![]() |
Wat is jouw favo opwekkingsliedje?
Mijn all-time favorite blijft toch wel 'Over al wat leeft/Regeer in mij', waarschijnlijk vanwege de mooie momenten dat ik die heb gezongen. Verder heb ik bijna elke week weer een andere waar ik helemaal weg van ben en die mij aanspreekt. Nu bijvoorbeeld 'Open mijn ogen'.
|
sorry, maar die heb ik niet.
|
Marilyn Manson 'The Fight Song'
|
Lucifer - God is weak
|
echt een favo heb ik niet, vind er wel een paar heel mooi:
- Heer ik kom tot U (de kracht van Uw liefde) - O Heer, de nacht komt over ons - De hemel zal niet wachten - Create in me a clean heart |
Wat is een opwekkingsliedje nu weer?
|
If I go the hell I hope I burn well
|
Citaat:
Praise & worship!!! (y) |
prinsen en prinsessen :)
|
Mag het enkel uit de opwekking bundel zijn?
of ook johannes de heer? liedboek? hanna-lam? ik heb het niet zo op opwekking. te flauwe muziek en te simpele tekst. geef mij maar gezang 448 bij dankbaarheid (soms groet een licht van vreugde). of 293 bij vertroosting (wat de toekomst brenge mogen) 487 voor mooie melodie en eerbiedige sfeer. 169 voor vrolijkheid en uitgelaten sfeer 242 voor bachliefhebbers en mensen die de humor van octaafsprongen kunnen begrijpen :D ooh, ik hou van het liedboek. waarom van die oppervlakkige opwekkingsbundels? |
Liedboek is idd (y)
Gezang 255: 'Ere zij aan God de Vader' is een prachtig aanbiddingslied. Gezang 300 heeft een heerlijke melodie. Psalm 139 is ook heeel mooi :D |
Citaat:
edit: ow, t werd al uitgelegd naderhand. Nee dat heb ik niet. |
yehuda glantz - hine ma tov
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan ken ik er geen. Of misschien wel zonder dat ik het weet. |
''But if I go to hell then I hope I burn well
I’ll spend my days with j.f.k., marvin gaye, martha raye, and lawrence welk And kurt cobain, kojak, mark twain and jimi hendrix’s poltergeist And webster yeah emmanuel lewis cause he’s the anti-christ The roof, the roof, the roof is on fire The roof, the roof, the roof is on fire The roof, the roof, the roof is on fire We don’t need no water let the motherfucker burn Burn motherfucker burn'' :cool: |
Citaat:
|
:( opwekkingsliedjes omg.
instinct~crowded house wekt mij wel op, niet de heer in mij ;) |
Citaat:
zelden zo'n droog gezongen nummer gehoord. (y) een flink hardstyle nummer is vaak wel opwekkend.. niet in spirituele zin dan, maar ja.. ;) dus: Lady Dana - Ready For Rumble |
Here I Am To Worship
|
mijn verlosser leeft/my redeemer lives/ mein erlöser lebt ( lol)
is wel 1 van mijn favo's maar ik heb er nog wel meerdere, maar daar ken ik de nederlandse naam niet van |
Citaat:
|
Citaat:
dat programma is fantastisch :cool: |
oef. ik luister nu ook een liedje van prinsen en prinsessen 3.
God Is De Beste :D deed me iets teveel aan van koten & de bie denken. "Onze God is de beste Onze God is kampioen Daarom zijn wij in het westen Relatief in goede doen " |
Make up your mind - Awesome God, is dat ook opwekking?
|
Jaaah, die is lekker...
gecovered dat wel, maar oef |
Er zijn zoveel mooie liedjes maar ik heb ze al een poosje niet meer gezien dus ik weet even geen titels. :)
|
Guns N roses.
November rain.. Maar dan ga ik meer nadenken over mijn leven enz |
Citaat:
Citaat:
+Groot&machtig is Hij +Mijn verlosser leeft En nog wel een paar. :o |
Opwekking?
Geen. Enigma word ik wel degelijk helder, rustig en soms geil van... noem je dat ook opwekking? ^^ |
Nirvana - Sappy
Heerlijk, zo'n liedje dat anti-religieus geïnterpreteerd kan worden. Maar: Blood Hound Gang - I Hope You Die Ook zo'n heerlijk liedje dat allemaal blijde gedachten in mij opbrengt. :evil: |
AFter Forever - Follow In The Cry
Epica - Cry For The Moon Enorm opwekkende nummers :o |
O-zone - Dragostea din tei
|
*Doet ook nog even vervelend*
Blütengel-no god |
Opwekking 462 - Aan Uw voeten, Heer, is de hoogste plaats
My all time favourite :) |
Jesus Freak. Vind de meeste nederlandstalige opwekkingsliederen lelijk. Ze klinken een beetje zeurderig. Ik houd het bij psalmen en gezangen uit mijn kerkboekje (niet met rotte eieren gooien!)
|
ik ken alleen maar liedjes in het engels en duits..
|
Citaat:
|
survivor - eye of the tiger
daar wordt ik helemaal opgewekt van :cool: :rolleyes: |
Hmmblob...
549.. *pakt bundel* *gaat bladeren* 557:o en nog wel meer:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, een beetje punk is wel opwekkend!!!
NOFX en Guttermouth, echt geweldig!!!! NOFX - Release The Hostages Guttermouth - Skater Song Rancid - Fall Back Down Spiderbait - Black Betty Da's allemaal wel goeie, "opwekkende", muziek!!! ;) |
Bach
|
Robert Long - Jezus redt. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Aan uw voeten Heer, is de hoogste plaats; daarom kniel ik neer bij U. Om bij U te zijn, is de grootste eer; daarom buig ik mij voor U. Ja, ik verkies nu om bij U te zijn en om naar U te luist'ren. In plaats van altijd maar weer bezig te zijn, kom ik nu tot U, o Heer. Mijn hart verlangt er naar om samen te zijn, hier in een plaats van aanbidding. In geest en waarheid samen één te zijn, in aanbidding voor U. Zoals een vader die zijn kind omarmt, ja, zo omarmt U ook mij. U bent een Vader die vertroost en beschermt en ik kom tot rust bij U. (x3) Je komt wel tot rust overigens.... |
Citaat:
En dat zingen jullie serieus?! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |