![]() |
Inenting Tegen Roken
Ik hoorde net op tv dat de stichting Stivoro (Tegen roken) een soort van vaccin aan het ontwikkelen is, waarbij mensen niet meer verslaafd kunnen raken aan nicotine. Hiermee kun je je kind vaccineren, zodat hij dus niet mer verslaafd aan Nicotine kan raken. Het vaccin maakt extra grote eiwitten aan, die zich vastkoppelen aan de Nicotine moleculen, die daardoor te groot worden, om in de hersenen te komen.
Wat denken jullie, gaat dit lukken? Stoppen mensen met roken? |
Klinkt niet zo gezond... Hmmm.. Waarom moet dat nou? Kunnen mensen zelf geen discipline opbrengen om niet te gaan roken of af te kicken. Zo krijg je misschien allemaal rare bijverschijnselen. En voor zoiets simpels, waar een hele makkelijke oplossing of preventie al mogelijk is. Nee, het is heel leuk bedacht en goed bedoeld. Maar ik ben een harde tegenstander tegen het roken, het is walgelijk en ASOCIAAL en stinkt en het is ongezond, kankerverwekkend etc. etc. etc, maar mensen moeten het toch wel uit zichzelf opbrengen om niet te gaan roken!! En niet verslaafd te raken.
|
Als dit voldoende is getest lijkt het me wel een goed idee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als de bijwerkingen niet opwegen tegen voordelen dan is het aan de ouders of ze kun kinderen willen laten inenten. Maar in principe moet iedereen zelf weten of hij/zij willen roken, helaas hebben anderen er ook last van.
|
Citaat:
Elk medicijn kan bijwerkingen hebben, dat wordt voldoende getest voordat ze het op de markt brengen. Op zich lijkt de oplossing wel erg voor de hand te liggen trouwens. Het punt zal wel zijn om een eiwit te ontwikkelen dat 100% van de nicotine moleculen uitschakeld. |
Citaat:
|
Zolang ze het niet met wiet doen hoor je mij niet klagen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pfft, kunnen ze dat onderzoek niet beter besteden aan onderzoek naar het stoppen van heroine/cocaine/weet ik veel wat voor schadelijke rommel dat een bedreiging voor de samenleving vormt, ipv onschuldig tabak een taboe te maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
het zou kunnen... waarschijnlijk per ongeluk... maar toch.. |
Citaat:
|
Dat is dom. Met dat vaccin zouden mensen dus naar hartenlust kunnen roken zonder verslaafd te raken?
En hoe zit het eigenlijk met de geestelijke verslaving (het ware probleem bij roken)? |
Ik ben er niet voor. Ik bedoel, roken is geen ziekte.
Bij kids: zeker niet doen. Dat moet iemand later zelf maar beslissen. Dus: 18+ Ben je dan rookverslaafd en wil je eraf: tja, dan kun je dit overwegen. Maar iedereen inenten... Nee.... doe maar niet! |
Citaat:
Mensen die willen blijven roken, doen dat ook wel met vaccin. |
Citaat:
De enige manier waarop dit vaccin zou kunnen werken is volgens mij als ouder je kind laten inenten en vervolgens er tot hun achtiende over zwijgen, of iets dergelijks. Zo werkt het niet drempelverlagend op jonge leeftijd, en kunnen ze op hun achttiende nog even over nadenken of ze wel willen roken. |
Nicotinepleisters en -tabletten zijn alleen een verplaatsing van een deel van het probleem. In plaats van dat je de nicotine via een sigaret binnenkrijgt, gebeurt dat dan via een pleister, kauwgom of een tablet. Met als gevolg dat de lichamelijke afhankelijkheid van nicotine blijft.
|
Citaat:
|
Citaat:
de geestelijke verslaving gaat dat vaccin juist tegen...de stof die rokende mensen laat denken dat ze móeten roken is de nicotine....als mensen die roken stressig zijn schijnt et lichaam extra te vragen om nicotine..dus gaan gestresste mensen een sigaret pakken...om hun nicotine aanvraag te remmen...en dat geeft ze et gevoel dat ze kalmer worden...als die verslavingsdrang er niet is dan is er weinig behoefte om te roken...tenzij mensen bewust een sigaret oid pakken omdat ze dat willen...niet omdat hun lichaam dat wil... |
Citaat:
|
En hoe zit het met de lichamelijke gezondheid?
|
extra grote eiwwitten?? Als in : we gaan de eiwitten vergroten??
