![]() |
Mag hij dat?
Hejz...
Ik weet niet of jullie me kunnen helpen, want ik kom er zelf niet meer uit :bloos: Ik heb een vriend(gewoon vriendschappelijk), maar die heeft een hekel aan twee andere vrienden en een vriendin van mij, en hij wil nou dat ik daar niet meer (vaak) mee omgaan, maar dat lukt me dus echt niet, en vinden jullie dat ik dat van hem moet pikken, of heeft hij gelijk? moet ik meer tijd aan hem besteden en echt die andere niet meer zien? en wat moet ik tegen hem/hun zeggen? ik weet niet of jullie me kunnen helpen, maar hoop ut wel :( xxx lo0lly |
Nee, mijn vriend bepaalt niet voor me wie ik zie. Wat heeft hij daar nou weer mee te maken.
Maar hij kan wel aan me vragen hem meer te zien als hij zich achtergesteld voelt, maar das iets heel anders vind ik. |
je moet tegen je vriend zeggen dat-ie 's een keer normaal doet.
|
Neen dat mag hij niet. Jij gaat graag met ze om, en dat heeft hij maar te accepteren. Dan gaat hij maar niet met jou mee, naar hen toe. Misschien ziet hij hen als bedreiging voor jullie relatie, omdat je het hier onder andere over 2 vrienden van het mannelijk geslacht lijkt te hebben, ga je erg goed/close met hen om? Misschien kunnen jullie het er gewoon eens over hebben. Hij mag/kan het je in iedergeval niet verbieden, vind ik dan. En oké, stel je besluit ermee akkoord te gaan, en het is over 3maanden uit met je vriendje.. dan ben je iedereen kwijt... is dat het wel waard?
succes:) |
Tuurlijk moet je dat niet pikken!
Het zijn toch jouw vrienden? Wat heeft hij daarmee te maken? |
Citaat:
xxx lo0lly |
Citaat:
Ik zou me eens gaan afvragen of ie wel zo'n goede vriend is als ie dat van je eist.. Volgens mij kun je hem beter laten vallen dan die drie andere vrienden.. [edit] tegelijkertijd postte je zelf dus al dat t niet je vriendje is, iedereen denkt dat denk ik omdat je alleen al overweegt te luisteren naar hem [/edit] |
Als die vriend zeeeer veel voor mij zou betekenen dan zou ik toe in staat zijn anderen te laten schieten voor hem.
Dat is toch niet zo vreemd! En trouwens wie zijn wij daarover te oordelen, doe dan toch waar jij zin in hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
xxx lo0lly |
Ben je gek geworden. Als het je vriend zou zijn, zou ik het al kinderachtig vinden als hij het van je zou vragen. Maar hij slaat echt alles.
|
Nee dat mag hij niet!!! Hij is je iig een verklaring schuldig... Want waarom mag je niet met ze omgaan?
Suc6 |
iemand die je iets verbied terwijl hij/zij daar nix over te zeggen hebt kan je maar beter dumpen. zoek betere vrienden.
die mensen maken je alleen maar ongelukkig. |
Ik vind dat hij zoiets best kan zeggen, wat jij ermee doet moet je zelf weten en er is altijd een gulden middenweg... al helemaal als het je vriendje niet is.
|
waarom vindt die vriend dat dan, is hij bang dat die andere mensen een slechte invloed op je hebben ofzo? of is het persoonlijk tegen die andere vrienden gericht. Als ik hetzelfde zou hebben zou ik inderdaad eens gaan kijken hoe een goede vriend die vriend eigenlijk is, en wat zijn bedoelingen zijn...
|
:D whahaha
dat je dat nog serieus overweegt ook |
Echte vrienden respecteren jouw andere vriendschappen
|
dat hoef jij niet te accepteren van hem. Het zijn toch jouw vrienden, niet de zijne...
je kunt m misschien eens vragen waarom hij er zo over denkt. |
Iemand die zulke eisen stelt is geen vriend. (n)
|
Vraagje: Hoe oud is je vriend?
|
LOL, Ik moest gelijk weer aan m'n verkeersexamen denken, toen ik op moest voor m'n scootercertificaat: 'mag dat?' :D ;)
Nou, dat bepaal jij, he. Jij bepaalt wat je wilt laten of niet voor die vriend. Ik persoonlijk zou het niet van hem pikken. Ik persoonlijk zou als goede vriend ook nooit zoiets van iemand vragen. Als hij problemen heeft met een paar van je vrienden, gaat híj daar maar niet mee om, maar jij mag toch zeker zelf wel bepalen met wie je omgaat? |
De beslissing ligt bij jou.. Maar ik vind dat de meesten een beetje te fel reageren wb die vriend van jou.. Weet jij welke reden erachter zit...?
x |
Citaat:
|
In een echte vriendschap ga je mensen niet verbieden om met andere mensen om te gaan :).
Iemand kan hoogstens aanraden om dat niet te doen, als die andere mensen een slechte invloed zouden kunnen hebben (crimineel of aan de drugs zijn bijvoorbeeld). Maar het blijft jouw keuze. |
Citaat:
|
tuurlijk mag hij dat niet.
besides, je bent 13, je hebt nog jaaaaaaaren om vrienden te vinden die beter bij je passen dan dit figuur. Maak je niet druk en ga lekker met je echte vriendinnen nijntjestassen shoppen. |
helemaal als hij een gewone vriend is, hij heeft echt geen recht jou dingen te verbieden! mee praten en anders weg ermee, want zo is t geen leven.
|
Citaat:
|
pff die vriend wil jou dus helemaal voor jezelf hebben. wat een sukkel, niet naar luisteren dus!! Tenzij hij er een serieuze reden voor heeft, (die anderen trekken je de goot in, bijv) maar dan nog blijft het volledig JOUW keuze wat je doet.
|
Citaat:
xxx lo0lly |
Nou ik kan me best voorstellen dat als je vriendje die andere vrienden van je niet mag, dat hij dan wil dat je daar dan minder mee omgaat.
Mijn broertje had vroeger een vriendje toen ie 13 was en die was echt niet om uit te staan echt en een hele slechte invloed op hem. Altijd maar klieren en vooral ook mij klieren :mad: De sfeer was ook niet al te best thuis, veel geruzie enzo. We brachten zelfs onze moeder een keer aan het huilen. :( Nou gelukkig zijn ze op gegeven moment geen vrienden meer en zelfs een beetje vijanden geworden. Nu kunnen ik en mijn broertje weer goed met elkaar overweg ^^ ---- Die ene vriend en die andere vrienden liggen elkaar misschien niet zo op een zelfde manier als bij die vriend van mijn broertje en mijzelf. Ok het is niet helemaal vergelijkbaar, want ik had toen ook een hekel aan mijn broertje, maar ik wil gewoon zeggen dat ik het me wel kan voorstellen dat je vriend wil dat je niet met die andere vrienden van je omgaat. ---- Heb je trouwens al gevraagd waarom hij ze niet leuk vind? |
Citaat:
|
Ik zou het niet pikken. Dat jij omgaat met mensen die hij niet kan uitstaan is zijn probleem, niet het jouwe.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |