![]() |
[Cdromspeler]Foetsie!
Myn cdromspeler is plotseling verdwenen, hij zit wel aangesloten maar hij vind d:/ niet meer.... wat kan ik er aan doen..? heb m nodig namelijk :)
|
Misschien heb je deze uitgeschakeld ofzo?
|
je computer doet niet uitzich zelf dingen
|
Kijk eens of alle kabels goed aangedrukt zijn (flatkabel en stroomkabel).
|
mm kabels aangedrukt, pakt m echt niet...
Dukko :Misschien heb je deze uitgeschakeld ofzo? hoe zet ik soiets weer aan!? zit nooit in de bios te klooien ofso.. |
mijn vriend zn pc heeft dat ook, ook zomaar, dat lag waarschijnlijk aan de defecte cdbrander (de cdromspeler en de brander zijn namelijk gelust.) Of het ligt volgens anderen aan de voeding die niet toereikend zou zijn, maar dan zou je volgens mij er iets bij in hebben moeten doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
@TS: In Windows XP kun je eerst ff checken of je apparaat nog wel gedetecteerd wordt door naar computer management te gaan bij administrative tools en dan op Computer management klikken. Daar vind je een overzichtje met harde schijven en cdroms als je cdrom er bij staat maar geen stationsaanduiding heeft dan wijzig je die simpelweg gewoon. Staat heel de cdrom er niet bij dan moet je andere maatregelen nemen. |
Citaat:
|
kijk eens bij de hardware-eigenschappen. Of daar wel twee controllers staan genoemd onder "IDE ATA/ATAPI Controllers" ofzoiets.
|
Citaat:
|
heb ik ook een keer gehad.
gewoon de computer een paar dagen terug zetten. Waar die precies stond weet ik niet meer, moet je ergens in het configuratiescherm kijken |
Citaat:
en, o ja , systeemherstel kan wel eens helpen |
Citaat:
Dat een computer in principe een machine is die alleen werkt op commando's van degene die erachter zit, wil niet zeggen dat programma's en drivers en hardware en weet ik het wat niet met elkaar in de clinch kunnen liggen, zonder dat je daar zelf de hand in hebt. Dat is een beetje de discussie, denk ik. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40. |