![]() |
Animal Farm
Heeft iemand deze film gesien? en er een verslag of werkstuk over moeten maken?
Ik heb namelijk hulp nodig....Ben met een opdracht voor Geschiedenis besig over deze film. Alleen weet ik een paar vragen niet...Kan iemand helpen? :) :bloos: |
Altjeblieft.....Iemand? :( :bloos:
|
Als je de vragen eens hier post heb je al meer kans dat mensen er naar kijken. Verder zou langer dan 5 minuten geduld hebben heel handig zijn, en kan ik me niet voorstellen dat er niet overal op internet samenvattingen van het boek / de film staan waar je hartstikke veel uit kunt halen.
|
|
Citaat:
Maar ik ben gewoon echt heelmaal gestresst enso....Want kom er niet meer uit en moet morgen inleveren, en in verslagen staat niet het antwoord hierop en alles dus vandaar...Sorry :bloos: Nou hier de vraag: 'Welke mening geeft de film over het communisme?' |
Citaat:
Maar iig bedankt voor het opzoeken :) |
Wat ik nog heb onthouden ervan, zijn ze allebei hetzelfde hoor.
De mening over het communisme zeker, dat is namelijk de hoofdlijn van het hele verhaal. |
Citaat:
|
Ik had die reactie al verandert, vond het niet zo aardig klinken :bloos:.
De film steekt absoluut de draak met het communisme, je ziet ook dat in het verhaal het gewoon niet werkt. (All animals are equal, pigs are more equal ofzoiets was het toch). |
'All animals are equal, but some are more equal than others'.
Dit is de kernzin van het boek; een aanval op de situatie in de Sovjet-Unie (niet zozeer op het communisme als ideologie). Volgens de communistische gedachte zijn alle mensen gelijk, maar in de USSR was dit in de praktijk natuurlijk niet zo (zie je geschiedenisboek), terwijl zij beweerden volgens het communistische gedachtengoed te regeren. De leiders vonden zichzelf toch net wat meer dan anderen, leuk opgeschreven door Orwell. De hoofdspersonen in het boek staan allemaal symbool voor een echtbestaand persoon uit de geschiedenis van de 19e eeuw. Maar hier zul je vast wel wat over kunnen vinden op internet. |
Verder kun je in veel personages uit het boek en de film ook personen of groepen uit de voormalige Sovjetunie herkennen:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |