![]() |
niksnut..
Ben nu inmiddels 19jaar geen opleiding en niks
3jr trug een cva gehad en nu dus linkzijdig verlamd mijn opleiding SPW zit er niet meer in omdat ik dat lichamelijk niet vol hou. Vind het bovendien ook erg moeilijk om tussen de mensen te zijn ben toch anders en dat is iets wat ik erg moeilijk vind ben dan snel jaloers omdat ik ook zo wil zijn als hun. Weet echt niet meer wat ik moet doen waar ik an moet beginnen of ik uberhaupt ergens aan moet beginnen. voel me zo alleen in deze wereld... :( |
dit is meer een mededeling en dan mag niet :nono:
|
Sorry..
|
Misschien heb je een vraag hebt o.i.d.? Want dan is het natuurlijk geen mededeling meer. :)
|
Tis idd meer n vraag of iemand weet hoe ik n beetje verder moet qua opleiding of wat dan ook..?
|
Citaat:
Misschien een leuke hobby van je waar je een opleiding of cursus bij kan doen.. |
Citaat:
Je inzetten voor een lotgenoten vereniging, lijkt je dat niets? Lijkt me echt een vreselijke aandoening. Vandaag hebben we toevallig de lesstof over de NDT-methode (neuro development treatment) behandeld.. ..Sterkte, meid! |
Ik denk eigenlijk aan die reclame van LOI enzo: studeren op je eigen tempo, thuis... Dat lijkt me ideaal als je wel graag wilt maar lichamelijk niet veel aankunt. :) Als je daar de discipline voor hebt kun je het zeker proberen!
En hoe komt het dat je je alleen voelt? Ik snap dat het nu niet zo makkelijk meer is om een random discotheek in te stappen, te gaan dansen en vrienden te maken. Maar er zijn toch wel andere dingen die mogelijk zijn? Clubs enzo... Ik bedoel: ik kan me niet voorstellen dat je geen andere keuze hebt dan je eenzaam voelen. Verken de mogelijkheden eens! |
Citaat:
Had ook heel veel vrienden en me beperking begin ik ook al langzaam t accepteren, maar als je vrienden je niet meer willen omdat een handicap niet in hun perfecte leventje past en ze alleen maar liegen en doen dan ben je snel weer alleen ik wil niet meer met ze om gaan magoed lang verhaal.. |
Een vriendin van mij heeft een spierziekte, waardoor haar kracht in haar spieren langzaam afneemt. Vroeger kon ze rennen, fietsen enz. Nu zit ze in een rolstoel en is het kracht zetten om vooruit te komen vaak al lastig.
Zij doet op dit moment een (particuliere) opleiding waar veel creativiteit bij komt kijken. Ze is erg creatief en houdt ervan om te schilderen en te tekenen. Die dingen kosten haar ook niet heel veel kracht en bovendien zijn er voor veel dingen aanpassingen mogelijk. Misschien heb je een bepaalde hobby die je wél goed afgaat en zou je daar een cursus van kunnen volgen? Verder zou je ook kunnen kijken naar meer theoretischer opleidingen of navraag kunnen doen bij scholen over aanpassingen binnen de opleiding. Zo blijkt die vriendin van mij gewoon mee te kunnen doen met dans op haar school! Ze mag d'r gewoon haar eigen versie van maken. Ook verplaatsen ze sommige lessen naar beneden zodat ze geen probleem heeft (er is geen lift) met naar boven komen :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02. |