![]() |
Kinderpsychiatrie
Vanaf welke leeftijd is nou de kinderpsychiatrie? Ik hoor verschillende dingen, bijvoorbeeld tot 18 jaar en ergens anders weer van 3-12 jaar... maar wat is het nou precies? Weet iemand dat??
|
ik dacht tot 18 jaar, maar 100% zeker weet ik het ook niet meeer nu.
|
iig t/m 12/13 jaar
Daarna krijg je jeugd t/m 18 jaar en daarna heb je in sommige instellingen nog adolecenten t/m 24 jaar of zoiets en daarna komt de volwassen zorg (als het goed is) :) |
Citaat:
worden kinderen in de leeftijd van 0-13 jaar behandeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben 21 en ik moet tot mn 23 ste naar de jeugd psygiatrie!
|
Citaat:
|
alsof iemand van 0 al psychologische problemen heeft :rolleyes:
|
Citaat:
Denk aan een baby die niet reageert op de buitenwereld of alleen maar schreeuwt of agressief is... ik zie me alleen geen baby met therapie voor :D , maar dat zal ook wel bestaan. |
kinderpsychiatrie is tot 12 jaar
van 12 tot 18 jaar is het jeugdpsychiatrie en vanaf je 18e volwassenen psychiatrie |
Citaat:
|
dat ligt aan de instelling denk ik... ik kan tot m'n 21e op de jeugdafdeling blijven.
|
Citaat:
was mijn ggz maar zo! Maargoed, de ggz in Gouda is gewoon niks. ben er niet voor niks weg. Blegh(n) |
In Goes had je:
Kinderkliniek t/m 12 jaar jeugkliniek 12/13 - 18 jaar Er werd een beetje gekeken of je nog erg kinds was als je 12 was, zo ja dan ging je naar de kinderkliniek, zo nee dan paste je misschien beter in de jeugdkliniek. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30. |