Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Tot hoeverre heeft een email briefgeheim? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1035159)

K-elli-e 06-12-2004 16:07

Tot hoeverre heeft een email briefgeheim?

Wanneer een 'vriendin' je haar wachtwoord een keer gegeven heeft, en je hebt ruzie met der, waarna je haar emails leest en haar wachtwoord veranderd. Het is namelijk zo dat ik zelf gehackt ben, en ik in eerste instantie dacht aan haar. Toen ik vervolgens in haar mailbox was vond ik ontzettende gemene mails die over mij gingen. En dan heb ik het over echt persoonlijke dingen die ik haar heb verteld. toen ik dus boos was heb ik haar wachtwoord veranderd, haar vervolgens opgebeld, om te zeggen dat ik haar mails had gelezen en wanneer ze normaal deed zou ik haar het wachtwoord gewoon terug geven. Inmiddels heb ik haar wachtwoord gewoon weer naar het oude gebracht. Maar wat ik me afvroeg of emails lezen van anderen, ook al weet je het wachtwoord, een strafbaar delict is?

Thanx (K)

kakelkip 06-12-2004 16:13

als je het wachtwoord weggeeft aan iemand anders is het toch eigen schuld dikke bult?

Laurens 06-12-2004 16:51

Als ze je een wachtwoord geeft, geeft ze je eigenlijk toestemming zou ik denken. En ook al was het strafbaar, wat denk je dat ze gaat doen, een rechtzaak tegen je beginnen ofzo? Lijkt me niet dat ze daar de moeite en het geld voor over heeft.

just_be_jezelf 06-12-2004 16:51

Een email heeft net als een brief en telefoon gesprekke briefgeheim...art 13 van de grondwet :stuud: :p ghehe

en dr zijn nog wel wat wetten die het verbieden:
http://www.euronet.nl/users/dunnen/document/doc13.htm

staan dr wel een paar

maar als zij jou dr wachtwoord heeft gegeve...tjah dan is ze gwoon dom bezig

nare man 06-12-2004 19:58

Wachtwoord geven is dom, dat is natuurlijk zijn/haar eigen schuld.

**SoMeOne 07-12-2004 13:09

Het is in ieder geval niet erg netjes van jou dat je dit hebt gedaan.

K-elli-e 07-12-2004 13:29

Nee dat weet ik, daarom heb ik alles weer zo neergezet als het was. En ben in ieder geval wel even zo eerlijk geweest te zeggen dat ik haar emails heb gelezen. Het waren zulke gemene mails, en werd er verdrietig van, dus heb ik het gedaan

just_be_jezelf 07-12-2004 13:35

De actie op zich kan k begrijpe

Maar kvind het (y) van je dat je het weer terug hebt gezet

Zero-Zero 14-12-2004 16:35

jah mijn ex heeft ook mijn email gehacked.. en ik wil dolgraag mijn wachtwoord terug die hij dus ook heeft veranderd. en hij wilt het niet teruggeven.
hij heeft ook best wel lullige mailtjes naar mijn moeder gestuurd onder mijn naam.. wat kan ik hier tegen doen?
kheb het al vriendelijk gevraagd etc..

Chimera 14-12-2004 16:47

Citaat:

Zero-Zero schreef op 14-12-2004 @ 17:35 :
wat kan ik hier tegen doen?

Met jouw ouders naar zijn ouders gaan. En jezelf voor je kop slaan dat je 't 'em te makkelijk gemaakt hebt.

lareno 14-12-2004 17:47

Meisje, je geeft je pin code toch ook niet aan een ander? Een wachtwoord moet je voor jezelf houden. Doe je dat niet, dan zijn de gevolgen voor jou.

little nemo 14-12-2004 19:29

wat dacht je dan, dat je naar de politie kon gaan om dr aan te geven en dat ze dan een straf zou krijgen..?

Zero-Zero 14-12-2004 20:01

mjah tis niet echt dat ik het hem gegeven heb... hij heeft een keer meegekeken..
zijn ouders zijn uit elkaar.. tis een aso-gezin.
met mijn ouders naar zijn ouders heeft dus absoluut geen zin want zijn ma interresseerd het niet en heeft ook totaal geen grip op hem...

*zucht*

K-elli-e 14-12-2004 21:00

Hey Zero-Zero
Je kunt doen wat ik ook heb gedaan, een mail sturen naar:
EU.NL.NL.T01.HAC@css.one.microsoft.com
Zet in je mail wat er allemaal gebeurd is, en leg uit dat je je wachtwoord echt terug wilt van dat betreffende adres omdat er nu misbruik van word gemaakt.
Als het goed is krijg je dan zo snel mogelijk een mail terug en deze bevat dan 11 vragen die je moet beantwoorden. Vul deze zo goed mogelijk in en als het goed is krijg je binnen 3 dagen een nieuw mailtje, met een wachtwoord. Deze is dan geldig en je kunt dan inloggen. Gelijk wachtwoord veranderen en de geheime vraag! Hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs!

Olafant 15-12-2004 17:13

Citaat:

Kellie-Mensje schreef op 14-12-2004 @ 22:00 :
Hey Zero-Zero
Je kunt doen wat ik ook heb gedaan, een mail sturen naar:
EU.NL.NL.T01.HAC@css.one.microsoft.com
Zet in je mail wat er allemaal gebeurd is, en leg uit dat je je wachtwoord echt terug wilt van dat betreffende adres omdat er nu misbruik van word gemaakt.
Als het goed is krijg je dan zo snel mogelijk een mail terug en deze bevat dan 11 vragen die je moet beantwoorden. Vul deze zo goed mogelijk in en als het goed is krijg je binnen 3 dagen een nieuw mailtje, met een wachtwoord. Deze is dan geldig en je kunt dan inloggen. Gelijk wachtwoord veranderen en de geheime vraag! Hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs!

En dat geldt voor elke provider? :confused:

K-elli-e 15-12-2004 17:54

Uhm..dat weet ik niet, ik denk dat het alleen voor hotmail geldt, maar ik denk dat iedere provider wel een dergelijk adres heeft die hulp biedt.

Zero-Zero 15-12-2004 17:57

tnx.. kheb ut verzonden.. kben benieuwd.

perfectme 15-12-2004 18:46

In België wel :)

Plusmarktboy 17-12-2004 07:25

voordat jouw e-mail aankomt, wordt jouw e-mail al door vele filters gefilterd.

Billy_bob 19-12-2004 15:09

Ik vind het in iedergeval erg triest, maar goed heb het zelf ook wel eens een keertje gedaan :o

Zero-Zero 19-12-2004 15:56

Citaat:

Billy_bob schreef op 19-12-2004 @ 16:09 :
Ik vind het in iedergeval erg triest, maar goed heb het zelf ook wel eens een keertje gedaan :o
dan hoop ik dat je jezelf ook een btje triest vind

Billy_bob 20-12-2004 16:09

ja dat blijkt wel uit me emotie ''schaamte''.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.