![]() |
econometrie
Ik denk erover na om deze studie te gaan doen, hebben er misschien meer mensen informatie over?
Ik heb al een beetje gekeken op sites/boekjes en volgens mij kun je het alleen in rotterdam en maastricht doen, klopt dat? Het lijkt me vooral leuk omdat ik graag een studie wil met veel wiskunde, maar niet puur wiskunde wil gaan studeren omdat je (denk ik) daar veel minder mee kan na je studie... Als er iemand nog andere tips heeft voor studies met veel wiskunde is het ook goed :) . |
ehm werktuigbouwkunde, technische natuurkunde. electrotechniek :D
|
Je kunt het ook in Tilburg doen ..
Kijk eens Hier Kun je je opleiding zoeken en waar hij wordt gegeven etc. Succes ermee.. |
Aan de UvA kun je het ook doen. Het is inderdaad veel wiskunde (maar goed, dat wil je ook) en het schijnt ook wel een zware studie te zijn. Meer weet ik er eigenlijk niet over.
Ik denk dat je met gewoon Wiskunde studeren wel veel kan hoor, maar ik moet zeggen dat ik me er nooit in heb verdiept, dus ik weet het ook niet. Je hebt ook toegepaste Wiskunde geloof ik. |
Lijkt me een van de saaiere studies.
|
Mijn neef heeft het in Maastricht gestudeerd en is er na 2 maanden ofzo al mee gekapt...
Is een erg zware studie waarin je vrij goed moet zijn in wiskunde.. |
m'n zus studeert dat, als je iets wilt weten moet je het maar vragen.
ze heeft inmiddels gekozen voor de richting ORM. |
Als je goed bent in wiskunde en veel interesse hebt voor economische vakken, dan is Econometrie een hele mooie studie natuurlijk. Ik studeer zelf sinds kort Technische Wiskunde in Delft, maar ben van plan om volgend jaar te beginnen met een studie Economie in Rotterdam (tweede studie dus). Er zijn mogelijkheden genoeg: met een bachelor Technische Wiskunde en economische vakken in je minor kun je doorstromen naar een econometrische master in Rotterdam (bijvoorbeeld).
Anyway, je moet maar gewoon lekker naar allerlei open dagen gaan en kijken waar je je het meest op je gemak voelt. Want dat is vaak doorslaggevend :) Als je iets te vragen hebt over wiskunde, dan moet je maar roepen :) |
Bedankt voor de reacties :) .
Ik hoor nu ook vaak dat er heel vele mensen afvallen omdat het te moeilijk is, dat schrikt me wel een beetje af, hoewel ik wel goed ben in wiskunde :) . |
Citaat:
econometrie.pagina.nl |
VWO wiskunde blijk je op de universiteit helemaal niks meer aan te hebben. Je moet VWO wiskunde niet al te moeilijk hebben gevonden, oftewel je moet de stof hebben begrepen. Als je die niet kan begrijpen hoef je de universiteit vergeten, maar je hoeft geen concrete wiskunde voorkennis te hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoor ook wel dat wiskunde op de uni heel anders is, omdat je op school alleen maar standaardsommetjes krijgt en op de uni bijna alleen maar dingen zelf moet bewijzen ofzo... |
Wiskunde B1,2 met A1 erbij? Kan dat ook al tegenwoordig? :) Ik ben vorig jaar geslaagd, maar bij ons was die mogelijkheid er niet. Niet dat ik het nut van A1 erbij zie, maar okee :)
|
Citaat:
als dit jaar hardstikke goed lukt... dan zou ik gewoon econometrie gaan studeren (Y) |
Citaat:
|
Maar je hebt er geen ene fuck aan. Doe dan biologie erbij. Of geschiedenis.
|
wis A heeft toch veel meer kansberekening?
|
bang voor de moeilijkheidsgraad van econometrie hoef je niet te zijn, denk ik :) De studie was ( in amsterdam iig) eerst toegankelijk met wib1 en sinds dit jaar oid zelfs met wia2. Als je 't dan nog niet redt met wb2 ?! ;).
Een andere studie die je zou kunnen overwegen is 'wiskunde en toepassingen' in Utrecht. Hierbij volg je ook 50% v.j. major op een paar andere faculteiten. Je kiest bv. voor biologie/scheikunde/economie/taalkunde/natuurkunde etc. |
Citaat:
|
het is echt dodelijk saai.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15. |