Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [MP3 speler] Welke adviseren jullie mij? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1031573)

QT 02-12-2004 18:46

[MP3 speler] Welke adviseren jullie mij?

Ik ben van plan om een Mp3 speler te gaan kopen. Ik wil er eentje met een HD van meer dan 1 GB. Ik wil er denk ik dan eentje van 20 GB, daar die van bijv 5 GB slechts 50 euro goedkoper zijn. Dan zijn die grotere toch relatief voordeliger.

Daarnaast hoeft er niet zoveel bijzonders op te zitten. Wel vind ik het belangrijk dat de batterijduur een beetje behoorlijk is.

Ik heb gekeken naar:
iPod 20 GB
iRiver iH120 (20GB)
Creative Normad Zen Xtra (30GB)
Creative Zen Touch (20)

PS ik heb gezien dat er nog een topic is met dit onderwerp. Ik ben echter van mening dat deze topic door mijn andere eisen toch dermate anders is, dat er een nieuwe treath voor geopend kan worden.

tempestas 03-12-2004 09:40

Ik zou voor de iPod gaan... De tekortkomingen van de battery van de iPod worden ruimschoots goedgemaakt door de gebruiksvriendelijkheid van het besturingssysteem van het apparaat. Ook de bijgeleverde software iTunes werkt perfect.

Wat echt jammer is, is dat (onvervangbare) battery zo slecht is, dat je bij regelmatig gebruik, na twee jaar je hele mp3 speler kunt vervangen. Dat zit er in ieder geval aan te komen bij mijn iPod.

Chilli Dude 03-12-2004 09:42

kan je daar over niks met apple regelen?

Laurens 03-12-2004 18:03

Citaat:

tempestas schreef op 03-12-2004 @ 10:40 :
Wat echt jammer is, is dat (onvervangbare) battery zo slecht is, dat je bij regelmatig gebruik, na twee jaar je hele mp3 speler kunt vervangen. Dat zit er in ieder geval aan te komen bij mijn iPod.
Bij de Ipod mini kun je de batterij vervangen, tegen een bepaalde prijs. Bij gewone ipods kan dit ook tegenwoordig dacht ik.

DEChengst 03-12-2004 18:34

Citaat:

Laurens schreef op 03-12-2004 @ 19:03 :
Bij gewone ipods kan dit ook tegenwoordig dacht ik.
Batterijen voor de gewone iPods zijn al heel lang te koop. Prijs is zo'n 30 dollar inclusief gereedschapsetje om hem netjes open te maken.

Koen 03-12-2004 20:31

Citaat:

tempestas schreef op 03-12-2004 @ 10:40 :
Ik zou voor de iPod gaan... De tekortkomingen van de battery van de iPod worden ruimschoots goedgemaakt door de gebruiksvriendelijkheid van het besturingssysteem van het apparaat. Ook de bijgeleverde software iTunes werkt perfect.

En tegenover de gebruiksvriendelijke interface (en het nette uiterlijk van het apparaat) staat dan weer de matige speelduur op 1 batterij, het gemis van een (digitale) line out, line in, tuner, ogg support, record functie, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik blijf erbij dat er meer en met name beter spul te krijgen is in de prijscategorie van de Ipod.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.