![]() |
Das Experiment
Ik wel eens gehoort dat dit echt gebeurd is? Een aantal jaar geleden in duitsland...weet iemand hier wat van af....?En als je de film niet gezien hebt! Zeker een keer huren, of kopen, kicke film
|
Er was in de VS het Stanford Prison experiment geloof ik (ik kan de naam ook fout hebben:o). Het experiment is vroegtijdig afgebroken omdat ze bang waren dat het verkeerd zou aflopen.
Das experiment laat zien wat er zou kunnen gebeuren als ze het niet hadden afgebroken. |
Citaat:
Ik heb hem gekeken voor CKV. Was een leuke film. |
******** heeft gelijk :)
Een film die ik al een hele tijd wil zien.. |
Citaat:
Ik las iets over dat het expiriment in Engeland is uitgevoerd. Maar ik weet het ook niet zeker. |
Citaat:
|
ik heb wel zoiets gezien bij Filosofie vorig jaar, alleen dan niet bewaker en gevangene... maar wel zoiets soortgelijks. Maar dat waren echte opnames
|
ik heb hem een paar weken terug met Duits gekeken
was een hele indrukwekkende film.. wat macht met een mens kan doen... pff... best eng eigenlijk.. |
indrukwekkende film, is wel wat geromantiseerd maar het echte experiment liep idd uit de hand, zijn alleen geen doden gevallen geloof ik..
|
heb 'm laatst ook gekocht, goede film :) zeker eentje die nog even blijft hangen.
|
Citaat:
|
vond het een goede film, maar wist niet dat het experiment ook echt is geprobeerd
|
Best indrukwekkende film, ook apart dat ze nazipraktijken in de film hebben verwerkt.
|
Ik vond het engste aan de film dat mensen echt zo kunnen worden van macht. Dat ik zelfs zo kan worden. Dat vind ik behoorlijk bizar. De film was wel erg goed, soms een tikkeltje vervelend, maar toch (y)
|
Het is echt gebeurd, maar toen het extreme vormen aan ging nemen zijn ze ermee gestopt. Het is dus nooit zo ver gekomen als in de film.
Ik vond dit een van de engste films die ik tot nu toe heb gezien. Het is namelijk zo echt, en het is eng om te zien hoe ver mensen kunnen gaan. Bij die cheesy horror films heb je dat niet, daar zie wat bloed word is iemand vermoord blablabla. Maar Das experiment gaat over de menselijke geest en hoe ziek die kan worden... Freaky.. Er is trouwens ook een boek van.. |
Ik vond mn een beetje te
|
welk experiment??
en ja ik ga de film wel een keer huren hoor.... |
Goede film, maar ik zag hem toevallig net 1 dag nadat ik irreversible gezien had, en die is qua shock net een trede erger, wat op zich wel jammer was, want daardoor maakte hij minder indruk(irreversible had me echt naar het hart gegrepen, ook de dag daarna nog). Maar ik ga hem binnenkort als het goed is in de bios kijken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ik vond het een bizarre film.
Maar mensen die willen zien tot welke waanzin de mensch kan worden gedreven;. Het voegt weinig toe denkik :). Maar niemand is het met me eens ^_^. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |