![]() |
Kindersterfte door falen G8
Citaat:
Fijn dat we met z'n allen onze verantwoordelijkheid nemen. :) |
Citaat:
|
Ja maar 0,7% is verplicht.
Verder is er niet veel wat Nederland kan doen behalve zelf meer geld uitgeven. Of natuurlijk al het geld dat we aan we aan nieuwe heupen e.d. voor oude mensen besteden gebruiken voor kinderen. Rationeel gezien geen slecht idee, maar dan krijg je weer van die etische bezwaren enzo. |
Citaat:
Verder doet België het ook beter, ook ons land zou de 0.7% norm halen, al is Nederland in Europees perspectief wel meer gekend om zijn (hogere uitgaven voor) ontwikkelgshulp. |
Ik meen me te herinneren statistieken te hebben gezien dat Nederland ongeveer op 1,2% zat..
maar ja, als je kijkt naar de VS, die afgerond 0,1 scoorden, en daar vaak nog voorwaarden aan verbinden ook, dan zijn landen als Nederland onder de laatsten die zich voor dit soort berichten moeten schamen. en dan nog, we houden van ons geld, dus gaan andere mensen dood. zo werkt de hele mensheid, niets aan te doen.. |
Citaat:
Daar kun je wel wat aan doen als je al zelf wat minder asociaal en egoitisch denkt. |
ja, als ik nu mijn spaarpot omkeer en het geld op het vliegtuig naar Afrika zet is de wereld gered... :rolleyes:
daar heeft de VVD geen ruk mee te maken, zo'n instelling heet realisme. kijk naar de geschiedenis, kijk naar het gedrag van mensen over het algemeen. hoe kun je tot andere conclusies komen dan dat ongelijkheid in onze aard zit? |
Citaat:
De mens is egoïstisch van nature. Plus het feit dat macht (als in: veel geld) corrumpeerd. Hij heeft wel gelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |