![]() |
Een Vraagje over de Bejaardenhuis
Hallo.. :)
Ik had een vraagje aan jullie.. Ik moet een werkstuk maken van Verzorging.. Ik moet iemand intervieuwen die 70 tot 85 jaar oud is. Zodat we te weten komen hoe de verzorging van 60 tot 70 jaar geleden was. Maar ik heb dat niet gedaan.. :rolleyes: Want ik ken niemand die zo oud is, dus probeer ik de antwoorden van internet af te halen. Nu is er een vraag over de bejaardenhuis die ik moet beantwoorden: "Hoe zag de bejaardenhuis er vroeger uit?" Dus ongeveer 60-70 jaar geleden. Maar ik kan die antwoord nergens vinden op internet.. Kunnen jullie mij misschien hiermee helpen..? :bloos: Alvast Bedankt..!! Groetjes van ..*..BabyBoo..*.. |
interviewen ;)
mensen in de jaren 30/40 hadden waarschijnlijk weinig geld. Ze gebruikten niet de dure lotions en cremespoelingen die jij misschien elke dag in je haar of op je gezicht smeert. Ze verzorgden zichzelf natuurlijk wel. Je haar kammen, gezicht wassen etc, weinig moeite :) Zij konden toen nog stralen zonder dat ze 5 lagen make up erop hadden zitten (Y) |
Citaat:
|
Zonder een roze lettertype en die begroeting zou ik je misschien nog serieus nemen.
|
Hadden ze bejaardentehuizen vroeger?
|
toen werd toch alles binnen de familie geregelt?
|
Citaat:
|
Het is trouwen HET bejaardenhuis
Auw koppijn..... |
Jezus mens, ga langs het bejaardentehuis en vraag het.
|
Citaat:
de ouderen zorgden ook voor de kinderen enzo... mannen denk ik op het land. |
haha ik heb heel de vraag verkeerd beantwoord en de TS had het niet door
zoals de rest zegt, het werd door de familie gedaan :) |
Citaat:
|
S&S --> Overige vakken
|
Citaat:
|
je was vooral afhankelijk van 'liefdadigheid' en echte verzorginsinstellingen had je volgens mij nog niet echt. Je moest het hebben van buren / familie en alleen de mensen die niet door buren / familie geholpen konden worden werden opgevangen door bijv. kerken. De overheid bemoeide zich er erg weinig mee. Het was ook zo dat diegene die niet voor zichzelf meer kon zorgen (de verzorgde) het als een gunst moest zien te worden opgevangen. Vaak werden er ook strikte regels gesteld waaraan men zich moest houden.
kortom: weinig/geen overheidsbemoeienis. Mensen waren afhankelijk van liefdadigheid en behoorden zich ook zo te gedragen. xxx fantome |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |