Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Prog] C#: ervaringen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1028939)

Raven 30-11-2004 18:14

C#

die nieuwe programmeertaal voor .net
wie heeft daar ervaring mee
en bevalt ie een beetje

zit er over te denken om die te gaan leren :)

Fade of Light 30-11-2004 19:10

Er zat een leuke <vaam vergeten, omte includen...library is niet het goede woord :p package dan maar> in voor msn hehe...

Dr HenDre 30-11-2004 20:29

java rip off, ik heb me er niet echt in verdiept maar t is denk ik netzoiets als c++ en php, als je c++ kent ken je php(andersom is stukke moeilijker, maar t gaat effe om de syntax) en met c# is het zo als je java kent, dan kost het niet echt veel moeiteom c# te leren

Raven 01-12-2004 10:13

Citaat:

Dr HenDre schreef op 30-11-2004 @ 21:29 :
java rip off, ik heb me er niet echt in verdiept maar t is denk ik netzoiets als c++ en php, als je c++ kent ken je php(andersom is stukke moeilijker, maar t gaat effe om de syntax) en met c# is het zo als je java kent, dan kost het niet echt veel moeiteom c# te leren
PHP lijkt op een kruising tussen C++ en basic :D

maar 't going niet zozeer om het leren kennen als wel om de functionaliteit...

Lethalis 01-12-2004 11:27

Voor iemand die over JAVA zat te zeiken begeef je jezelf nu op wel erg glad ijs.

Ontopic:
Ik werk al meer dan een jaar fulltime met C#. Qua taal en API vind ik het allemaal netjes in elkaar gezet. Qua performance: voor server side helemaal ok, client side een stuk trager dan C++, maar dat heb je nou eenmaal met JIT compilatie.

En ja, het bevalt me zeker. Doe nauwelijks nog iets met C++ erdoor :)

Raven 01-12-2004 15:42

Citaat:

******** schreef op 01-12-2004 @ 12:27 :
Voor iemand die over JAVA zat te zeiken begeef je jezelf nu op wel erg glad ijs.

Ontopic:
Ik werk al meer dan een jaar fulltime met C#. Qua taal en API vind ik het allemaal netjes in elkaar gezet. Qua performance: voor server side helemaal ok, client side een stuk trager dan C++, maar dat heb je nou eenmaal met JIT compilatie.

En ja, het bevalt me zeker. Doe nauwelijks nog iets met C++ erdoor :)

ik zeikte over java ja .. met C# heb ik nog geen ervaringen

McMotion 05-12-2004 23:54

Citaat:

******** schreef op 01-12-2004 @ 12:27 :
Qua performance: voor server side helemaal ok, client side een stuk trager dan C++, maar dat heb je nou eenmaal met JIT compilatie.
gaat het serverside wel snel dan? :p (je kan .NET assemblies trouwens ook omzetten in normale machinecode he met zo'n standaard tooltje wat bij je .NET framework zit, dus langzaam hoeft het niet te zijn)

Lethalis 06-12-2004 08:18

Citaat:

McMotion schreef op 06-12-2004 @ 00:54 :
gaat het serverside wel snel dan? :p (je kan .NET assemblies trouwens ook omzetten in normale machinecode he met zo'n standaard tooltje wat bij je .NET framework zit, dus langzaam hoeft het niet te zijn)
Ja, omdat het dan in de cache staat. Alleen de eerste keer opvragen gaat sloom.

En het tooltje waar je het over hebt, ngen, doet ook niets anders dan een native image in de cache plaatsen.

skins 07-12-2004 07:15

Werk zelf ook al ongeveer 2 jaar met C# en ben er zeer te spreken over.
Heb zelfs ergens op internet gelezen over C#: "Java done right"

Ben op het moment aan het testen om webapplicaties geschreven in C# te draaien op een FreeBSD met Apache en Mono (open source .NET framework voor UNIX, Linux en Mac OSX)

Heb hiervoor veel met Basic gewerkt en een klein tukje C++, maar mijn voorkeur gaat nu zeker uit naar C#, vooral 2.0 waar op dit moment de eerste BETA van uit is. Programma's geschreven in BETA 2.0 zijn nog wat langzaam, maar er zijn vele verbeteringen ten opzichte van 1.1

Chimera 07-12-2004 09:26

Citaat:

skins schreef op 07-12-2004 @ 08:15 :
Werk zelf ook al ongeveer 2 jaar met C# en ben er zeer te spreken over.
Heb zelfs ergens op internet gelezen over C#: "Java done right"

En daar ben ik het persoonlijk, na nu 2 jaar gewerkt te hebben (gewerkt alsin dat 't m'n full time baan is) met C#, helemaal mee eens.

Over de controls van Asp.net ben ik zelf minder te spreken, maar de .Net API zit verder IMHO erg goed in mekaar (ze hebben niet dezelfde fouten gemaakt als Java met bijvoorbeeld de collections), en C# heeft een hoop handige dingetjes zoals delegates, enumerations en operator overloads die Java dus moet missen.

deadlock 10-12-2004 09:30

Citaat:

Fade of Light schreef op 30-11-2004 @ 20:10 :
Er zat een leuke <vaam vergeten, omte includen...library is niet het goede woord :p package dan maar> in voor msn hehe...
API. Via NameSpaces.

Microsoft is mijn held dankzij C#. Eindelijk een alternatief voor java.
Java is namelijk het kwaad der aarde. Java was namelijk oorspronkelijk niet bedoeld voor pc's, tenzij er speciale instructies in elke processor kwamen die java konden interpreten. en dat is te merken aan de performance. Er is hardware met ingebouwde Java interpreter en daarop is het retesnel.

En toen kwam novell met een gereversed engineerd .NET Framework en wel Mono. En ik zag, dat het goed was.

Even serieus. C# leunt zwaar op het concept van Java. Het is krachtig en flexibel, maar mist de portabiliteit en multi-platform interoperabiliteit die andere talen hebben als Java en tot op zekere hoogte ook C/C++.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.