![]() |
ik heb rauwe kip op
perongeluk, het was nog rauw van binnen maar ik keek te laat. Wat nu ? :confused: :( :)
|
Ik denk dat je een beetje ziek kan worden. Misselijk oid. Denk niet dat het echt schadelijk is aangezien het maar een klein beetje is, dat je binnen hebt gekregen.
|
ow als je het zeker wilt weten, zoek even op www.google.nl
|
oke heb zelf maar even gekeken, was ook nieuwsgierig:
Salmonella Salmonellabacteriën komen voornamelijk voor in vlees, kip, eieren en rauwe melk. De gevolgen van een voedselvergiftiging met deze bacteriën zijn diarree, braken en koorts. De symptomen treden 12 tot 36 uur na het eten op. Vooral jonge kinderen, ouderen en zieken zijn zeer gevoelig voor de Salmonellabacterie. Zij moeten dus extra voorzichtig zijn. Salmonellavergiftiging is te voorkomen door vlees en rauwe (niet gepasteuriseerde) melk door en door te verhitten, eieren goed hard te koken of te bakken (de eierdooier moet gestold zijn) en geen rauwe eieren in desserts te gebruiken. |
Je zou geen kip meer durven eten als je weet wat er allemaal wordt ingespoten om het lekker en sappig er uit te laten zien :|
|
Citaat:
|
hoeveel, beste stamper :)?
een hapje of een pond? |
Als het niet veel was, zou ik me geen zorgen maken. Voor de zekerheid kan je nu veel gaan drinken, water oid, dat kan wel helpen te voorkomen dat je er ziek van wordt. Word je er toch ziek van, dan heb je iig genoeg vocht tot je genomen.
|
Nederlandse kippen zijn goed gecontroleerd :) buitenlandse kippen daarentegen....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er word water, zouten, chemisch stuf allerhande in de geslachte kippen geinjecteerd (y) |
Het eten van een beetje rauwe kip, daar ga je niet dood van. Salmonella wordt sowieso een beetje overdreven. Jaren geleden zat het er veel in en was het inderdaad niet goed om rauwe stukjes te eten. Tegenwoordig valt dat allemaal best mee.
Salmonella nestelt zich echter niet alleen in kip, maar ook in andere soorten vlees en gevogelte. |
Schuurt de maag. :)
|
Citaat:
ik ben ook niet voor bio industrie maar goed, wat kan ik er tegen doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard maakt het daarbij wel uit hoe groot de portie is die je binnenkrijgt en hoe gevoelig je ervoor bent. Maar niet voor niets moet je altijd je mes en snijplank heel goed schoonmaken nadat je kip hebt gesneden. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarom gewoon de kip als laatste snijden. En zorgen dat hij stront gaar is :D |
salmonnella kun je echt flink ziek van worden, mijn vader heeft het een keer gehad.
Die had 4 dagen lang heeele hoge koorts en kon geen eten binnenhouden, was geen pretje. Ik zou gewoon ff langs de huisarts gaan en vragen of hij je daarvoor kan onderzoeken ofzo |
Ik ben nog niet ziek geworden:) maar het kan dus wel nog:| (36 uur is nog niet voorbij :O )
maar dat word ik toch niet:) ik had maar 2 happen op. Maar het was wel van de Aldi dus ik weet niet of het wel zulk goed gecontroleerde kip was:| |
Citaat:
Ik ben btw op vakantie een keer heel ziek geworden van een tosti. Waarschijnlijk hebben ze die op een snijplank gelegd waar ze kip op hadden gesneden. @Andijvie: die persoon die ik kende heeft er ook een groot darmprobleem aan over gehouden. Is nu (3 jaar nadien) nog altijd bezig met herstellen van darmoperaties etc. Gelukkig is 't btw bij die jongen van jou goed gekomen! @Stampertjuh: volgens mij maakt het niet uit hoe gecontroleerd het is. Rauwe kip bevat sowieso heel veel bacteriën. Je moet ook altijd je vlees doorsnijden als je het gebraden hebt en kijken of het niet rood is van binnen. |
Citaat:
Ranzige business. |
Okee. Ik weet het nu zeker. Internetten bij het ontbijt is niet gezond... (denk hier een groene 'ik-ga-bijna-oven-m'n-nek'-smilie)
|
doesnt matters
ik had gister een beschimmelde mini magdalena :D |
Citaat:
|
keuringsdienst van waarden met de kopkippen..hihi..lekker hoor, zo'n scharrelkip :P
|
ik denk dat je dood gaat
|
grote kans op salmonella...sla de pijnstillers maar vast in :evil:
|
net goed
|
Citaat:
|
Citaat:
En daar komt nog bij dat mensen vrij hardnekkige wezens zijn. De meesten kunnen wel een paar bacterietjes hebben. |
die komt hier nooit mer terug XD
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22. |