![]() |
conventioneel geheugen
ik moet wegens omstandigheden windows 98 SE installen via DOS. al goed en aardig maar als ik setup uitvoer vanaf de cd-rom zegt die dat er te weinig conventioneel geheugen is. kan ik dat op 1 of andere manier oplossen en let op het moet gaan via DOS maar alle hulp is welcome.
Greetz |
simpelste methode: niks laden. formatteer de harddisc vanaf je bootflop, kopieer alle bestanden uit de windows-installatiedirectory naar een directory op de harddisc, opnieuw opstarten, en vervolgens met de linkershift starten. of f5. of f8.
de windows 98 setup laadt zelf wel een XMS memory manager enzovoort. |
i shall give it a try thanx
|
hmmmm ja kep ut geprobeerd maar as ik met het commando xcopy de directorie win98 van mijn cd-rom wil kopieren naar c pakt ie op 1 of andere rare manier niet.
wat ik zie en doe is: E:>xcopy win98\ windows c: win98 staat op de cd-rom en windows is mijn map waarnaartoe ik ut wil verplaatsen hij zegt dan '' kan pad niet vinden'' terwijl ik duidelijk c heb ingevoerd |
[size=1]tjongejongejonge[/size=1]
probeer dit 's : c:\ {enter} md windows {enter} e: {enter} cd win98 {enter} xcopy *.* c:\windows /s {enter} de /s staat voor 'inclusief Subdirectories'. succes. |
xcopy lukt niet die zegt dat de opdracht onjuist is maar met copy lukt ut wel. moet hem nu weer opnieuw gaan formateren omdat ik allerlei rare letters in beeld kreeg en de mappen waarna ik toe kopieer zijn op de 1 of andere rede verdwene ma as goed is weet ik nu alles
|
spatie niet vergeten, voor je die '/s' toevoegt, en dat soort kleine dingetjes. maar maakt allemaal niet uit, als het spulletje er maar op komt. als het misgaat is eerst leegvegen en dan opnieuw proberen vaak een betere keuze dan gaan pielen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24. |