![]() |
wat wordt het nou?!
wie kan mij wat tips geven over hoe een makkelijke en snelle studiekeuze te maken..tijd dringt namelijk want zit al in mijn examenjaar
thanx folks :confused: :confused: |
dat de tijd dringt is niet echt waar, want je hebt nog een half jaar voor lotingstudies en nog veel langer voor alle andere studies.
maar hoe je een keuze zou kunnen maken? kijk eens op sites van scholen naar wat voor studies zij aanbieden. Ga van alle studies na of je dat wel leuk lijkt. Schrijf de dingen je leuk lijken op en ga je daar verder in verdiepen aan de hand van sites ed. Als je uiteindelijk een of een paar studies in gedachten hebt dan kun je naar open dagen gaan of meeloopdagen. |
Doe een interessetest met studieuitkomsten? Dat vond ik zelf wel handig, niet dat het altijd als uitkomst heeft wat je zou willen studeren, maar misschien dat je gewoon een richting vindt. :)
|
ik ben voor mezelf een lijstje aan het maken, omdat ik ook redelijk snel al beslist wil hebben waar en wat ik wil gaan studeren
mijn lijst: 'een paar eisen: studies die me leuk lijken: waarom lijken deze studies mij leuk? waarom lijken deze studies mij niet leuk? in welke stad wil ik studeren? waarom zouden deze steden niet leuk zijn?' zo kun je te werk gaan :) |
Welke vakken op school vind je leuk en welke beroepen/studies kun je eraan relateren?
Welke richtingen kun je alvast wegstrepen? Wil je per se WO, HBO of MBO? Wat kun je later met de studie doen? Waar wordt de beste opleiding gegeven en is het een leuke studentenstad? (Wil ik op kamers?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55. |