Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   migraine (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1028185)

miekevis 29-11-2004 21:44

migraine

Waar heb je pijn als je mirgaine hebt ?

Want ik heb een echte stekende hoofdpijn, ik kan mijn ogen maar pijnlijk openhouden...
Het doet pijn over heel mijn voorhoofd maar het hardst op mijn slapen..

trouwens, welke ziekte kun je faken als je naar de dokter moet?
(vraagje voor mijn nicht, zij heeft een fobie als het om klasuitstappen gaat.. ik moet die al een geluk niet meer doorstaan :p *blij afgestudeert* )

Sarah 29-11-2004 21:46

Migraine zit in een helft van je hoofd. In je voorhoofd zou het een voorhoofdsholteontsteking kunnen zijn, maar omdat het bij je slapen het ergst is, kan 'gewoon' hevige spanningshoofdpijn ook goed.

Wordt het erger als
- er licht is
- er geluid is
- je je concentreert
- je bukt?

Freestyler* 29-11-2004 21:48

je hoeft niet per se aan de eisen van sarah te voldoen als je migraine hebt overigens

maar meestla heb je pijn in je hoofd

Sarah 29-11-2004 21:54

die onderste vragen zijn geen eisen hoor, het zijn algemene vragen om iets waarschijhnlijker te maken; het derde maakt spoanningshoofdpijn waarschijnlijker, het vierde voorhoofdsholte ontsteking, de eerste twee migraine

miekevis 29-11-2004 21:55

ik kan me moeilijk inbeelden "in een helft in je hoofd"

hoe bedoel je dat?

ik denk dat het spanningshoofdpijn is.. heb wel vrij veel zorgen

maar bij harde, zoemende, felle,.. geluiden heb ik veel pijn, concentreren ook, bij bukken eventjes zo'n 'flits'
ook als er ineens veel beweging is. Voor de computer zitten is ook pijnlijk met dat licht enzo ( kga nu wel slapen, maar ik hoop morgen nog veel reacties te hebben )

iemand een antwoord voor mijn nichtje ? ( ziekte faken ) niet dat ik er echt mee akkoord ga, maar ze is er als de dood voor

Sarah 29-11-2004 21:58

dat het dus links of rechts zit, maar dan niet helemaal tegen je schedel aan...

Freestyler* 29-11-2004 22:13

Ik kan nooit plaatsen waar ik pijn heb
het dreunt door in mijn hele hoofd
maar bukken zorgt bij voor meer pijn, zeker aan het eind van de aanval, maar das geen voorhoofdholteontsteking
en ben ook niet overgevoelig voor licht en geluid :)

Ik dacht dat een van de hoofdpunten was dat de pijn sterk toeneemt

MevrouwM 30-11-2004 13:03

Is alle migraine precies hetzelfde dan?

Als ik het heb zit het wel echt aan 1 kant heel erg, maar de andere kant heeft ook wel een soort hoofdpijn. Het voelt dan net alsof er oorlog in mijn hoofd is.

Als je migraine hebt nog computeren?? NEE dat kan (ik) echt niet. Als (ik) migraine heb, kan ik nog maar 1 ding, dat is plat in bed liggen met een donkere kamer. Zitten, praten, lachen, bukken... Nee dat gaat dus ECHT NIET als ik migraine heb!!
Verder werkt paracetamol echt niet bij een migraine aanval.

De dag na een migraine aanval voel ik me altijd heel erg moe, uitgeput, heb ik altijd nog na-hoofdpijn, voel ik me trillerig, tjsaa.. gewoon net alsof ik een week met een erge griep op bed gelegen heb.

Wat is dat voor gekke vraag van je nichtje :confused:

Freestyler* 30-11-2004 19:27

Nee alle migraine is anders en dan vaak ook nog verschillend per aanval

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.