![]() |
pompoen...
ja, ik heb dus gisteren 6 pompoenen gekocht.
iemand nog suggesties, buiten soep? ik heb gefrituurd gehoord, maar er moeten vast nog wel meer dingen mee te doen zijn... toch? |
6? :eek:
|
haha, ja ik was al tijden van plan pompoensoep te gaan maken, maar kon maar nergens pompoenen vinden. toen reden een vriend van me en ik over de snelweg (ook nog een omleiding, dus een geluk bij een ongeluk), kwamen we ineens een boerderij tegen met een bordje: eetbare pompoenen. wij meteen op de rem. een euro per stuk, 3 voor 2,50. en ja, wat is 5 euro dan nou helemaal?
dus bij deze nogmaals: deze pompoenen moeten de komende paar weken/maanden op. en het liefst op zoveel verschillende manieren. help me out. (mocht er nog iemand interesse hebben in pompoensoep... u bent bij deze uitgenodig. laat maar even weten :)) (100%vegan!) |
Soep, Taart, Salade, Geroosterd, Puree, Brood, Wafels, etc.
kortom, mogelijkheden genoeg :D http://www.pumpkinnook.com/cookbook.htm enig idee wat voor soort pompoenen het zijn? de vershillende soorten hebben vaak net andere smaken, waardoor ze voor andere dingen het meest geshikt zijn. |
en als je ze uitholt, moet je de zaadjes opzij zetten. die kunnen namelijk heerlijk geroosterd worden. (al dan niet met kruiden en suiker)
|
Citaat:
|
pompoen soep is echt zo lekker (Y) wel een aanrader idd....
|
hey die site is echt geweldig, dankje :)
|
Frituren is vies, niet doen.
Wat wel lekker is. Een dunne puree ervan maken, of mengen met aardappel puree. Maar een pompoen/kaas soep is geweldig lekker/. |
'Soep' dacht ik gelijk.
Maar daarnaast is ook puree heerlijk. Pompoen met aardappels (half/half) en dan lekkere groente erbij. Makkelijk, snel en lekker. Oh ik zie net dat dat al gezegd is. Nou ja, goed idee dus. Waar en wanneer kunnen we soep komen eten? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |