![]() |
Sinterklaastopic!
Omdat het alweer bijna Sinterklaas is, lijken de suprises, cadeaus en gedichten onvermijdelijk dicht bij te komen. Oftewel: stressen omdat je nog nét een gedicht voor die of die moet afmaken.
Wat zijn jouw creatiefste Sinterklaasgedichten? Post ze hier; om ideeën aan andere mensen te geven, maar ook om gewoon eens een gedicht neer te planten wat níet ernstig poëtisch verantwoord is. Bovendien ben ik natuurlijk benieuwd hoe lachwekkend jullie kunnen schrijven :cool:. |
Sinterklaas en Zwarte Piet
Komen dit jaar lekker niet. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ De barman zat dit jaar te denken, Wat hij jou nou eens zal schenken. Geen cadeau, dat werd te dol, Dus krijg je een fles alcohol. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sinterklaas vroeg aan Ayaan, 'Doen wij .... (naam) haar huis nog aan?' 'Ja natuurlijk', zei zij gedwee, Zij krijgt een flesje pepperspray ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sinterklaas was laatst zijn paard aan't pijpen Toen ik besloot om in te grijpen. 'Beste baas, met uw grote zak, Excuses voor het ongemak. Maar ... (naam) krijgt van u nog een kado' 'wacht even', zei de Sint. 'Ik kom zo'. Hij gaf me niet 1 kado, maar twee. Alsjeblieft lieve schat, veel plezier ermee. |
Deze heb ik voor een vriendin gemaakt. Gaat dus ook over haar, maar goed :D Het is een Sinterklaasgedicht :p
Met je zachte perzikhuid, Steek je overal boven uit. Niemand die jouw neusje kan evenaren, Zoveel pracht; gewoonweg niet te verklaren. Schoonheidsproducten zijn voor jou niet weggelegd, Jij bent al mooi van jezelf, 100% helemaal echt. En al meldden boze tongen mij, “...’s aanblik in de ochtend maakt mij helemaal niet blij!” De mensen die zoiets suggereren, Zijn jaloers dat ze dàt durven beweren. De Sint is dus gaan zoeken naar een ander cadeau, Maar alles wat hij zag, was middelmatig en zozo. Nou hadden pieten mij verteld, Dat jij wel op pop-art bent gesteld. Iets van Kies Haring? Die was toch kunstenaar? Maar hoe je het uitspreekt, wist hij het maar! De Sint is een oude man, dat moet je weten, Dus was hij die naam alweer snel vergeten. Zelf iets schilderen, dat was zijn idee, Maar niks leek erop, het zat hem niet mee. Aan de hoofdpiet had hij ook niet veel; Die bleek een ramp met een penseel. Overal verf; in zijn baard, op zijn hoed, Sint laat zijn kwasten rusten; ze zijn weggegooid, voorgoed. Misschien iets om te eten? Naast snoep en marsepein? Iets voor ná de borrel, misschien vond ze dat fijn? Maar wat wil nou, volgens Piet, het geval, Dat dat alleen maar schade brengen zal. Want, zo heeft Sinterklaas vernomen; Daar gaan ongelukken van komen. Iemand die niet eens cup-a-soup kan maken, Zonder daarbij gewond te raken, Is verstandiger als zij ’s avonds laat, Meteen maar rustig slapen gaat! Nu zat Sint nog steeds met lege handen, Hij begon spontaan te knarsetanden. (Met een kunstgebit is dat geen goed plan, Vandaar dat hij nu een nieuwe bestellen kan.) Gelukkig; wie niet zoekt zal vinden, Moge de schoonheid hiervan ook jou verblinden, Zoals jij ons verblindt met je eigen pracht, Hier is je cadeau, onze missie is volbracht. |
Tijdens de zoute morgenstond
trof Klaas zijn knechten in de stal "Hallo vrienden, hier ben ik weer!" "Hallo Sinterklaas," hoorde hij overal. Nu zat Sint te denken, wat kon hij de arme kindjes nú nog schenken? Op de wc's hing gerecycled closetpapier dus stuurden zijn Pieten hem een koerier: Allerbeste grote Sint, las de arme man hem voor de stallen zijn zó goor u lijkt ons wat verblind! Hebzucht overheerste deze Sinterklaas maar niet zijn zwarte Pieterbaas deze goedlachse knul organiseerde het snel en bezorgd jou nu weer kippevel. Pak maar gauw uit, dit geweldig kado en dit gedicht is eigenlijk meer voor de show Rijmpiet gooit zich (nog) even helemaal los en na vanavond ben jij de klos! Is voor een vriend, hij is de klos omdat-ie een aantal kookboeken en een keukenschort krijgt, hij kan nog niet koken! :P (het is trouwens geen hoogstaand, goed gedicht oid.) |
sinterklaas en zwarte piet
zijn bang voor de regen het giet dus jij krijgt van mij wees in je sas, dit jaar geen regenjas! zwarte piet heeft die nu aan zodat hij droog naar spanje kon gaan helaas helaas krijg jij nu niks behalve speculaas |
Citaat:
|
unicycler: stoer gedicht :D.
Op één of andere manier vind ik dit soort gedichten geweldig om te maken, je kan je lekkker uitleven :D. Dit is er één van 2002 (je weet tenslotte nooit wie er nog op t forum komt en als die persoon het dan leest ;)): ~ Het zal niet meevallen een gedicht voor jou te maken, Want de afgelopen jaren kwamen al zijn hobby’s al ter sprake Daarom had de kerstman dit jaar besloten, Het briefje met je naam erop aan iemand anders te verloten Deze persoon had tenslotte een heel ander idee, Al brengt dat wel wat vaardigheden met zich mee Het onderwerp van deze surprise is namelijk je baan, Waar velen mensen elke dag naartoe gaan Je hebt het goed geraden; ik heb het over het onderwijs, Dit gedicht is daarvan het bewijs We gaan vandaag jou kennis eens testen, En dat is niet om jou te pesten Nee, de kerstman wil gewoon kijken of je het allemaal nog weet, En dus niet zomaar alles vergeet! Rekenen, gym, geschiedenis en taal, Als leraar zijnde heb je over alles een goed verhaal Vandaar het spel dat jij nu gaat doen, Helaas doe je dat niet voor poen Nee, je doet het voor je cadeau, Het ene stop je misschien wel snel weg in je bureau Om het andere cadeautje zit je opzich niet verlegen, Maar het is alweer een tijd geleden dat je zoiets hebt gekregen Je zult echter wel goed moeten nadenken om deze dingen te verdienen, Je mag hierbij bijna niets gebruiken; Je zult jezelf moeten bedienen Echter een paar mogelijkheden kunnen je helpen het antwoord te zoeken, Denk hierbij bijvoorbeeld aan raad uit boeken Ook zal ik je nog een tip geven over de vragen Begint de moeilijkheid ervan je al te dagen? Bij elk fout antwoord moet je namelijk tien strafregels schrijven, Wees maar blij dat je niet moet nablijven! Dat doet de kerstman niet; dat is niet fijn, Je moet enkel de volgende zin kennen; Ik zal een goede leraar zijn! Voor de rest moet je zelf even de regels van het spel doorzien, En als je die begrijpt, krijg je bij voorbaat een dikke tien! |
deze is van vorig jaar (heel lang :s)
Naam laat ik weg Beste ..., Sint zat dagenlang te denken Wat hij jou nou toch zou schenken Wat wil ... hebben? Was de vraag Tja daar zat de Sint toch aardig mee in zijn maag Hij riep de hulp van Piet Maar die wist het ook niet “Jeminee” dacht de Sint “Weet je wat ik nou vind? Ik wou dat er een machine was Die het grote boek voor mij las En alle surprises wou maken En de pakjes brengen over de daken Maar wacht eens even! Even kijken, waar is de Uitvind-Piet nu toch gebleven?” Sint vond na flink zoeken Verborgen achter een stapel boeken “Uitvind-Piet, word toch wakker! Ben je weer in slaap gevallen ouwe makker?” Een hoop gegeeuw en een luide gaap De Uitvind-Piet had zeker slaap! Maar hij ging gauw aan de slag Het maken duurde tot de negende dag Ziezo, nu hoefde de Sint niets meer te doen En hij begon aan een watermeloen De alles-en-nog-wat-machine deed alles voor de Sint En begon met het ordenen van het cadeaulint Ook de Pieten hadden geen werk meer En de machine vond het een grote eer Maar op een dag begonnen de Pieten zich te vervelen Ze hadden genoeg van al dat spelen Ze wilden werk, en snel O jee nu zat de Sint echt in de knel Maar ook hij had last van het vervelen En al die kaartspelletjes spelen Hij zei tegen de machine: “Wat wil je? Een surprise worden of niets verdienen?” De machine koos ervoor een surprise te worden En gebruikte haar overgebleven tijd om alles te ordenen Toen ging hij in de pakjesboten Tjongejonge, het leken wel duizendpoten! Uiteindelijk kwamen ze aan En in een grote laan Genaamd Westeinde Kwam de machine van ver en heinde Hier is ze dan! De machine die alles kan Maar er zijn ook meer cadeaus om te zoeken En lekker geen boeken Kijk maar naar haar oorbellen Er zit iets in verstopt, dat kan Sint je vertellen Ook kan ze eten koken Maar ze wil liever niet roken Zie je die telefoon daar, in haar hand? Daarmee belt ze naar een ver land Druk straks in op de telefoon Twee-vier-zeven en dan de ja-beltoon Nu heeft ze eten besteld En straks sta je werkelijk versteld Want achter haar Zie je een groot luik, met een duidelijk gebaar Als je het open gaat maken Zal je verbaasde kreten slaken Want behalve koken kan de machine ook nog spellen En ze kan je je naam vertellen Maar dit is het nog niet allemaal Want behalve de beheersing van de Nederlandse en Spaanse taal Is ook voor computer spelen geen probleem Kijk maar naar haar gezichtsframe Zie je waar haar bril in haakt? Dat is geen oor maar een deksel dat het raakt Als het je lukt het open te maken straks Ben je beslist niet achterbaks Dan vind je nog een super cadeau Eentje die handig is voor je bureau Nou mijn beste ... Als dit niet heel erg handig is Dat vreet Sint zijn mijter op En heeft hij een bijna kale kop Pas wel op voor het vervelen Veel plezier met al het spelen Met de hartelijke groeten Sint en Piet Ik vind um maf en raar, en vooral slecht. |
Je kunt ook gewoon een verhaaltje schrijven. En dan onderaan, in een ander lettertype/handschrift.
Rijmen doet het niet. De Nakijkpiet |
Mijn creatiefste gedicht tot nu toe, denk ik. :p
Er kwam een muis bij Sinterklaas, en zei: “... vindt mijn broertje niet meer lief. Ze heeft gezegd: ‘hij is zó actief! Als ik één keer op hem druk, krijg ik meer blaadjes dan ik vroeg terug. Die muis, die lijkt wel stuk!’” “Mijn broertje,” zei de muis, terwijl hij daar stond bij Sint in huis, “die zwarte met dat snoer, dat is mijn broer, die heeft adhd!” Sint zei toen: “Wat moet ik daar nou mee?” “Dat weet ik ook niet, geen idee. Ik heb gevraagd of hij niet liever lekker lui wil zijn. Maar mijn broertje vindt hard werken fijn!” Tja, dacht Sint, dat is me wat! Dat moet ik oplossen, maar hoe doe ik dat? De muis zei toen: “Stuur mij dan maar. Misschien kan ik er wat aan doen.” Ik heb geen snoer en werk niet goed, maar er is toch iemand, die er iets aan doen moet?” Dit is een muis zonder adhd, misschien werkt hij niet, maar doe er dan wat anders mee. Sinterklaas heeft voor jou ook nog cadeautjes gekocht nadat hij heel lang heeft gezocht. Een klein cadeautje voor elke dag, Sint hoopt dat je er maar veel in lezen mag. Een groter cadeautje over een huis, de folder met info, vind je bij Muis. Je doet veel met muziek, Sinterklaas vergeet dat niet. Daarom voor jou: een echte muziekpiet! Pak nu maar uit, veel plezier ermee. En heel veel succes met de muis met adhd! |
Citaat:
|
Beste ......,
Klaas zat weer is te denken, - want dat kan die ouwe nogsteeds, al word het al wat lastig - wat hij ...... NU weer is zou schenken. Want je bent het kleine meisje niet meer, dat om poppen en snoep vroeg. Dat was altijd een makkie, en kon Sint al snel weer naar de kroeg. Maar wat vraag je nu, een plakband apparaat, dat heeft mijn Piet. Maar een schort! Wat moeten we daar nou weer mee ? Dat gebruiken wij hier helemaal niet. We hebben alle winkels af moeten gaan, Maar het is ons gelukkig weer gelukt. Hier heb je je fel begeerde schort. doe het maar snel aan. Groeten, Klaas en Piet -------------------------- :bloos: |
gisteravond heb ik sinterklaas gevierd. vandaag op de computer en zie dit topic... echt supergrappig, heb meteen mijn gedichten van vorige jaren opgezocht....
hier komen ze... ben blij dat jullie me niet kunnen zien... *bloos* maar ze zijn echt van heel lang geleden... hahaha... veel leesplezier... :bloos: lieve karlijn karlijn is een lieve meid komt ook al in de pubertijd borstjes richting cup d en ook al haartjes daar van benee ze wordt steeds ouder en gaat hard groeien dat meisje begint helemaal te bloeien één ding valt wel op ze zet steeds het hele huis weer op z'n kop want ze is dan wel de kleinste bleeker ze is niet de stilste, dat is zeker ze kan haar mondje aardig roeren en nergens lang zitten zonder zich te verroeren ze is altijd aanwezig, zit altijd te praten het is lang geleden dan we rustig aten de morgenstond heeft goud in de mond karlijn zit al te kwekken voordat ze beneden komt 's avonds praat ze nog veel meer altijd over paarden, keer op keer ze denkt alleen maar aan dat paard maar dan is ook dat andere gedrag snel verklaard hinnekend op de fiets naar school in galop door het huis, is het niet te dol ze ruikt de hele dag naar shit ja, ze heeft zelfs een paardengebit paarden is echt het enige waar ze om geeft elke dag zit ze aan dat beest gekleefd al het andere interesseert haar geen fuck ze heeft het 's middags al veel te druk pas op de tweede plaats komt haar vriendje pim maar dat is ook wel een lekker ding de surprise voor jou was een hele klus wat moet je nou maken voor je kleinste zus? van alles met paarden heb je al zat maar één ding wist ik dat je nog niet had het is leuk geworden het zal je verbazen het zit op je hoofd en heeft glazen dit was toch de enige hint groetjes van piet en de sint (ik had nog een bril en mijn surprise was dus een bril met paarden) ---------------------------------------------------------------------------------- 5 - 12 - '98 lieve karlijn ik trok het loodje van karlijn en dat hoeft geen probleem te zijn want zij houdt niet alleen van mannen met baarden (pappa en de sint) maar ook erg veel van paarden maar een stokpaard kreeg ze al en ook, lang geleden een paardenstal zelfs een keer een boerderij waarmee maak ik haar nu weer blij? een echt paard, dat is in de roos maar dát past weer niet in een doos ja wat moet ik dan? ik kreeg er hoofdpijn van toen ben ik maar eens belle( n ) met de manege in capelle ze hadden het over slobber en mest en toen kwam vanzelf de rest ik kreeg de slappe lach toen ik het cadeautje zag maak het pakje nu maar open je moet je handen erin dopen! Sint en Piet (surprise waren 2 bakjes met slobber en mest... vies johw! maar twas wel nep...) ik heb er nog een... maar daar moet ik eerst even moed voor verzamelen voordat ik hem post... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46. |