![]() |
morning after
Hey mensen,
Ik had eigenlijk min of meer een dringend vraagje. Ik ben ong. 24 uur geleden met mijn vriend naar bed geweest met condoom. In mijn stopweek. Maar het is dus gescheurd en ik wil een morning-afterpil halen. Perse. De kans om zwanger te raken wil ik toch niet meemaken. Ik weet nu dat je binnen 72 uur de morningafter kan halen. Maar nu mijn vraagjes: Waar kan je die halen? ( niet bij de dokter, mijn vader is onze huisarts :o ) En hoe duur is dat?? |
bij een andere huisarts?
vind je het niet vervelend dat je vader je huisarts is? Lijkt me echt maar niks.. geen idee hoe duur zoiets is.. of de huisarts van je vriend? |
Citaat:
Of bel de GGD op. Als ze het daar niet hebben, hebben ze daar misschien wel telefoon nummers liggen van instellingen waar je het kan krijgen. Trouwens: je kan beter zo snel mogelijk de morning after pil halen. Hoe sneller, hoe meer betrouwbaar. Succes ermee :) |
tja een andere huisarts maar je vader zal er toch achter komen schat. Maar in de stopweek ben je ook beschermd en dus is het echt niet nodig (y)
De morning after pil kost 22 euro nog iets. Owja hiero klein vraagje: mijn vriendin had ook de morning after pil nodig, en heeft 5 dagen daarna bloedingen gekregen, lang niet zo heftig als normale menstruatie. Ze is op de eerste dag dat ze bloedde met de pil begonnen. Ze is enkele dagen blijven bloeden, gepaard met wel wat buikpijn etc. maar nog steeds geen vergelijking met normale menstruatiepijn. De bleodingen duurden wel iets langer dan normaal. Dit is nu een ruime week geleden. Mijn theorie: ze heeft eerst last gehad van doorbraak bloedingen door de morning after pil, en is daarna nog eens ongesteld geworden. Ze is dus 1 of 2 dagen met de pil begonnen voordat ze echt ongesteld raakte. Ze is gewoon doorgegaan met de pil en naar mijn idee is het nu veilig...mja heeeeeeeeeelp :( |
Citaat:
|
Citaat:
Maarja, ik ga het maar eens even aan mijn vriend vragen, en dan zie ik het wel. Ik moet echt weten hoe duur het is, want volgens mij is het ontzettend duur... |
Citaat:
|
Citaat:
en nog iets... als je je pil gewoon goed elke dag hebt geslikt, ben je in je stopweek ook beschermd tegen zwangerschap, dus ik denk niet dat je zwanger kan zijn , maar ik snap het best als je het zeker wil weten... |
Citaat:
|
de mornin after pil is gratis als je verzekerd bent...maar als je per se wilt dat je vader er niet achter komt kun je het beste betalen dan krijg je ook geen rekening ofzo thuis.
En misschien kan je het bij de rutgersstichting proberen? Daar kost een recept 11 euro en de pillen zelf ook 11 euro. |
Ennuhm...
kun je op zaterdag ook die pil gaan halen bij de dokter??? |
ja
|
Je kan hem ook halen bij de RIAGG, geloof ik.. kost ook 22 euro ofzo.
|
Of was het nou de GGD?
|
Is het niet zo dat die morning after pil in Nederland gratis is en in Belgie te betalen?
En in je stopweek ben je veilig, je hoeft geen morning after pil te halen volgens mij X-je |
Citaat:
|
Nou, ik heb hem gehaald hoor, bij de huisarts van mijn vriend. Mijn ouders zijn er ( geloof ik ) niet achtergekomen :)
En oja: het was gewoon gratis, vergoedt door het ziekenfonds. |
Citaat:
:D gigi thanks! Ik dacht ook nog aan de Rutgers Stichting.. maar die bestaat volgens mij niet meer?! |
mijn questie wor genegeerd :( :(
|
Citaat:
wat is je vraag dan precies? |
Je kunt niet zwanger worden in je stopweek als je de pil goed slikt!
|
Citaat:
|
Ook in de stopweek issie gewoon veilig (sorry, nogmaals dezelfde reactie).. :rolleyes:
|
ben het ook eens met marieke... heb nog nooit MET gedaan namelijk. :rolleyes:
|
Mijn vader is ook huisarts. Het is absoluut verboden om je eigen vader als huisarts te hebben. Net zo als een leraar niks met een leerling mag hebben.
|
In je stopweeek ben je gewoon bescheremd als je maar gewoon de hele maand je pil geslikt hebt
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18. |