![]() |
oldskool hardcore
kent iemand nog oldskool hardcore groepen zoals minor threat/ DRI ?met een beetje een goede productie wel, ik vind nummers van minor threat zoals guilty of being white, filler/i dont wanna hear it enz, wel goed maar als ik het dan gecoverd hoor door slayer is het gewoon veel krachtiger en beter, door de productie. hoop da iemand me kan helpen
cheers |
Aaargh.
|
?
|
Ik heb net toevallig nog die nummers geluisterd en ik moet zeggen dat ik die productie totaal niet irritant vond.
|
denk aan groepen als:
youth of today chain of strenght agnostic front sick of it all mental cro-mags warzone ... |
Hoe gaaf is de Chain.
|
graaf ;)
ook zeker judge eens checken |
neophyte natuurlijk.
|
:d
|
Citaat:
|
Citaat:
Ow en ik ken Shattered natuurlijk ook, gave site he ? :) |
Goeie muziek!
|
Dead Stop!
|
cut_off had hier net gereplied...
Hij had iets over dat hardcore rauw moest zijn en dat slayer covers tof waren. WAAROM is die post weg ? |
Citaat:
on topic: check het rijtje van shattered en meer '80s bands als SS Decontrol en Negative Approach. Kijk ook 'ns of youthcrew je ligt. check bands als Time Flies, Hands Tied, Champion, Mouthpiece, Floorpunch, Turning Point, Ten Yard Fight etc. [jehova mode off] |
ah boeie gewoon bad religion luisteren uit die tijd
|
Citaat:
verder heb ik geen verstand van oldschool hardcore dus ik hou me er fijn buiten. |
Citaat:
|
ik vind de kwaliteit van de opnames van minor threat juist charmant
|
op zn tijd wat youthcrew is echt heerlijk
|
Citaat:
youth crew groepen moet ik ineens aan the promise denken good clean fun, h2o mss iets voor u en dan belgische groepe hé : dead stop (al vermeld), rise & fall, justice,... |
Citaat:
Wat ik ongeveer wilde zeggen is dat de slayer covers wel gaaf zijn maar echt niet tegen de originele versies opkunnen. Minor threat deed het gewoon zo straight forward en to the point. Zonder gestoord of metal te klinken was het toch zo agressief. Ouderwets goede hardcore moet inderdaad rauw zijn, overgeproduceerd wat heb je daar aan? |
minor threat is gewoon supervet. niet zeiken over de productie dat hoort gewoon zo bij die band
|
Precies. En dat bedoelde ik dus met mijn "AARGH !"
|
|
kom Dead Stop maar checken in Almelo 14 januari. dan weet je hoe een hardcore-band moet zijn.
|
De slayer covers van de MT nummers zijn NIET, ik herhaal NIET, beter. Onmogelijk.
Verder: Bad Brains Black Flag Negative Approach Agnostic Front(oude dan he...Victim in Pain, United Blood etc.) Cro-Mags SSD DYS Dit moet je kennen/enigzins waarderen. Essentieel |
Verder kun je doorgaan totdat je gek word.
|
fuck goeie producties.
Zero Boys Angry Samoans Black Fag Circle Jerks Red Kross |
ik kom bij hardcore niet verder dan NEUK!.. en daar ben ik erg tevreden mee, aangezien NEUK! gewoon vet is :o
|
ik vind Neuk! best okay (3 jaar terug was ik er hélemaal weg van) maar hardcore is het nou ook weer niet te noemen..
|
Citaat:
|
Duidelijk geen hardcore.
En fuck goede producties. Het mag gezegd worden. Hulde! Ik zou godverdomme willen dat een release van een band van mij zo goed zou klinken als de platen van Minor Threat en DRI. |
Citaat:
echt hatelijk |
Niet dat ik er wat van afweet maar als ik Slapshot roep, is dat dan heel dom :o
|
Citaat:
gerrit in het huis :cool: verder rost slayer menig band tot p00p, maar aan oa de minor thrat cover - i don' wanna heat it/ giolty of being White cover kunnen ze niet tippen ooooooooooohh.......slapen:) |
"guilty of being white" ?!
|
Yep. Gaat over dat Ian(de zanger) in Washington DC de minderheid was in z'n wijk en dat in een tijd waar op scholen het het hele jaar over black history ging en z'n zwarte klasgenoten hem aankeken op slavernij. Blanken werden dus daar gediscrimineerd. Daar gaat het over. Niks geen blank superioriteitsgezever dus.
Detail: Slayer verander het naar Guilty of being Right in het laatste couplet. Vinden de MT leden niet al te cool. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht eigenlijk eerder bij die titel aan zoiets van 'ik voel me schuldig aan de slavernij en onderdrukking en dat ik wit ben enzo'.
Iig denk ik bij zo'n titel niet aan blank superioriteitsgevoel ;).; |
Citaat:
HARD ZEG IK JE |
Wat wel exclusief is aan het wonen in een overwegend zwarte wijk is dat je persoonlijk geconfronteerd word met een duister verleden waaraan je zelf geen schuld hebt. Daar gaat het nummer over naar wat ik begrepen heb van Ian. Zelfde met het nummer White minority van Black Flag.
|
En natuurlijk worden deze nummers misbruikt door vele racistische debieltjes.
|
maar ja die begrijpen zowiezo niet zoveel. Die denken ook steeds dat american history x een pro skinhead film is :P
|
Argh, ik krijg echt jeuk aan de binnenkant van mijn schedel als mensen 'oldskool' schrijven!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24. |