Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Vermoord worden in je droom (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=103095)

Love: a passion 24-05-2002 12:35

Vermoord worden in je droom

Ik droom heel vaak dat ik vermoord wordt. Dan komt er weer iemand met een mes op me af, of dan zit ik in een oorlog. Vaak wordt ik ook in m'n droom in mijn rug geschoten, dan voel ik dat echt. Het doet niet zeer, maar het lijkt net of je een dreun in je rug krijgt. Dit is toch niet normaal? En het is echt niet zo dat ik teveel films kijk. Zijn er meer mensen die vaak dromen dat ze vermoord worden of bijna vermoord worden?

miep 24-05-2002 12:46

Ik had een aantal jarig geleden echt ALTIJD zulke dromen, niet om goed van te worden. Maar ik denk dat het bij mij kwam omdat ik van die super gore films keek..... die keek ik toen eigenlijk ook al niet meer maar toen ik 12 was gaven horrors en thrillers mij een kick :eek: Pas een tijdje later kreeg ik er last van, maar dat gebeurt vaker geloof ik. Misschien komt het bij jou ook dat je vroeger enge films gekeken hebt?

kleine wicca 24-05-2002 15:00

Jah ik ken je probleem, en veel wat bij mij erg hielp was een dromenvanger.
Ik weet niet of het ding egt speciale krachten heeft of dat het alleeen werkt omdat je erin gelooft. Weet niet of je dr al wel eens van gehoord hebt...Het is een soort rondje van hout met daartussen een mooi netje gespannen, meestal met nog kleienre rondjes eraan aan de onderkant en versierd met veertjes en kraltjes..........Het werkt en ziet er nog mooi uit ook!!!
Je kunt ze bij bijna alle new-age winkeltjes kopen

succes!!

cerys 24-05-2002 15:47

ik heb het de laatste tijd ook heel erg..
vannacht bijvoorbeeld droomde ik dat ik vermoord werd en daarna wakker werd, een droom dus.. maar toen ik "wakker" werd, vermoordde datzelfde monster me weer, en weer werd ik wakker, en zo ongeveer 15 keer.. tot ik echt wakker werd ja..

dystopia 24-05-2002 16:45

Dat je in je ruggeschoten wordt betekend dus in feite dat je er niks aan kunt doen. Dat het onverwacht is. Misschien ben je bang dat dierbare je 'backstabben'? Hoe sta je tegenover de moord op Fortuyn, heeft dat je aangegerepen? Hoe sta je tegenover het leven? Ben je bang voor de dood?

Kijk, dat zijn allemaal dingetjes die je jezelf af kunt vragen. Ik kan nl. jouw droom niet verklaren, dat kun jij wel. Door over dat soort dingen na te denken, althans, voor het geval je het de moeite waard vind. Ik denk dat je op deze manier bestwel verder kunt komen

Ik zelf ben ervan overtuigd dat elke droom een betekenis heeft, hoewel we ze niet altijd even makkelijk kunnen begrijpen.

Lethalis 24-05-2002 18:09

Citaat:

dystopia schreef:
Ik zelf ben ervan overtuigd dat elke droom een betekenis heeft, hoewel we ze niet altijd even makkelijk kunnen begrijpen.
Ik droomde dat wij elkaar ontmoetten? :confused:

Wat zou daar de betekenis van zijn?

mathfreak 24-05-2002 18:11

Citaat:

******** schreef:

Dat wil je niet weten... :D

Lethalis 24-05-2002 18:18

Citaat:

mathfreak schreef:
Dat wil je niet weten... :D
:D

the Comebackkid 24-05-2002 20:35

komop Pe, deze is voor jou, hier moet een betekenis aan zitten van iets, verwachtingen ofzo die niet uitkomen.

star9 25-05-2002 10:35

Heb ik zovaak..
Eerst verkracht worden en dan vermoord.
Word er gek van.
Maar bij mij is t waarschijnlijk omdat ik aanrandingen aan t verwerken ben :(

Nomen-nescio 25-05-2002 16:02

Jaa had ik ook 'n keer..
Toen lag ik in et ziekenhuis en toen lag ik aan et idee te denken dat eigenlijk iedereen gewoon binnen kon lopen.
En toen droomde ik dat iemand 'n kussen op m'n hoofd dee.. En ik voelde et nog echt ook! (naja dacht ik dan )
Toen durfde ik niet meer met kussens te slapen omdat ik dacht dat ik zelf dat kussen op m'n hoofd dee.. :o

Maar verder heb ik et eigenlijk nooit ..gelukkig..

