![]() |
rechten studeren
Ik wil graag rechten studeren, alleen weet nog nie waar, hebben jullie misschien tips/redenen voor mij?? :)
|
open dag?
|
Wat voor stad zoek je?
|
zo saai begin er niet aan :p
|
Saai maak je het zelf.
|
Utrecht, want daar ga ik ook heen (A).
Haha nee uh.. het hangt af van wat je zoekt op de uni en in je woonstad.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
PM maar als je concrete vragen ofzo hebt. |
Citaat:
Trouwens, voor een hilarische noot bij al die meet- en waardeerdrift van het ministerie: zie C.A.J.M. Kortmann, 'Meten', NJB 2004, nr. 43 (26 november). Zie voorts de Elsevier Keuzegids Hoger Onderwijs 2004 (eind oktober verschenen) waar de Nijmeegse rechtenfaculteit als beste uit de bus komt met een 7.32 (Groningen nummer vijf met een 6.96). |
Antmon86: Rechten, niet aan beginnen. Verschrikkelijke studie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Groningen heeft als bruisende noordelijke metropool ook niet echt veel leuke functies voor een juridische acdemicus, dus ik denk dat ik over een paar jaartjes, natuurlijk met pijn in het hart, ook wel weg moet. :( |
Groningen heeft in elk geval nog een rechtbank. Nijmegen heeft alleen een sector kanton die is ondergebracht bij de rechtbank Arnhem. Zelfs Zutphen is op juridisch vlak nog bruisender dan Nijmegen.
|
Citaat:
|
Dat ben ik met je eens. Het Hof Leeuwarden behandelt ook veel minder zaken dan de overige Hoven. Overigens is de plaatsing van een gerechtshof in Friesland natuurlijk wel historisch te verklaren. Het had mij beter geleken als het in Rotterdam had gestaan, het centrum van de juridische activiteiten ligt toch in het westen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik altijd wel grappig vind ik Nijmegen zijn die Limburgers die het 'een hele grote stad' vinden en die eigenlijk alleen maar verlangen naar het moment dat ze terug kunnen keren in die feodale structuur van het gehucht waar ze vandaan komen. Gelukkig is er nu een Universiteit in Maastricht, ik ben bang dat het aantal Limburgers in Nijmegen voor de stichting van die universiteit nog veel hoger lag. |
Hehe, ja. Inderdaad. Hoewel ik op zich ook best in Maastricht zou hebben willen studeren (even afgezien van dat PGO-systeem). Lijkt me een leuke stad en ik heb wel iets met Limburg. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga jij maar weer naar een andere studie. :p |
Citaat:
Nee, ik maak dit af :) |
Citaat:
|
Ik heb nog even een vraagje tussendoor...
Wat zijn je toekomstperspectieven als afgestudeerd Master in Laws? Verschilt dit per afstudeerrichting? Is de studie Rechten nu echt moeilijk of juist heel makkelijk? Welke vakken moet je goed beheersen om de studie succesvol af te kunnen ronden? Kun je de studie binnen 4 jaar halen? Welke vakken kunnen je van pas komen tijdens de studie? Kan je de studie rechten naast een andere studie zoals Bedrijfskunde doen? Oké, het was iets meer dan één vraag, maar beschouw de andere vragen dan maar als deelvragen...;) Bedankt voor het antwoord alvast:-d |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De meesten voltooien de studie niet in 4 jaar, slappelingen. :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom doe je zelf een studie die je anderen niet aan kan bevelen? :confused: |
Citaat:
Je kan als afgestudeerde in het Nederlandse recht de traditionele togaberoepen (rechter, officier van justitie, advocaat) gaan vervullen. Ook kan je in het bedrijfsleven of bij de overheid gaan werken. Over het algemeen zal de afgestudeerde in Bedrijfsrecht bij een bedrijf gaan werken en een afgestudeerde in het Staats&-Bestuursrecht bij de overheid, maar dit hoeft natuurlijk niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond het helemaal geen saaie, vervelende studie. :o Maar ik ben dan ook al klaar ermee. :D |
@ Sovereign
Welke opleiding van rechten heb je afgerond, welke bachelor en master? En wat voor beroep heb je nu? |
Citaat:
Ik viel nog in het oude doctoraalsysteem, dus een bachelor heb ik nooit gehaald. ;) |
Was strafrecht niet de minst verdienende richting ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42. |