![]() |
Christiane F
http://geocities.yahoo.com.br/wumpsc...ct/entrev1.gif
ejz... wat ik me nou afvraag: wie hebben "Christiane F Wir kinder vom Bahnhof zoo" gelezen?? Want er zijn bijna alleen maar volwassenen die het boek kennen, en dus vraag ik me af: wat vinden jullie nou van dat boek? en hebben jullie de film ook gezien(zo ja: hoe was die?)en is die nog in de verkoop/kun je hem nog huren? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen xxx Lo0lly |
whuahhua ik wacht op spetterende recensies van mensen onder invloed, kom maar op :cool:
|
en waar de neuk gaat dat boek dan over?
oh... en wat heeft het te maken met d&a? :confused: |
het is een boek over kinder die zich die kinder von bahnhof zoo noemen en die aan de drugs raken en daarvan gaan afkicken ofzo. Heb stukken gelezen dacht ik op school, maar nooit het hele boek
|
http://www.moviemeter.nl/?film=3098
Schokkend portret van de Berlijnse drugs-scene, eind jaren '70. De 14-jarige Christiane ontmoet in de hippe discotheek Sound de verslaafde Detlef, en raakt langzaam verslaafd aan heroine. Naar dagboek-bekentenissen van de echte Christiane F. Met muziek (en optreden) van Bowie. Google It. |
Citaat:
xxx lo0lly |
Citaat:
maar nee, nooit dat boek gelezen, de film nooit gezien en dat ga ik zo houden. |
nu weet ik het weer ik heb een duits artikel gelezen over hoe het met die schrijfster was
|
En al had ik t boek gelezen.. wat wil je dan?
Je kan t toch zelf allemaal ook gaan uitvinden. |
Nee.
|
Citaat:
xxx lo0lly |
Citaat:
And while you're at it: leer Nederlands. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb hem gelezen
|
En wat vond je ervan?
|
ik ook
nou blij? |
ooit eens een poging gedaan maar niet erg ver gekomen...
|
Citaat:
xxx lo0lly |
|
Citaat:
|
ik heb het boek (y)
aan de video/dvd is moeilijk aan te komen, je kan het misschien wel proberen via marktplaats.nl, maar het is altijd een import. |
Oh die heb ik, het boek & de dvd. Erg goed.
En aanstekelijk, iedere keer als ik het lees/kijk krijg ik verdomd veel zin in zo'n leventje :o |
Ja en die film is trouwens slechter dan het boek. Als je het boek leest lijkt het alsof de dvd niet klopt en er hele scènes worden overgeslagen.
En via www.elcheapo.nl is het heel makkelijk te vinden waar je hem kan kopen. |
Citaat:
Interessant boek. |
Citaat:
|
ik heb het thuis.
ik ben gek op het boek, vind het echt geweldig en ik raad het iedereen definitely aan. het is een waargebeurd verhaal enigszins opgeschreven door de hoofdpersoon zelf. ongelooflijk. |
Boek gelezen.
Film gekeken. Wat een bagger, maar ik houd dan ook niet zo van drama. |
ik heb het boek aantal keren van de bieb geleent! echt heel erg mooi geschreven, en ook omdat het echt waar gebeurd is! en het is mooier beschreven dan 'het verrotte leven van floortje bloem'. :) ik vind het een echte aanrader! heb helaas de film nog nooit gezien!
|
Citaat:
|
Citaat:
xxx lo0lly |
Citaat:
|
Floortje Bloem is dacht ik ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Christiane F heb ik ook gelezen, erg interessant en aangrijpend. dEUS heeft op Werchter 2 of 3 jaar geleden iig beelden uit het boek/film/foto's gebruikt tijdens hun optreden. En ferdur weet ik feels te weinig te melduh! Behalve dat ik me rot schaam voor het Nederlandse niveau van onderwijs. |
Citaat:
|
als je dan toch bezig bent, lees meteen ff 'Go ask alice'.
|
Citaat:
Is alweer tijd geleden, maar ik herinnerde me dat er voorin iets stond over dat ze gesprekken had gehad en daarop het verhaal gebaseerd. Dat konden dus idd meerdere personen zijn. |
Floortje Bloem heb ik ook ooit eens moeten lezen maar daar was ik te lui voor en heb dus m'n samenvatting maar hier vandaan gehaald :P:D.
|
Citaat:
|
Ik kan geen boeken meer uit de bieb halen omdat mn boete hoger is dan 5 euro :bloos:
Dan sta je wel voor lul.. zegmaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nooit boetes bij de bieb eigenlijk. Behalve nu ik naar de bieb wil |
Citaat:
|
Ik heb het gelezen.
Goed boek. |
heb er stukken van gelezen met duits op school. verder ook een interview met het meisje op wie het gebasseerd is geloof ik maar dat kon ook bullshit zijn, t is en blijft school namelijk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik de film toen gezien toen ik 11 was op school.
Was helemaal onder de indruk. Snap achteraf niet hoe je dat kan laten zien. Was wel heel erg schokkend.. vond ik toen tenminste :rolleyes: |
Citaat:
Het boek heb ik in de kast staan, 'k heb het lang geleden gelezen en de film volgens mij ook wel eens gezien... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15. |