XxX

dystopia 25-05-2002 16:26

Citaat:

******** schreef:

Was het positief of negatief? Wij gaan elkaar zeker nog 'ns ontmoeten, dat weet ik gewoon :)

Lethalis 25-05-2002 16:31

Citaat:

dystopia schreef:
Was het positief of negatief?
Bestwel positief eigenlijk :) Ik droomde een tijdje geleden dat we elkaar op een meeting tegenkwamen. De conclusie was dat we meer op elkaar leken dan ik aanvankelijk verwacht had .. was bestwel vage droom :D

Ik snap alleen niet hoe ik op zoiets kom :p

Citaat:

Wij gaan elkaar zeker nog 'ns ontmoeten, dat weet ik gewoon :)
Dat denk ik ook wel :)

kleine wicca 26-05-2002 15:43

Citaat:

komop Pe, deze is voor jou, hier moet een betekenis aan zitten van iets, verwachtingen ofzo die niet uitkomen.
Heej, zit jij ook bij whiteshadow? en komt Pe hier dan ook wel es?
ikke ff niet zow goed snappen!

Roozie 27-05-2002 18:55

Ik heb ook altijd hele heftige dromen, zit vaak in oorlogen maar ben dan mensen aan het redden en mezelf ook

snoopy 29-05-2002 21:58

ik droom altijd dat ik heel bizarre ongelukken krijg (bijv. dat ik in de schroef van een kano (???) val... :confused: ), en dat ik doodga voel ik dan ook echt. En dan word ik wakker, maar voel me heel kut. Ik weet het ook niet. volgens mij ben ik niet echt bang voor de dood, ofzow... misschien onbewust. :)

nare man 30-05-2002 10:51

Hmm, dat heb ik ook wel eens (gehad). Dromen waarin de meest verschrikkelijke dingen met je gebeuren, variërend van het van flats afdonderen tot verdrinken en gebeten worden door honden (?) Da's denk niet iets om je direct zorgen om te maken. Elk mens heeft onbewust angst voor de dood (al zullen er hier genoeg zijn die dat ontkennen).

MissBi@tch 30-05-2002 11:09

heb k ook weleens gehad wel eng maar ja tis mar een droom!

dystopia 30-05-2002 15:33

Citaat:

******** schreef:
Bestwel positief eigenlijk :) Ik droomde een tijdje geleden dat we elkaar op een meeting tegenkwamen. De conclusie was dat we meer op elkaar leken dan ik aanvankelijk verwacht had .. was bestwel vage droom :D
Zeiden andere ook al ja :) wie weet, ik ben eigelijk bestwel benieuwd, maar aan de andere kant zit ik financieel niet zo geweldig om nu naar allerlei meetings te gaan.

Citaat:

Ik snap alleen niet hoe ik op zoiets kom :p
Ik zie het als het onbewuste dat een soort van hint geeft aan je bewuste. Een soort van liefde aan jezelf die gegeven wordt :D

Citaat:

Dat denk ik ook wel :)
:D ik ook. Hoewel ik in princiepe nooit zo over computers praat op meetings. Zekerrr niet op Pinkpop :D

Lethalis 30-05-2002 17:52

Citaat:

dystopia schreef:
Zeiden andere ook al ja :) wie weet, ik ben eigelijk bestwel benieuwd, maar aan de andere kant zit ik financieel niet zo geweldig om nu naar allerlei meetings te gaan.
We zien wel. Ik zal nog op verschillende meetings komen, vermoed ik :)

Citaat:

Ik zie het als het onbewuste dat een soort van hint geeft aan je bewuste. Een soort van liefde aan jezelf die gegeven wordt :D
LoL :D

Citaat:

:D ik ook. Hoewel ik in princiepe nooit zo over computers praat op meetings.
Is ook niet zo aardig voor de rest :)

autodropje 30-05-2002 20:28

vaag ik word helemaal nooit vermoord in mn droom :confused: (al had ik dat in bepaalde nachtmerries wel liever gezien)

Lethalis 30-05-2002 21:16

Citaat:

autodropje schreef:
vaag ik word helemaal nooit vermoord in mn droom :confused: (al had ik dat in bepaalde nachtmerries wel liever gezien)
Ik werd in mijn dromen ook nooit 'vermoord' .. maar had al wel een paar dodelijke ongelukken :o

Denk dat die dromen gewoon uit angst voortkwamen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.