Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Win XP] Kan PC niet meer starten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1035226)

xxx_Sean_xxx 06-12-2004 17:10

[win xp] kan de pc niet meer starten

Hoi. Mijn andere pc kan nu niet meer opgestart worden, ook niet in de veilige modus. De laatste keer dat ik hem nog kon gebruiken was er wat mis met Antivir. Kan iemand me misschien helpen?

Triloxigen 06-12-2004 17:41

Nee, we kunnen niet helpen..
Iig niet met de weer beperkte informatie die je geeft...

krijg je een melding? wat zie je? etcetc

Thompie 06-12-2004 21:29

Ik weet niet hoe oud de pc is, maar het zou kunnen dat het moederbord kapot is. Was bij ons ook toen hij niet meer wilde starten.

fosje 06-12-2004 23:51

moederbord is een optie maar het kan echt aan bijna alles liggen, kan je idd wat meer info geven, bijvoorbeeld over wat je pc nog wel doet en wat niet meer (dus ook of hij zoiezo al aangaat, opstart, tot waar, error's etc etc) hoe meer info je geeft hoe makkelijker het is om te bepalen waar het aan ligt.

xxx_Sean_xxx 07-12-2004 09:36

Hij start tot aan het schermpje van windows xp home edition en daarna begint ie weer opnieuw. De pc is nog geen jaar oud. Ik kan er ook niet in met de veilige modus en ook niet met computer opstarten met de recente goede instellingen ofzo.
En verder krijg ik geen foutmelding ofzo.

Destralak 09-12-2004 10:26

soms is er maar één mogelijkheid; stop de windows xp home boot install cd erin en installeer opnieuw...
als er teveel belangrijke documenten op staan zou ik hem installeren op een externe harde schijf of een nieuwe hd erbij zetten.

Raven 09-12-2004 13:38

alles eraf gooien (echt alles.. ook partities)
en alles opnieuw installeren .. dan weet je zeker dat alle "troep" echt weg is :)

Ten_Ton_Hammer 09-12-2004 15:04

ik heb hetzelfde probleem
het is een virus (y)
:mad:
je krijgt het binnen als je op een externe computer (bijvoorbeeld op school) een office bestand maakt, en die later op je eigen computer opent. Op die externe computer plaatst het virus zich in het office-bestand en voilà jou computer is geinfecteerd als je dat bestand opent... :(

de mijne staat nu bij de computerboer

en ik ben twee weken geleden ook al mijn D: schijf verloren na defragmentatie :S:S:S al mn muziek weg

mja ik zoek eigenlijk meer informatie over dit virus, maar ik kan het niet vinden.... (n)

Ten_Ton_Hammer 09-12-2004 15:06

de computerboer vertelde dat hij dit probleem al 10 keer had gehad de afgelopen twee weken...

je kunt via een omweg wel weer in windows komen, maar als je dan niet als allereerste de virusscan draait, wordt je harde schijf gewist...pittig virusje

Brain-Damage 09-12-2004 15:08

Probleem komt me bekend voor... Een tijdje terug had ik ongeveer hetzelfde probleem en toen bleek dat mijn harde schijf was beschadigd. Ik hoop voor je dat dit bij jou niet het geval is.

p-chez 10-12-2004 12:50

Citaat:

Ten_Ton_Hammer schreef op 09-12-2004 @ 16:04 :
ik heb hetzelfde probleem
het is een virus (y)
:mad:
je krijgt het binnen als je op een externe computer (bijvoorbeeld op school) een office bestand maakt, en die later op je eigen computer opent. Op die externe computer plaatst het virus zich in het office-bestand en voilà jou computer is geinfecteerd als je dat bestand opent... :(

de mijne staat nu bij de computerboer

en ik ben twee weken geleden ook al mijn D: schijf verloren na defragmentatie :S:S:S al mn muziek weg

mja ik zoek eigenlijk meer informatie over dit virus, maar ik kan het niet vinden.... (n)

Er zijn nogal wat virussen die klooien met Office-bestanden. Typ hier maar eens Office in. Wie weet staat er eentje tussen die lijkt op wat jij had.

xxx_Sean_xxx 10-12-2004 18:04

Bedankt voor jullie id's. Ik kon ook geen CD's meer starten en daarom bracht ik het ffies naar de winkel. Het probleem is momenteel al opgelost. Maar toch bedankt voor jullie id's :)

BrunetJuh 21-12-2004 21:49

Citaat:

xxx_Sean_xxx schreef op 10-12-2004 @ 19:04 :
Bedankt voor jullie id's. Ik kon ook geen CD's meer starten en daarom bracht ik het ffies naar de winkel. Het probleem is momenteel al opgelost. Maar toch bedankt voor jullie id's :)
en wat was er nou gebeurd met je computer gebeurd? want ik heb dit probleem ook

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.