Ok... en wanneer stopt dat groeiproces van die eiwitten, want als dat resulteert in een ander soort kanker in je bast, geniet ik liever van een sigaret dan dat ik me laat vaccineren tegen roken en vervolgens daaraan een eiwit kanker overhou... |
volgens mij kan dit tot alzheimer leiden
|
Citaat:
|
waarom gewoon geen nicotine vrije sigaretten op de markt brengen? :o
stoppen alle rokers ook meteen ;) vanwege de goorheid om teer op te roken. |
Weg met deze gesubsidieerde club! Mensen hebben ook nog eens hun eigen verantwoordelijkheid!
|
Ik pleit trouwens voor legalisering van alle drugs.
|
Heeft onze pinokkio prins weer eens een subsidie spons gevonden?
|
DAMN hoe zet je die klote filterkeys uit> In ieder geval>>>waarom moet je die babys nou weer gaan muteren? laat hun eiwitten en die babys gewoon zoals ze zijn> en leer ze niet te gaan roken ofzo> ik vind dit echt bullshit< roken is geen ziekte ofzo< je kiest er zelf voor> moet je er maar niet voor kiezen> en als jij kiest voor jouw baby om ze te muteren> dat is al helemaal dom>>> ik zou het dus echt niet doen bij mijn toekomstige kinderen< leer ze gewoon om niet te roken< zoals mijn moeder>>> ik en mijn zus nog nooit een sigaretje aangeraakt :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien heeft een sigaretje wel een goede relaxerende uitwerking op je, want op dit moment praat je als een kip zonder kop. (muteren? welke film heb je nu weer gezien) De eiwitten groeien niet, maar zijn van een vaste grootte. Je mag er van uitgaan dat een aantal wetenschappers die gestudeerd hebben op dat gebied wel een stuk betere kijk op dat soort zaken heeft. Het heeft dus geen zin te discussiëren of het medicijn bijwerkingen heeft of al dan niet gevaarlijk is, want voordat een medicijn op de markt kan komen, wordt het zodanig getest dat mensen niet met bosjes dood neervallen. |
Citaat:
Ooit biologie gehad? Muteren as in kanker. |
Misschien wel even handig om er ook bij te vermelden:
Ze doen dit omdat 1 op de 8 mensen aan de gevolgen van langdurig/veel roken komt te overlijden Dat zijn er dus VEEL meer dan er bijv. overlijden aan pokken of mazelen.. - Jaarlijks sterven 4 miljoen mensen aan de gevolgen van roken - Rokers leven gemiddeld 13 jaar korter dan niet-rokers - Jaarlijks proberen zo'n 900.000 Nederlanders te stoppen met roken (Bron: Metro) |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat ook niet om een baby. Zolang de inenting maar plaatsvind op het moment dat de persoon niet dermate gerookt heeft dat het een verslavende werking heeft. Sterker nog, zolang het nicotinepeil in het lichaam niet buitenproportioneel is. Het zou dus ook een persoon van 30 kunnen zijn, maar bij een kind is het vrijwel altijd zeker dat het nog niet verslaafd is. En nogmaals, ik moet bij jou wel vaker in herhaling vallen helaas, er zal nooit een medicijn legaal op de markt komen dat direct kanker veroorzaakt. |
Citaat:
Waar heb je trouwens al die info over dit vaccin vandaan? Citaat:
<3 @ metro: "het is onethisch om iemand een eventueel toekomstig genot te ontnemen" |
Ik vind het juist een dom idee. Er zijn ook mensen die roken omdat ze het lekker vinden, niet omdat ze verslaafd zijn. Die groep zal door zo'n inenting juist niet gemotiveerd raken om te stoppen met roken, want dan kan je toch weer stoppen wanneer je wilt en dan hoef je niet bang te zijn voor het verslavingsgevaar.
|
Ik vraag me sterk af of die mensen het echt lekker vinden. Juist dan zijn ze verslaafd. Welke stof is lekker in een sigaret dan?
En about die geestelijke verslaafdheid, ik denk dat als mensen weten dat het niet meer verslavend is, ze ook niet echt geestelijk verslaafd kunnen zijn. |
Citaat:
dat die behoefte er van nature helemaal niet is, en slechts door roken gecreeerd wordt is precies waar het probleem ligt.. |
Citaat:
|
dat se t eiwitten in de kankestaafje self doen :)
|
stel DAT het op de markt komt, moeten mn ouders t eens wagen om een naald in me te steken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56. |