Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Gezocht: omschakelaar van usb naar ps2 of com (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=103418)

mboy 24-05-2002 16:43

Gezocht: omschakelaar van usb naar ps2 of com

Hallo allemaal
ik heb net een webcam gewonnen maar ik heb geen usb aansluiting.
Wie heeft er een omschakelaar van usb naar ps2 of de com poort????? :confused:

pietje63 24-05-2002 16:49

dat kan niet zomaar
je kunt wel een pci to usb kaart kopen; kost ca 20 euro (als je op de goede plaats bent anders 50 euro)

M@rco 24-05-2002 17:08

Heb ik hier zo liggen (USB -> PS/2)...

Is gewoon een simpel stekkertje, kan nooit duur zijn, dus ik zou zeggen... ga 'es naar een winkel :)

mboy 24-05-2002 17:12

Citaat:

M@rco schreef:

Is gewoon een simpel stekkertje, kan nooit duur zijn, dus ik zou zeggen... ga 'es naar een winkel :)

Bedank maar naar welke winkel kan ik het best gaan?

Wuzzelez 24-05-2002 17:25

De lokale pc-boer (meestal goedkoopste) of anders iets als een dynabyte, dixons etc.

pietje63 24-05-2002 17:27

Citaat:

M@rco schreef:

ja, maar dat is bijv. om een muis op je usb poort aan te sluiten

hij wil juist andersom iets aansluiten

spawn again 24-05-2002 20:05

Geen USB aansluiting? :confused:

M@rco 24-05-2002 20:13

Citaat:

pietje63 schreef:

ja, maar dat is bijv. om een muis op je usb poort aan te sluiten

hij wil juist andersom iets aansluiten

Ja, om bijv. je USB-muis op de PS/2 poort aan te sluiten... maar ik zie wat je bedoelt, PS/2 aansluitingen op je PC zijn er alleen voor toetsenbord en muis... niet voor webcams :D

Ja, denk toch dat 't dan moeilijk wordt... maar iedere PC van vóór de steentijd heeft toch eigenlijk wel twee of meer USB-aansluitingen? :confused:

Enneh... wat heeft dit eigenlijk met software te maken? :D

spawn again 24-05-2002 20:15

Citaat:

M@rco schreef:
Ja, denk toch dat 't dan moeilijk wordt... maar iedere PC van vóór de steentijd heeft toch eigenlijk wel twee of meer USB-aansluitingen? :confused:
Ik denk PC's van na 97 ofzo? :confused:

Koen 24-05-2002 20:33

USB -> PS2 is natuurlijk onzin, je gaat geen webcam aansluiten op een aansluiting waar je muis inmoet. (Al is 't alleen maar omdat je daardoor niet meer kan muizen)

Ten tweede denk ik niet dat het mogelijk is om op die manier te converten. Andersom is een ander verhaal, USB is wel downwards compatible, andersom niet. Je kan data die sneller moet dan een com poort aankan niet over de com poort sturen natuurlijk :)

Tijd om een USB insteekkaartje te kopen dus.

M@rco 24-05-2002 21:20

Citaat:

Koen schreef:
Ten tweede denk ik niet dat het mogelijk is om op die manier te converten. Andersom is een ander verhaal, USB is wel downwards compatible, andersom niet. Je kan data die sneller moet dan een com poort aankan niet over de com poort sturen natuurlijk :)
Hmm... ik heb hier anders toch echt zo'n verloopstekkertje liggen... om een USB-muis op de PS/2-poort aan te sluiten. Dus dat kan iig wel... of bedoel je dat niet?

Dutchian 24-05-2002 21:33

Citaat:

M@rco schreef:
Hmm... ik heb hier anders toch echt zo'n verloopstekkertje liggen... om een USB-muis op de PS/2-poort aan te sluiten. Dus dat kan iig wel... of bedoel je dat niet?
topic doorlezen
Hij bedoeld juist een webcam (USB apparaat) op een ps/2 of com aansluiting te krijgen.
Naar mijn gewete kan dit ook niet, zoals een paar al zeiden, een USB kaartje kopen

Triloxigen 24-05-2002 22:00

Is dit niet eerder H&T of V&A?

Koen 24-05-2002 23:07

Citaat:

M@rco schreef:
Dat kan wel, maar bedoel ik niet. Een webcam geeft heel wat meer data door dan een muis, die alleen bewegingen en kliks registreert. Een USB aansluiting is dan meer een luxe dan pure noodzaak.

En dit is idd H&T, gaat even verplaatst worden :)

Orion84 25-05-2002 20:39

uhh, het is volges mij niet eens alleen dat snelheids tekort van PS/2 poort. de software van die webcam zal em op een USB poort gaan zoeken en niet op een PS/2 de software voor een USB muis met zo'n convertor is ervoor gemakt die muis ook te herkennen als ie in de PS/2 poort wordt gestopt.

dus idd, gewoon nog een keer goed zoeken en anders een USB insteekkaart kopen. (meteen 2.0 zou ik zo zeggen!?)

maar als die pc zo oud is dat er geen USB op zit kan ie die webcam dan sowieso wel aan ?????? en alle software enzo?? streaming video is nou niet bepaald wat je noemt source zuinig :D

Chimera 26-05-2002 11:40

Citaat:

M@rco schreef:
Dat werkt dus alleen met muizen. Als je daar een webcam op aansluit, werkt in het beste geval je webcam niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.