![]() |
ik moet voor informatica de volgende opdracht doen(zie hieronder)en iksnap dus helemaalniks van visual basics. dus als je me kunt helpen graag ook codes en kleine stukjes zijn welkom:
Bij veel spelletjes wordt er gebruik gemaakt van aftelrijmpjes om te bepalen "wie hem is". In Twente was een bekend rijmpje bijvoorbeeld: Op de Almeloseweg waaien alle bomen weg. Nu is d' Almeloseweg maar een hele kale weg. Je ziet dat iedere zevende lettergreep het woord "weg" is. Als je in de kring begint te tellen, is iedere zevende deelnemer daarmee af. Als je dit een aantal malen hebt herhaald is er nog maar één over: Dat is de winnaar. Stel je voor dat de deelnemers allemaal een nummer hebben gekregen. Je begrint het aftelrijmpje bij deelnemer nummer 1. Als je bij de hoogstgenummerde bent ga je weer verder bij 1. Welk nummer heeft de deelnemer die het aftellen wint? Schrijf het volgende programma: Het programma vraagt de gebruiker om aan te geven hoeveel deelnemers meedoen met aftellen (meer dan 1, maximaal 100). Het programma berekent welke deelnemer het aftellen wint als gebruik wordt gemaakt van bovengenoemd aftelrijmje, en geeft het nummer van die deelnemer op het scherm. Voorbeeld: Aantal deelnemers: 5 De winnaar is: 4 Zou iemand dit programma voor me kunnen schrijven en me dan opsturen? Hieronder scholieren of via mijn email? hendrikafox@hotmail.com Alvastjes heel erg bedankt en als ik iets terug kan doen.... -x- Inkie |
zo moeilijk is het niet.
Benodigdheden: 1 array 3 tellers 1 loop en dan nog een x aantal if-statements (ik gok op 3) sim-pel :) |
wat zijn dan de codes van arrays enzo???????
|
geen idee :)
Heb geen Basic gehad. Code:
DIMENSION speler(7) |
Handigheidjes om te weten bij dit programma:
-Er is een ronde minder nodig dan het aantal personen -Wanneer x oneven is, waarbij de x'ste persoon afvalt, valt in de laatste ronde de persoon waarmee je begint af. Wanneer x even is, valt de ander af. :) |
Citaat:
bijvoorbeeld :) |
Ik heb btw geen BASIC meer of ik zou het extra moeten installeren voor dit ene ding en dat vind ik een beetje overkill :p
Kan het wel in C of in een beknopte imperatieve code voor je schrijven .. mag je er zelf BASIC van maken :) |
Citaat:
dimension speler(7) :) dan moet er nog achter: as boolean as logical as byte as bit (??) d'r hoeft alleen maar True of False in te staan (of 0 en 1) :) |
Citaat:
Daar leert ze niks van :D Dus haar in de goede richting, misschien een PSD'tje maken, etc :) |
die psd hebben we al
sja :confused: |
ik heb nu de oplossing. ik ga straks naar de bieb een boek halen over vba
wat een ingeving he :D |
Citaat:
Je moet alleen even een naslagwerkje hebben mbt de syntax die is vereist voor de taal waar je het programma in wil maken. :) |
Ghehe :D Hij was geniepiger dan ik dacht .. ik heb hem ff in C++ geschreven voor de lol (moest van mezelf ;) ):
http://home.wanadoo.nl/tsd-mas/dump/telrijmpje.cpp.txt En leer jij maar BASIC :p |
Citaat:
|
Citaat:
Anders ga je even ingewikkeld doen :eek: Je geeft trouwens mooie, duidelijke namen aan je variabelen (y) :rolleyes: |
Citaat:
Citaat:
Zo moeilijk is het toch niet te volgen? |
http://home.wanadoo.nl/tsd-mas/dump/telrijmpje2.cpp.txt
Zo, nu heb ik hem ff een beetje opgepoetst. Naamgeving verbeterd en dergelijke (zeikerd :p ) :) |
Bedankt iedereen, als ik ooit iets terug kan doen....
INKIE |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31. |