Balance: Ik wil hem op basisschoolniveau hebben en de meeste kinderen vinden rebussen al lastig zat, ook zonder nog te moeten kiezen of het de eerste of laatste t is die weg moet. :) (Bovendien komt er een 'naam' uit de rebus en dan is het dus nog eens extra lastig.) |
-1e t
|
|
Citaat:
dan vind ik die van de communiceerbeer wel goed. en @n_oo_d_l_etje: het klopt dat ze meestal erg simpel zijn, maar ik bedoelde dat mensen er best even over na mogen denken. Dus dat het niet erg is als het een keer wat lastiger is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Doe een afbeedling van een cent en dan "-t".
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42. |