![]() |
[ec] vraagje..
Hey,
kan iemand mij mss uitleggen wat 'ceteris paribus' precies is? In het boek staat 'onder gelijkblijvende overige omstandigheden' maar nou weet ik nog niet wat het is.. :( thx alvast :) |
Volgens mij schrijf je het anders? Maar onder gelijkblijvende overige omstandigheden betekent dat andere factoren niet veranderen. Wanneer je het effect van een bepaalde verandering wil meten, moet je andere elementen (factoren) niet veranderen.
Als je bijvoorbeeld wil weten hoe groot A wordt als je B 2x zo groot maakt, moet je A wel gelijk laten, anders kan je het effect niet meten. |
dit is onder gelijk blijvende omstandigheden inderdaad. je hebt meestal een vraag of aanbodvergelijking van p= aq - b
p en q mogen dan veranderen maar alle andere omstandigheden moeten gelijk blijven. als bijvoorbeeld de inkoopprijs van een goed veel goedkoper wordt dan veranderd de hele aanbodvergelijking. of als bijvoorbeeld men opeens een prijs in de loterij wint dan veranderd de vraagvergelijking van die persoon. snappie?:) |
Hey,
Echt heel erg bedankt! Snelle reacties, en ik snap het ook nog ;) :D Thx!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24. |