![]() |
Was jij je smerige, gore handen?
Naar aanleiding van deze topic:http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=6
Enkele allochtonen beweren hier namelijk dat het niet gebruikelijk is onder Nederlanders om hun handen te wassen, nadat ze gebruikt hebben gemaakt van het toilet. Maar is dat wel zo? Zelf was ik mijn handen altijd MET ZEEP na een toiletbezoek (dus ook na het plassen.) En ook voordat ik ga eten. Wie van jullie smeerlappen doet het op een andere manier? Met andere woorden wassen jullie je handen wel, zoals een beschaafde persoon of niet? :| |
Uh ja, doe ik wel ja. Niet altijd met zeep (is ook niet overal aanwezig), maar in ieder geval met water.
|
Nee, alleen maar voor het geval dat ik Verdonk of die imam nog eens tegenkom. "Hallo!" ;)
|
Ehm, niet altijd als ik naar het toilet ben geweest of als ik ga eten. Meestal wel.
Ik doe het sowieso als ze er smerig uitzien, maar dat lijkt mij best wel logisch. Handenzeep vind ik ranzig dus als het kan doe ik het met afwasmiddel, hoe hygiënisch (y) |
Ja. Niet vóór het eten, wel na wc-bezoek.
|
Citaat:
|
Ik was ze niet totdat ik Machiavelli een hand heb gegeven, die op 6 december onder voorwaarden terugkomt op het forum! :D
|
Citaat:
Welke voorwaarden trouwens? |
Citaat:
|
Citaat:
Moet je hemzelf -of Enlightenment- vragen. Ik kan nu al niet wachten op die foto. ;) |
Citaat:
|
Ik was altijd m'n handen met vegazeep als ik Rita een hand heb gegeven. :)
|
ik was mijn handen uit godsdienstige overwegingen niet. :)
|
:d
|
Altijd na wc-bezoek en voor het eten.
Ik vind het een redelijk smerig idee om dat niet te doen, hoewel dat enkel komt doordat ik het gewend ben. |
Wat een teringtopic!
|
Citaat:
|
als er iets speciaals is wel, na diaree overgeven etc
gewoon soms met water soms niet |
lijkt me logisch je handen te wassen, voeg daar trouwens ook momenten aan toe waarin ik aan vette of smerige zaken heb lopen sleutelen aan toe.
|
hmm ja, voor het eten, na toiletbezoek.. en wanneer het verder nodig is.. :confused:
|
Ik ging laatst naar de WC, en toen ik net klaar was zag ik daar een Pakistaan. Maar de zeep was net op, dus toen ben ik maar direct doorgelopen om vervolgens daar mijn handen te wassen.
Maar dat heeft hij natuurlijk niet gezien ;) |
als ze vies zijn was ik ze, en als ik ga koken.
ik ben zindelijk genoeg dat ik niet mijn armen onderpis, en te ver ontwikkeld om met schijt gaan gooien. echter, soms is het weleens handig om voordat je naar de wc gaat je handen te wassen. bijvoorbeeld als je net een hete curry aan het maken bent. :evil: :eek: |
Citaat:
|
nee, ik ben niet vies van een bacterie min of minder :o
|
Ja, altijd.
|
Ja, bijna altijd.
|
Citaat:
|
Citaat:
*Heerlijk dat hij nu niks terug kan zeggen :D * |
Bijna altijd wel ja.
|
Altijd, vind het niet meer dan vanzelfsprekend om je handen dan te wassen.
|
Ja, altijd en altijd met zeep (als er zeep is). Als ik naar de toilet ben geweest, voor het eten, als ik in de metro heb gezeten, als ik plak handen heb, als ik iets gegeten heb. Best vaak, maar ik kan echt niet tegen het gevoel van vieze handen :o .
|
Jahoor, dagelijks meerdere malen.
|
Citaat:
|
't Schijnt toch zo te zijn dat 90% van de mannen hun handen zégt te wassen na een toiletbezoek, maar dat maar 30% het ook daadwerkelijk doet?
Ik was na een toiletbezoek altijd m'n handen met zeep, verder tijdens het koken ook regelmatig. Voor het eten niet per sé. |
Ik was mijn handen na elk toilet bezoek :) .
|
Ik was trouwens een aantal jaar geleden eens bij een klasgenoot van me, en toen ik naar de wc ging was er geen zeep en geen handdoekje. Toen ik vroeg waar die waren, keek ze me heel raar aan en zei 'je wast je handen toch alleen voor het eten?' :|
|
Ik krijg sterk de indruk dat vrouwen hun handen vaker wassen dan mannen. :| Dus die percentages van Andijvie kunnen best kloppen.
|
Citaat:
|
Citaat:
No harm will come over you. :| |
Nee, ze worden toch weer vuil.......
|
Citaat:
|
Ik was mijn handen bijna altijd na een toiletbezoek, alleen als ik 's nachts naar de wc moet soms niet. Verder eigenlijk altijd wel. Voor het eten mijn handen wassen doe ik alleen als we eten hebben wat je met je handen eet.
|
Tuurlijk doe ik dat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Mja, volgens mij is het wel zo dat veel mensen zeggen dat ze wél hun handen wassen, terwijl het niet waar is. Maar of het echt zo'n groot percentage is, geen idee natuurlijk, vraag me ook af hoe je dat moet meten... |
elke keer als ik naar de wc bent geweest en voor het eten
|
Ja, ook voor wc-bezoek (y)
|
Nee, ik hou van schijt aan mijn handen.
|
Als ze smerig en goor zijn was ik ze wel.
En als ik denk dat ze smerig en goor zijn ook. Maar niet altijd na de wc, want ik zit doorgaans niet met mijn handen in de pis. |
Ja, voordat ik ga pissen, mijn lul is doorgaans schoner dan mijn handen, en ik pis er gemiddeld ook niet overheen. :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |