Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   econometrie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1030182)

Crystall Girl 01-12-2004 19:33

econometrie

Ik denk erover na om deze studie te gaan doen, hebben er misschien meer mensen informatie over?
Ik heb al een beetje gekeken op sites/boekjes en volgens mij kun je het alleen in rotterdam en maastricht doen, klopt dat?

Het lijkt me vooral leuk omdat ik graag een studie wil met veel wiskunde, maar niet puur wiskunde wil gaan studeren omdat je (denk ik) daar veel minder mee kan na je studie...

Als er iemand nog andere tips heeft voor studies met veel wiskunde is het ook goed :) .

Global 01-12-2004 20:00

ehm werktuigbouwkunde, technische natuurkunde. electrotechniek :D

Fernand0^T0rres 01-12-2004 21:54

Je kunt het ook in Tilburg doen ..
Kijk eens Hier
Kun je je opleiding zoeken en waar hij wordt gegeven etc.
Succes ermee..

the tourist 02-12-2004 16:30

Aan de UvA kun je het ook doen. Het is inderdaad veel wiskunde (maar goed, dat wil je ook) en het schijnt ook wel een zware studie te zijn. Meer weet ik er eigenlijk niet over.

Ik denk dat je met gewoon Wiskunde studeren wel veel kan hoor, maar ik moet zeggen dat ik me er nooit in heb verdiept, dus ik weet het ook niet. Je hebt ook toegepaste Wiskunde geloof ik.

nare man 02-12-2004 16:36

Lijkt me een van de saaiere studies.

Fernand0^T0rres 02-12-2004 17:32

Mijn neef heeft het in Maastricht gestudeerd en is er na 2 maanden ofzo al mee gekapt...
Is een erg zware studie waarin je vrij goed moet zijn in wiskunde..

thunder110 02-12-2004 20:44

m'n zus studeert dat, als je iets wilt weten moet je het maar vragen.
ze heeft inmiddels gekozen voor de richting ORM.

SuperSteven 02-12-2004 21:45

Als je goed bent in wiskunde en veel interesse hebt voor economische vakken, dan is Econometrie een hele mooie studie natuurlijk. Ik studeer zelf sinds kort Technische Wiskunde in Delft, maar ben van plan om volgend jaar te beginnen met een studie Economie in Rotterdam (tweede studie dus). Er zijn mogelijkheden genoeg: met een bachelor Technische Wiskunde en economische vakken in je minor kun je doorstromen naar een econometrische master in Rotterdam (bijvoorbeeld).

Anyway, je moet maar gewoon lekker naar allerlei open dagen gaan en kijken waar je je het meest op je gemak voelt. Want dat is vaak doorslaggevend :)

Als je iets te vragen hebt over wiskunde, dan moet je maar roepen :)

Crystall Girl 03-12-2004 13:35

Bedankt voor de reacties :) .

Ik hoor nu ook vaak dat er heel vele mensen afvallen omdat het te moeilijk is, dat schrikt me wel een beetje af, hoewel ik wel goed ben in wiskunde :) .

per piacere 03-12-2004 13:49

Citaat:

Crystall Girl schreef op 03-12-2004 @ 14:35 :
Bedankt voor de reacties :) .

Ik hoor nu ook vaak dat er heel vele mensen afvallen omdat het te moeilijk is, dat schrikt me wel een beetje af, hoewel ik wel goed ben in wiskunde :) .

ik zou het iig pas proberen als je N&T hebt met wiskunde B12, en als je dan heel goed in wiskunde bent, dan pas zou ik zo'n studie proberen.

econometrie.pagina.nl

IvdSangen 03-12-2004 17:53

VWO wiskunde blijk je op de universiteit helemaal niks meer aan te hebben. Je moet VWO wiskunde niet al te moeilijk hebben gevonden, oftewel je moet de stof hebben begrepen. Als je die niet kan begrijpen hoef je de universiteit vergeten, maar je hoeft geen concrete wiskunde voorkennis te hebben.

SuperSteven 03-12-2004 18:20

Citaat:

IvdSangen schreef op 03-12-2004 @ 18:53 :
VWO wiskunde blijk je op de universiteit helemaal niks meer aan te hebben *knip* maar je hoeft geen concrete wiskunde voorkennis te hebben.
Dat lijkt mij enigszins overdreven :)

Crystall Girl 04-12-2004 20:13

Citaat:

per piacere schreef op 03-12-2004 @ 14:49 :
ik zou het iig pas proberen als je N&T hebt met wiskunde B12, en als je dan heel goed in wiskunde bent, dan pas zou ik zo'n studie proberen.

Gelukkig heb ik dan ook N&T met wiskunde B12 en A1 erbij :) .

Ik hoor ook wel dat wiskunde op de uni heel anders is, omdat je op school alleen maar standaardsommetjes krijgt en op de uni bijna alleen maar dingen zelf moet bewijzen ofzo...

SuperSteven 04-12-2004 22:27

Wiskunde B1,2 met A1 erbij? Kan dat ook al tegenwoordig? :) Ik ben vorig jaar geslaagd, maar bij ons was die mogelijkheid er niet. Niet dat ik het nut van A1 erbij zie, maar okee :)

per piacere 05-12-2004 09:11

Citaat:

Crystall Girl schreef op 04-12-2004 @ 21:13 :
Gelukkig heb ik dan ook N&T met wiskunde B12 en A1 erbij :) .

Ik hoor ook wel dat wiskunde op de uni heel anders is, omdat je op school alleen maar standaardsommetjes krijgt en op de uni bijna alleen maar dingen zelf moet bewijzen ofzo...

(Y) je kan mij nog eens bijles geven ;)

als dit jaar hardstikke goed lukt... dan zou ik gewoon econometrie gaan studeren (Y)

Crystall Girl 05-12-2004 13:50

Citaat:

SuperSteven schreef op 04-12-2004 @ 23:27 :
Wiskunde B1,2 met A1 erbij? Kan dat ook al tegenwoordig? :) Ik ben vorig jaar geslaagd, maar bij ons was die mogelijkheid er niet. Niet dat ik het nut van A1 erbij zie, maar okee :)
Ja bij ons kan het iig, is heel handig want je hoeft niet naar de lessen, alleen proefwerken/se's maken. Omdat je toch B12 hebt is het kei makkelijk dus dan heb je weer een goed punt erbij op je rapport (y) :D .

SuperSteven 05-12-2004 14:09

Maar je hebt er geen ene fuck aan. Doe dan biologie erbij. Of geschiedenis.

Global 08-12-2004 13:35

wis A heeft toch veel meer kansberekening?

citroen 08-12-2004 15:47

bang voor de moeilijkheidsgraad van econometrie hoef je niet te zijn, denk ik :) De studie was ( in amsterdam iig) eerst toegankelijk met wib1 en sinds dit jaar oid zelfs met wia2. Als je 't dan nog niet redt met wb2 ?! ;).

Een andere studie die je zou kunnen overwegen is 'wiskunde en toepassingen' in Utrecht. Hierbij volg je ook 50% v.j. major op een paar andere faculteiten. Je kiest bv. voor biologie/scheikunde/economie/taalkunde/natuurkunde etc.

Bernero 08-12-2004 16:05

Citaat:

Global schreef op 08-12-2004 @ 14:35 :
wis A heeft toch veel meer kansberekening?
Volgens mij is het qua kansberekening en statistiek ongeveer hetzelfde. Wat je bij wiskunde A krijgt en niet bij wiskunde B is vaak erg flauw, zoals boxplots maken e.d. (tenminste zo heb ik het bij een vriend gezien). Ow ja, je krijgt ook matrices, en ik snap helemaal niet waarom wiskunde B dat niet krijgt.

Agamemnon 08-12-2004 20:09

het is echt dodelijk saai.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.