![]() |
foto van Mohammed B had niet zonder balkje getoond mogen worden...
- wie is het er eens met deze stelling en waarom?
- wie is het er niet eens met deze stelling en waarom? ik zelf ben eens met deze stelling... ondanks dat Mohammed B iets gedaan heeft wat hij niet had mogen doen, staat er in de wet dat men de 'dader' mag tonen met een balkje voor de ogen....waarom dit onderscheid maken? waarom mag hij dan wel getoond worden zonder balkje? en de moordenaars van Maja Bradaric niet bijvoorbeeld ? omdat zij een gewone burger was en van Gogh niet? belachelijk...!!! er mag geen onderscheid gemaakt worden...wel wil ik zeggen, dat mijn standpunt is: dat daders van moorden, verkrachtingen etc geen recht meer 'verdienen' op privacy, dus iedereen mag zonder 'pardon' getoond worden op tv en in de krant...zodat er bv tips verzameld kunnen worden... maar op dit moment nu die wet (nog) niet geldt, ben ik het er dus niet mee eens dat Mohammed B wel getoond wordt zonder balkje...dat is dus oneerlijk!!! wat vind jij? |
Idd. Eens. Ze moeten hem niet discrimineren en zwarter maken dan de rest.
|
Eens, dat is het regeltje dat ze hebben gemaakt dus laten we wel consequent blijven.
|
Ben het niet eens met deze stelling.
Moslims zoals Mohammed B geven onze maatschappij een slechte naam. Ze hebben geen enkel respect voor de mening van iemand die gewoon zegt wat ie vind. Hij heeft gewoon geen respect getoond. En dan zouden wij wel respectvol naar hem toe moeten zijn? Gaat mij een beetje te ver! In het buitenland was trouwens al lang een foto zonder balkje getoond, dus als je even via Google had gezocht, had je er al honderden kunnen vinden... |
Citaat:
|
Citaat:
maar omdat die wet er nog niet is...mogen ze hem nu ook niet zonder balkje tonen... |
Citaat:
Ik zou zeggen dat je hem toch eerst moet veroordelen en vaststellen wat hij precies heeft gedaan voordat je een plaatje en een naam in verband brengt met de daden. Verder kun jeje nog afvragen in welke mate de openbare tentoonstelling van een verdachte of dader zijn latere terugkeer in de maatschappij beinvloed. |
Citaat:
Ach het gaat om een moslim, en voor hen gelden andere regeltjes. (y) |
Citaat:
|
Er worden in Opsporing Verzocht iedere week tal van criminelen zonder balkje vertoond. Waarom zou Mohammed ineens met balkje in het programma moeten? Imo maakt het dan niet uit of iemand al opgepakt is of niet. Als het de case dient hem herkenbaar op tv te brengen moet dit gewoon mogelijk zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet mee eens, het geeft de recherche meer mogelijkheden om de zaak op te lossen, bovendien kunnen hierdoor meer getuigen worden gevonden..Daarnaast is het balkje een vorm van censuur..
|
wat een gezeur om niks..
iedereen mag die eikel zien |
Citaat:
|
GG: De achternaam afkorten is alleen een gebruik van de media; achternamen zijn namelijk met gemak op te vragen en staan gewoon in het proces verbaal ect ect ect. Als de media vind dat M.B. een publiek figuur is geworden en ze de achternaam er bij willen zetten, mag dat gewoon.
|
Citaat:
Verder is er een uitzondering gemaakt omdat het delict van een dergelijke aard zou zijn dat het de samenleving in het algemeen aangaat. Vraag me niet naar de exacte formulering. TS, heb je ook een nieuwsbericht hierover als bron? Eentje waar bijvoorbeeld in staat vermeld hoe er tot deze beslissing is gekomen? |
Citaat:
edit: Kijk, ik zou het in een zaak waarbij er nog geen uitspraak is gedaan door de rechter, niet vinden kunnen dat de verdachte volledig in beeld getoond staat. Stel dat hij of zij alsnog vrij wordt gesproken, zal iedereen hem op straat wel voor crimineel aanzien. Dat is natuurlijk grove schending van de privacy. In het geval van Mohamed M. is er vastgesteld dat hij Theo v. Gogh heeft vermoord, en vervolgens in zijn vlucht ook een agent heeft neergeschoten. In deze zaak vind ik dan ook een uitzondering wel kunnen, mits het in het belang van het onderzoek is. |
Mohamed B gaat toch achter de tralies tot ergens ver in 2040, als hij geluk heeft.
tegen de tijd dat hij vrijkomt zal hij vast wel door iedereen herkend worden aan de hand van die foto... niet dus. als het nu om (spreekwoordelijk dan) tasjesroof, of een korte straf ging, ok, maar voor dit soort zaken gaat opsporing voor privacy... |
Citaat:
moordenaars hebben wat mij betreft sowieso hun recht op privacy verspeeld, dus ik kan er echt niet wakker van liggen dat er een foto is vertoond. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
je bent crimineel of je bent het niet, als je een criminele daad pleegt ben je daar zelf verantwoordelijk voor dus hoor je zelf ook in te staan voor de consequenties... |
Citaat:
|
Citaat:
|
er bestaat voor de rechter een overweging die 'maatschappelijke gevolgen' heet.
dus idd, er mag tussen moordenaars onderscheid worden gemaakt: door de hierboven genoemde afweging zijn de gevallen namelijk niet gelijk. (uberhaupt zijn geen twee moorden hetzelfde, maar ja) |
Citaat:
|
Citaat:
dus opsporing verzocht is in overtreding? |
Citaat:
|
Natuurlijk heeft iedereen recht op privacy. Maar voor misdadigers als Mohammed B. is dit recht niet heilig. Dat geldt ook voor iemand als Volkert van der Graaf.
Het volk heeft het recht om te weten wie onze Westerse samenleving en vrijheid van meningsuiting heeft willen beschadigen. |
Citaat:
|
Citaat:
En hou eens op met dat gelul. De westerse samenpeving is op geen enkele manier aangetast, en de aanslag op de vrijheid van meningsuiting is ook zeer ver te zoeken. :rolleyes: |
Citaat:
dit is gedaan om mensen verder uit elkaar te drijven....door dit te doen krijg je alleen maar meer gezeik....dan vinden de 'allochtonen' die op de hoogte zijn van dit grondrecht dat ze de foto niet op tv mogen laten zien en dan zeggen de emotionele (sommige ook kortzichtige) 'autochtoon' weer dat dit een uitzondering is en zo krijg je nog een vele grotere tweedeling in dit land... |
het moet geen uitzondering zijn, maar regel. als de politie vast zit in een moordonderzoek, vind ik dat de privacy van de dader geschonden mag worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Absoluut oneens! Belachelijk dat er ophef ontstaat over de zogenaamde privacy van een koelbloedige moordenaar. Waarvan eigenlijk al vaststaat dat hij het heeft gedaan.
En dan gaan jammeren dat de privacy is geschonden. Zulke mensen moeten daaraan denken voordat ze iets achterlijks doen. En naar mijn mening moet dit altijd mogen in dit soort zaken waarbij eigenlijk al vaststaat dat iemand het gedaan heeft, maar er alleen nog relevante informatie moet worden gevonden. |
Eens. Hij moet net zo behandeld worden als de mensen die voor hem gingen, dus MET balkje voor zijn ogen.
Men heeft nu wel een punt gemaakt of dat balkje wel echt nodig is en daar kan over gepraat worden zodat deze in de toekomst eventueel weg blijft bij andere criminelen. |
hij heeft iemand afgeslacht, maar mag er natuurlijk totaal niet onder lijden.. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De moord op Theo van Gogh was wel degelijk een aanslag tegen de vrijheid van meningsuiting. Van Gogh werd vanwege het feit dat hij zijn mening uitte vermoord. |
het gaat erom in deze stelling dat het niet mag omdat er een wet voor privacy is....en die is nu overtreden door dat te negeren....
ik zeg niet dat ik het eens ben met die wet...maar zeg wel dat ze geen onderscheid moeten maken...en dat doen ze nu wel door hem nu zonder balkje te tonen en zijn voorgangers niet... daar gaat het om! |
Citaat:
|
Citaat:
Dat iemand om zijn mening, inhoeverre het om mening gaat in deze zaak in het midden latend, word vermoord is dat nog lang geen aanslag op het principe van de vrijheid van meningsuiting, maar nog altijd een aanslag op de persoon in kwestie himself. |
Citaat:
Zo werkt die wet niet. Het gaat om het belang van het onderzoek in dit geval. |
Ik vind niet alleen dat Mohammed B zonder balkje in de krant mag, van mij mogen alle daders van misdrijven zonder balkje in de krant..
Wat heeft het anders voor nut om die foto te plaatsen? :evil: Edit: dit geldt overigens ook voor verdachten of mensen waarnaar men op zoek is. Krijg je bij opsporing verzocht een foto te zien met een balkje voor je gezicht.. Nee, dán gaan mensen bellen.. |
Citaat:
Er is in Nederland nog steeds vrijheid van meningsuiting, ook al zouden er tien Theo's zijn vermoord. |
Vind het goed dat hij zonder balkje is afgebeeld. Zou meer tips op kunnen leveren, ondanks dat men zegd dat het een verkeerde foto is. Als hij zo'n aanslag pleegt, moet hij er maar rekening mee houden dat dat ten koste gaat van z'n privacy.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14. |