![]() |
[Voor een lief meisje] Jij
Aan Nijn*.
Jij. Je zou zoveel gaan doen. Je zou van iedereen houden. Je wil dan ook zoveel. Meer dan een normaal leven, liever iets meer in het licht. Alle ogen op jou. Alles moet anders, je zou nooit meer hetzelfde zijn. Alles vasthouden, dromend van een blauwe zee. Niet dat je er iets van zou zien, want de ondergaande zon maakte dat het water een rode tint kreeg. Je wilde het. Of in de stad wandelen, als het donker is. Nooit meer bang zijn voor een déjà-vu. Paarse en witte bloemen in het gras. Een zoete vertraging van tikkende seconden. Je loopt over het strand, genietend van zonsopkomst. De smaak van glasscherven verbannen, niets zou nog hetzelfde zijn. Iedereen zou het goed hebben, oh ja, echt iedereen. Het licht wordt meegevoerd door de auto’s. Je weet wel waarom. Twee boeken tegelijk, stilte in je hoofd. De een heft de ander op. Waarom wij? Je wilde alles tegelijk, dus kreeg je alles tegelijk. Je wandeling was in de hemel, je nam een beetje licht mee in je hart. Je bleef doen wat je wilde. Een caleidoscoop van bloemblaadjes, vermengd met lege ogen en levenloze lichamen. Ze zijn gestorven, allemaal. Je weet niet meer wanneer, de tijd heeft geen invloed meer op je. Ook niet meer op mij. Samen leefden we overal, nu blijven we in de toekomst. Het heden doet ons denken aan het verleden, alleen al door de rijm. Ik houd je in mijn armen, samen zijn we één geheel. Wij haten elkaar. Ik weet ook waarom, net als dat ik alles van je weet. Je zuchtte en keek me met een hartverscheurende blik aan. Je keek neer op je eigen planeet en je zag alles. Ik weet dat je alles zag. En je sprong. Je zou zoveel gaan doen. Je wilde zoveel. Met opengesperde ogen en kreetjes van genot sprong je van mijn onsterfelijkheid af en sloeg je te pletter tegen het plafond van je eigen kunnen. Samen konden we zo ver komen, maar ooit wisten we beiden dat het nooit zou gebeuren. Liefde op het eerste gezicht. Je zou zoveel gaan doen, je wilde zoveel. Maar nu ik je kapotte lichaam moet begraven besef ik dat je niets meer zult doen. Je staat stil. Overal en altijd, samen met mij... Grim - wederom wat vaags, ik kan het verhaal wel een beetje uitleggen, maar dat is alleen op verzoek en alleen via PM =) |
Zet je de trend voort om vóór iemand te schrijven lieve Grim? ^^
Om dan maar jouw woorden te gebruiken: 't Is wel oké. Mijn |
Prachtig, grimmie! (y) Het doet me echt wat....thanx! -x- Soapsie :)
|
Citaat:
jaloerrrs? :p Citaat:
Grim |
erg leuk, maar een tip, je hebt veel korte zinnen, wissel het eens af met wat langere zinnen, dat maakt wat minder eentonig(y) veel succes verder:)
|
Citaat:
Grim |
Och ik ben toch zo'n jaloerse pussy... :o
|
Citaat:
en nou serieus? :p Grim |
Citaat:
(Nee, ik ben niet jaloers. Al vind ik een stukje voor mij wél leuk natuurlijk ;)) |
Gevoelig. (y)
|
:bloos: Grimmie..
|
Citaat:
|
altijd weer een ontroerend moment, dat :p
|
Citaat:
dat ook. |
Hé, lief zijn voor Kristoph!!:)
Ik vind 'm leuk (het verhaal). Complimenten. |
Citaat:
Dit was vriendschappelijk, toch? *kijkt gemeen naar Kris en houdt tweede schop klaar* :D |
Citaat:
haha. Fijn dat je weer post (y)! |
Ahw, wat sweet!
Wel idd korte zinnen, maar daar lees ik wel overheen. Wanneer komt de eerste zoen? :bloos: :p |
Citaat:
|
Mooi hoor Grimmie.:) Alleen ik stoorde me een beetje aan de korte zinnen, ookal had dat ook wel weer iets. Ik vind het schattig....:bloos:
Duivelaartje |
Gevoelig...mooi, raakt me echt!
Anki |
Humz... geen probleem met korte zinnen. Toen ik het las, merkte ik het niet, eigenlijk :bloos:. Las ik het net weer terug, toen zag ik het wel. Het heeft juist wel wat, vind ik.
(y) |
Je werkt met verleden en heden door elkaar, daar gaat het een en ander fout naar mijn gedacht:
-als het donker is (was) -Je loopt over het strand (...) De smaak van glasscherven verbannen -Ik houd je in mijn armen (...) Je zuchtte en keek me met een hartverscheurende blik aan. Er staat nog wel meer, maar dat ligt vast aan het verschil tussen wat er gebeurd enerzijds en wat er had moeten gebeuren anderzijds. Zo! en ik heb geen zin om nog meer negatief commentaar te geven. En positief commentaar geef ik lekker ook niet. |
ben ik dan de enige die het saai, ongeïnspireerd en kinderlijk vind?
Je metaforen zijn ofwel cliché ofwel misplaatst, de herhalingen storen me, maar het ergste vind ik nog dat toontje; het mijmert maar door. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
mooi, mijmerend, mistroostig.
:)(y) |
*Schuifelt voorzichtig weg van dit topic, vanuit zijn ooghoeken zorgvuldig Grims klaargehouden schop in de gaten houdend*
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01. |