![]() |
Kans op psychose groter bij blowen voor je 16e
citaat uit de Metro:
Citaat:
|
eeuwig zonde
|
ben ik toch een jaartje te vroeg begonnen het vlep'un ;)
I can just FEEL I'm going nuts :P |
mja, dat is dus het enige wat er zonde is aan dat onderzoek, als het nou met je 15e was ok... maar 16 ... waarom?!!
[offtopic: ik ben echt te lam hiervoor zeg] |
Ik ben op m'n 16e begonnen dus ik heb nergens last van :D.
|
naaier! :P
|
Verder vind ik het hele onderzoek een beetje zinloos. Het was toch al min of meer bekend dat je meer kans op psychoses hebt als je blowt. En waarom iemand van 15 wel en 16 niet?
|
Citaat:
Whow.. wel 2 hele keren.. |
Citaat:
|
Dus als ik de dag voordat ik 16 zou worden een joint rook heb ik ineens meer kans? Lijkt me niet he...
|
ach, zie het als een indicatie :)
|
True. Mja niet dat ik me er echt druk om maak ofzo. Voor zover ik weet is er nog niemand in mijn familie die een psychotische aanval of wat dan ook heeft gehad dus dat zit ook wel goed :).
|
mja, kan me er eerlijk gezegd ook niet druk om maken.
|
Citaat:
<3 @ je sigje |
Citaat:
|
Mijn oog viel laatst op een of ander vakblad voor de psychiatrie; 'causaal verband cannabis-psychose nog altijd niet bewezen' was de strekking. Ik kan me goed voorstellen dat je met aanleg door een emotieversterker een grotere kans krijgt, maar dit soort artikeltjes zonder diepgang, sja.. Paar dagen geleden stond er in diezelfde metro nota bene dat experimenteren met drugs goed is voor je persoonlijke ontwikkeling. Tell me about it :)..
|
Citaat:
|
Citaat:
en @ je andere post: voor je 16e zijn je hersens nog hard bezig te ontwikkelen, dan kan het gewoon meer kwaad. iets vergelijkbaars was over alcohol al bekend. verder maakt het ook nogal uit of je aanleg hebt voor schizofrenie, maar dat zal bij mij ook wel meevallen...maar een paar mensen in de familie hebben daar last van |
wow, misschien ben ik daarom zo vreemd :confused:
|
ja, dit wisten ze een tijd geleden ook al..
|
Citaat:
|
dat was toch al langer bekend?
anyway, i'm fucked. ben op m'n 13e begonnen. verklaart 'n hoop. :D ;) |
Citaat:
|
ik op me 15e ofzo, dus ja, ik zal inde toekomst wel psycho worden dan.
|
Geloof er geen zak van.. Iemand die ik ken die blowde al wekelijks op de basisschool en begon met dagelijks in de brugklas, en die is gewoon kerngezond.
|
Citaat:
|
he verdorie :p
|
Ik heb om m'n 15e en 16e aardig wat geblowd. en ik heb op m'n 18e een psychose gehad. maar ik geloof niet dat het daar mee te maken heeft gehad. er zijn veel meer factoren die meespelen zoals aanleg en erfelijkheid. en ook niet iedere persoon die blowt voor z'n zestiiende krijgt een psychose. alleen als je er toevallig gevoelig voor bent.
|
Citaat:
|
achja, ik heb geen psychose :)
|
Ach ja, ik was toch al niet helemaal 100% dus dit zal er ook wel niet veel aan uitmaken :D.
|
Citaat:
|
Achja, m'n hoofd was toch al een teringzooi, nu kannik lekker wiet de schuld geven en op m'n wao gaan teren... naja laat maar :D
|
Citaat:
|
Citaat:
De kans vergroot bij sommige jongeren, tis niet dat iedereen per definitie psychotisch wordt als ze voor hun 16e hebben geblowed. Een vriend van mij die veel blowde is trouwens ook in een psychose beland, maar hij begon pas met blowen na zn 17e.. |
fijn om te horen :rolleyes:
ik was 14 toen ik begon... |
Hehe, verklaard een hoop :D
|
Citaat:
|
Is achterdochtigheid geen normaal effect dan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik neem altijd een pistool mee omdat ik bang ben voor de stadsduiven, omdat ze mij steeds intimideren. Ook zitten ze vaak in een boom of bos. Bos is de vertaling van bush. Bush is een enge man. Enge mannen zijn gevaarlijk. Ik ben ook gevaarlijk. Ik was voor mijn 16e al een boefje. Dus jah, ik denk dat blowen voor je 16e een goed idee is. |
Citaat:
|
Citaat:
Je hoort misschien wel eens, of leest hier op het forum, dat stonede mensen tussen nuchtere mensen niet altijd fijn is. Je gaat je er meer bewust van zijn dat je stoned bent, en krijgt het gevoel dat mensen je aanstaren, op je gaan letten. Dat wekt natuurlijk een soort 'paranoia' op. Maar het is niet zo dat je als je stoned bent ineens gaat geloven in Area 51, Roswell, dat de CIA en de AIVD het allemaal op JOU gemunt hebben en dat stiekem iedereen daar met een glas whiskey-cola bij de geheime dienst zit ;) |
Citaat:
http://www.bruud.com/fbruudi.jpg is watching you! |
mjah, als ik niet had geblowd had ik mezelf veel ellende bespaard, ik begin steeds meer in dit soort onderzoeken te geloven, ik merk echt dus dat ik achterdochtig, geniepig, angstig en paranoide word.
Jammer :( |
^euh misschien ff stoppen dan? Ik kreeg er ook na aantal jaartjes 'last' van en ben toen bijna een jaar gestopt (met af en toe tussendoor nog even proberen). Nou is het volledig weg. Merk wel dat als ik een tijd weer veel blow het terug komt.
|
Citaat:
|
mja tis maar net hoe graag je van die paranoia af wil he.
|
zei m'n oma hoopvol...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |