![]() |
Skyradiokantoorverantwoorde muziek
OK, het verhaal is dus zo:
Ik werk op een Notariskantoor, waar ze de godganse dag Sky Radio aan hebben staan. Ik word hier helemaal knettergestoord van, want mijn moeder heeft die nare gewoonte ook al. Ik kan Eye of the Tiger bijna uit mijn hoofd meezingen... DIT MOET STOPPEN! Ik vind het een beetje aso en ongezellig om maar de hele dag met een koptelefoon op zitten. Ze hebben er niet zo'n probleem mee om af en toe een CDtje te draaien, dus dat is het probleem niet. Ze zijn alleen gewend aan lift/non/sky radio muziek, dus als ik andere muziek ga draaien hebben ze het vrij snel al gehad. Nu ben ik ervan overtuigd dat ze gewoon moeten wennen. Alleen hoe wen je dit soort mensen aan echte muziek? Zelfs dingen als Skalpel e.d. wordt afgedaan als zenuwachtig. Weet iemand een oplossing hiervoor? Wat is nou ideale muziek-wen-muziek? Dit bericht is geschreven in opdracht van de anti-sky-radio bond. Stop de Madness! |
Ik heb geluk met een dillinger escape plan fan collega enzo, ik begon ook rustig met interpol enzo maar hij klaagde zelfs en vroeg of ik niet wat stevigers had :D maar ja softerige rock dingetjes en steeds een beetje meer proberen lijkt me het makkelijkst..
|
Ik heb het geprobeerd met Mogwai, maar dat vonden ze zweefmuziek :s
|
vermoord je collega's
|
Gewoon de radiozender heel subtiel op een andere zender zetten? :confused:
|
ja, je kan mensen moeilijk dwingen. Ik zou gewoon een koptelefoon opzetten.
|
Citaat:
Ze hoeven ook geen verwoed muziekliefhebber te worden ofzo. Het gaat erom dat ik een of meerdere CDtjes vind die niet na 1 nummer worden afgezet. Misschien dat ze zelfs zoiets hebben van 'He, dit is wel leuk', maar dat is alleen in het beste scenario. |
oude rock 'n roll misschien?
|
Citaat:
|
Ik weet het ook niet.
eens denken. |
Citaat:
|
Uhm tja je kunt iets van Belle & Sebastian of Aberfeldy ofzo proberen. Nog zelden mensen gehoord die daar last van hebben. Of is dat weer te kantoor-verantwoord?
|
Citaat:
|
Het spijt me dat ik je dit moet vertellen, maar mensen die graag naar skyradio luisteren zijn vrijwel niet te bekeren.
Ik heb het zelf ook vaak genoeg geprobeerd en zelfs bij de meest rustige en/of poppy CD krijg ik te horen 'jezus, zet die teringherrie es af!'. Je zal er helaas aan moeten wennen. Sorry. |
het is idd hopeloos bij dit soort mensen vaak
ik heb ook al talloze pogingen gewaagd ook toevallig mogwai |
rock zoals de nieuwere cds van de red hot chili peppers of franz ferdinand ofzo?? ...dus niet te hard, wel redelijk vrolijk en toch redelijk leuk om naar te luisteren
...of als je t wat indier wil hebben, one true thing en verder...vinden ze reggae of hiphop ook nix?? |
Citaat:
|
Mijn Norah Jones CD doet het overal goed :cool:
|
@ TS: ik heb nog een vraagje...vinden je collega's de skyradiomuziek ook daadwerkelijk leuk?? as in...als voor de zoveelste keer weer eye of the tiger gedraaid wordt, hebben ze dan zoiets van 'hee leuk liedje!!'??
|
Citaat:
Norah Jones is misschien een mooie compromie, want dat is sky radio muziek die ik ook niet vervelend vind. Chuck Berry gaat er denk ik niet in, ik werk samen met 30 jarige vrouwen, geen 70 jarige mannen :D |
Trouwens, Hip Hop en Regae vind ik ook niet echt leuk, dus dat is een beetje een Balkenende oplossing.
|
queen?
|
Je moet gewoon niet zo zeiken (y)
|
30 jarige vrouwen?
Draai Graham Coxon, eerst laat je een foto zien en dan mogen ze de hele dag wegzwijmelen om die hitsige gast(y) Je denkt toch echt niet dat ze naar Robbie luisteren omdat ze het zulke leuke muziek vinden? |
The Hives
Radiohead Air Di's allles wat ik kan bedenken. :bloos: |
Draai een keer keihard The Berzerker of Anaal Nathrakh. Daar worden ze zo knettergek van dat ze daarna alles wat je draait prima vinden.
|
Citaat:
Begin liever met iets relatief softs en werk op naar vettere shizzle. Begin met Iron Maiden ofzo... |
Citaat:
|
Citaat:
|
iets ouds? the doors/bob dylan
iets hips en lichts st germain perhaps? |
Citaat:
|
Citaat:
|
3fm :o
|
Arrow.
|
Wilde ik net zeggen, Arrow is op z´n tijd goed te pruimen als achtergrondmuziek.
|
Alternative Allstars
|
Radio via internet een optie? Zoek wat leuke stations op via Shoutcast. Kink FM heeft een zender met classics, Kink Class-X. Hebben we hier bij Scholieren.com vaak aanstaan. De gewone Kink FM vind ik om mee te werken niet prettig.. steeds meer slap gelul.
|
Citaat:
Maar niemand heet op zijn PC speakers van enige kwaliteit aangesloten staan... |
Black Sabbath?
|
Buzz radio (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
city fm classic rock is nog wel te pruimen. en waarschijnlijk vinden je collega's dat ook wel.
|
Gewoon een cdtje opzetten van de muziek die je leuk vind, en dan tussendoor een track dat je de stem van die skyradio lui nadoet, het liedje aankondigt, en dat lompe deuntje van ze. Wedden dat ze het dan wel goed vinden? En dan later kan je eventueel een originele cd opzetten. Dan kennen ze die nummers toch al, en daar gaat het om.
|
beatles?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pakkende pop nummers.
|
the shins (Y)