![]() |
voor? tegen? pels...
ik zag een reportage over hoe ze konijntjes, zeehondjes en vosjes doodKNUPPELEN voor hun pels.
Ik was er al eerder tegen toen ik gewoon 'hoorde' hoe dat gebeurde, maar nu dat ik het heb gezien :( :( huilde even stiekem laat die beestjes toch gewoon leven als het maar om hun pels gaat. :mad: |
ahhhh ja das zo zielig en dan gaan ze doooooooooood :(
|
wel belachelijk, wel arme beestjes doodknuppelen, maar de mensen niet :(
|
Tegen
|
Ja joh voor hun pels is het natuurlijk walgelijk, maar voor jouw eten niet he :)
|
Ligt aan de situatie.
Bij nertsen die gefokt worden, ben ik voor. Maar ik ben tegen jagen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: 100% tegen. Dat lieve zeehondje dat zo schuchter naar de camera kijkt tijdens '...and nobody's gonna stop me now'. Awwwww :o |
Citaat:
|
Hoe dan wel, met lachgas? :rolleyes:
|
Citaat:
|
Ze worden echt wel d.m.v. anale elektrocutie vermoord.
|
nou ik ben er vooral tegen dat ze zo bruut worden gedood... want het is hypocriet om dit af te keuren en wel lederen schoenjtes te dragen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
voor natuurlijk! :rolleyes:
|
Citaat:
|
Voor natuurlijk. Ik knuppel in mijn vrije tijd altijd de katten in de buurt dood.
|
Citaat:
|
>> f&f
|
hmm ik vind er wel enigszins verschil inzitten of je ze doodt om mensen mee te voeden, of omdat je het hitsig vindt een dood dier om je nek te hangen. hoewel het eten van dieren ook absoluut niet noodzakelijk is. tegen iig.
|
Citaat:
100% tegen, zoniet meer. |
ach ik kan ze toch niet betalen, en als ik het wel kon, dan zou ik nog steeds een mooie nieuwe casjmieren jas kopen......
|
Citaat:
|
Als ze net als bij de 'tamme' koeien ook het vlees zouden eten, dus gewoon alles opmaken, heb ik er geen probleem mee. Zolang de diersoort maar niet uitsterft.
Jammergenoeg is dat niet het geval, en is het ook nogeens erg on-funest, dat knuppelen... |
Citaat:
Andere methoden zijn CO (of CO2?) gas. Maar dat beschadigd de pels ofzo (droogt uit? oid). |
Citaat:
- een jas omdat mensen het mooi vinden => diverse soorten dieren gaan er voor dood - koeien, etc. moeten dood, omdat er mensen zijn die vlees lekker vinden (vlees is niet noodzakelijk). Zit niet veel verschil tussen 'leuk vinden' en 'lekker vinden'. |
Citaat:
Het enige verschil is dat de zeehondjes die doodgeknuppeld worden tenminste nog een vrij leven hebben gehad. De dieren in de bioindustrie niet. Worden vanaf hun geboorte beschouwd als een object, worden lichamelijk aangetast (castratie zonder verdoving, etc. ), in onnatuurlijke omgevingen gestopt, etc.. |
Citaat:
|
Trouwens, ik zou liever zo'n zeehondje zijn dan een varken in Nederland.
|
Citaat:
|
100% TEGEN!!!!
Het slaat helemaal nergens op dat ze die zeehondjes allemaal doodknuppelen, als smoes gebruiken ze dat er teveel zijn maar dat is helemaal niet zo ze willen ze gewoon vermoorden voor hun bontjassen! Echt zooooooooo gemeen ik kan me er zo kwaad over maken! Mensen die echte bontjassen dragen zijn gek geweest om ze te kopen... Dit vond ik net op www.stopdezeehondenmoord.nl DE ANDERE KANT VAN NOORWEGEN De Noorse toeristenindustrie heeft er een nieuwe attractie bij: zeehonden afschieten. Zo hoopt de overheid van Noorwegen het aantal zeehonden terug te brengen en meteen toeristen te trekken. Duizenden zeehonden zijn in gevaar door deze onmenselijke en wrede vorm van vermaak. U kunt vandaag nog iets doen om de slachtpartij te stoppen. Waar slaat dit op? Zijn ze helemaal gek geworden daar in Noorwegen om als toeristische attractie zeehonden af te laten schieten????? Ze hadden beter kunnen zorgen dat ze de roofdieren niet hadden vermoord en beter op de walvissen en orka's (die eten geloof ik zeehonden) moeten letten. Dus steun de actie tegen de slachtpartij in Noorwegen en teken op die site! |
Dat artikel is bullshit.
Door jarenlange bescherming van die zeehondjes zijn er gewoonweg te veel. En ze worden sowieso neergeknald, nu alleen met publiek erbij. Maken ze nog een kleine winst eruit ook nog. Maar on-topic. Ach... onderstaande afbeelding zal wel genoeg zeggen. http://www.thebestpageintheuniverse.com/bigpot6.jpg |
Citaat:
Jah maar als ze de roofdieren niet hadden laten verdwijnen waren er niet teveel gekomen. En het is nog maar de vraag of er teveel zijn.... Het is gewoon onzin om ze dood te schieten als vermaak, als ze ze nou op gingen eten ofzo... omdat ze honger hadden had ik er nog wel een beetje begrip voor.... maar nu.... |
Citaat:
Het bieden van de "kijk-naar-het-schieten" service is just een extraatje om meer geld in het laatje te brengen. |
Citaat:
maar nee... ze willen gewoon geld verdienen, alles draait weer om geld.... |
Dieren die ervoor gefokt worden...
Daarvoor ben ik voor. Jacht, ben ik tegen. |
Citaat:
Waar halen ze die roofdieren dan vandaan? Er zijn inderdaad nog maar weinig inheemse roofdieren, en ik betwijfel of het uitzetten van (bijvoorbeeld) wolven weinig zin heeft... En ja, zo'n project opzetten zou geld en tijd kosten. Veel zelfs. Zeehondjes effe snel (en relatief pijnloos) de kogel geven terwijl er toeristen bij zijn is een veel betere oplossing. |
Citaat:
Ze kunnen bijvoorbeeld orka's uit dofinaria leren in het wild te kunnen leven, of ijsberen? (die laatste komen niet voor in noorwegen zeker...). Nee wolven heeft geen zin die zitten in het bos en eten geen zeehonden, maar poolvossen e.d. wel geloof ik. Het kost misschien geld, maar er zijn vast wel meer toeristen die naar orka's en walvissen willen kijken dan die lieve zeehondjes willen doodschieten. Het is ook goed voor de biodiversiteit om verdreven dieren weer terug te halen. Hebben ze in NL ook gedaan met bijvoorbeeld bevers en otters Het is trouwens ook ethisch niet verantwoord om dieren voor de lol dood de schieten. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, zelfs die zeehondjes, want hun aantal blijft constant, wat goed is voor de natuur. |
Citaat:
|
Citaat:
En nee, ze zullen worden niet "massaal" afgemaakt worden, alleen genoeg om alles stabiel en evenwichtig te houden |
Citaat:
|
Citaat:
traag en pijnlijk doodgaan of in 1 schot /steek neer? aan jou de keuze. |
Citaat:
En geweren lijken me niet echt natuurlijke dingen. en in de natuur heeft alles een nut. Die dieren worden opgegeten zodat andere dieren kunnen leven. Maar als ze gewoon die dieren af gaan schieten, dat lijkt me niet echt nut hebben he... ookal verdienen ze er geld mee. |
Citaat:
Doe niet zo dom. Wat denk je dat daar aan vooraf gaat :rolleyes: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16. |