![]() |
definitie van geluk.
kan iemand mij die geven?
|
Jazeker:
ge·luk (het ~, ~ken) 1 gunstige loop van de omstandigheden => bof, fortuin, mazzel; <=> ongeluk 2 aangename toestand waarin men zijn wensen bevredigd ziet en vrede heeft met zichzelf en zijn omgeving => heil, zegen |
Citaat:
|
Jaaa Vandale quoten kunnen we allemaal :P
Volgens mij is geluk een gevoel van vooruitgang. Je kunt nog zo tevreden zijn met de toestand zoals die is, maar als je weet dat die over afzienbare tijd verslechterd ben je niet gelukkig. |
seks drugs en rock&roll voor een goed doel.
|
Je levenstaak doorgronden.
|
die bestaat niet
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zou een vakantie kunnen zien als een korte onderbreking van je mentale gemoedstoestand. Een extra-tje. Ook mensen die terminaal ziek zijn en ernorm genieten van een weekje aan de Spaanse costa voelen zich daarna toch beter omdat ze er even uit zijn geweest. Ze vallen dan weer terug in het oude toestand, maar die is niet verslechterd. |
Citaat:
|
De mate waarin je behoeften kunt bevredigen en dat kan echt vanalles zijn, van materiële welvaart tot persoonlijke ontplooiing.
|
endorfine (dat is het goed hormoon toch?)
|
geluk is leegte ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
voor mij klopt de definitie van van dale gewoon.
wel zou ik nog aan toe willen voegen dat werkelijk gelukkig voelen een moment is. tuurlijk, als je daar bent gekomen dat je geen wensen meer hebt, ben je volgens de definitie gelukkig. maar het echte geluksgevoel heb je dan m.i. niet |
ik hou meer van : ' wat is geluk niet?'
|
Kun je mij een definitie van 'Tafel' geven?
Nee, wat betreft geluk denk ik dat het in grote lijnen allemaal wel op dat van de dikke vandalen neerkomt. |
Wilskracht & discipline
Dat is de gelukscocktail. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33. |