![]() |
Ov inleveren hoeveel geld vang ik dan?
Heb mijn ov opgehaald vandaag maar nu hoorde ik dat ik ook geld kon vangen voor die ov ik gebruik die ov toch nooit! heb dat geld liever voor benzine maar hoeveel krijg je en kan dit zomaar?
Mvdg |
www.ib-groep.nl of www.ib-group.nl
weet t adres ff niet meer maar daar staat precies hoeveel geld je daarmee bespaard. ik krijg mn ov+ 70 euro studiefinanciering en als je geen ov hebt krijg je iets van 150 ofzo(misschbien wel meer). scheelt dus zeker iets van 80 euro...zeker doen dus als je m toch niet gebruikt (y) |
iets van 75 euro ofzo krijg je er voor per maand.
|
nu ik erovernadenk best wel veel want toen ik nog geen ov had betaalde ik 50 euro per maand aan een ov-kaart..dus dan zou ik dat eigenlijk beter kunnen doen dan hou ik geld over en kan ik ook nog s in het weekend gratis reizen :cool:
|
Ik dacht dat het maar iets van 18 euro ofzo was als je in Nederland studeert. Als je in het buitenland studeert en dus OV-vergoeding krijgt dan is het ongeveer 75 euro.
|
hmm nja ik bel er morgen wel naar toe gebruik die ov nooit en heb hem ook nooit gebruikt als ik beetje geld er bij krijg maakt me niet uit als het nu 5 of 100 euro is die ov hoef ik toch niet!
|
Volgens mij krijg je alleen financieele vergoeding als je op een onmogelijke plek zoals Schiermonnikoog woont? :confused:
|
Studeer je in 2005 in het buitenland, dan bedraagt de vergoeding voor je OV-kaart € 76,48 per maand. Als je je volledige studie in het buitenland volgt, krijg je deze vergoeding automatisch in plaats van een OV-kaart. Ga je tijdelijk naar het buitenland gaat voor bijvoorbeeld een stage? En blijf je ingeschreven staan bij een Nederlandse onderwijsinstelling? Dan kun je kiezen tussen een OV-studentenkaart of een OV-vergoeding.
Kies je voor een OV-vergoeding, dan moet je de OV-studentenkaart inleveren. De maandelijkse OV-vergoeding kun je alleen krijgen als je op de eerste dag van de maand in het buitenland studeert of stage loopt. Wil je de liever de kaart houden, dan hoef je niets te doen. Een OV-vergoeding vraag je aan met het formulier 'OV-vergoeding buitenland'. Doe dat minstens twee maanden voor het vertrek naar het buitenland. Je school of universiteit moet verklaren dat je stage of studie in het buitenland voor je Nederlandse studie meetelt. Ik krijg zo het vermoeden dat als je geen OV hebt je niets extra krijgt. |
Citaat:
|
Levert geen vergoeding op hoor dacht ik zo en zo wel is dat zeker GEEN 80 euro. Ze zijn niet gek in den haag.
En als je je ov toch niet gebruikt haal hem dan niet op want als je je studie niet haald is het wel STUDIESCHULD en moet je dus terug dokken aan de IB |
tot wanneer kan je trouwens je ov nog halen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oh 1 tip, ga niet vlak na het nieuwe jaar, als ie dus eigenlijk al net in is gegaan. Dan is het druk, weet ik uit ervaring, heel druk :o |
Citaat:
|
Citaat:
dan had ik het over de periode waarin ZIJ graag WILLEN dat je hem ophaalt ;) zoiets stond iig in de brief die er bij zat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48. |